Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

bZ4X: ilyen lesz a Toyota új elektromos SUV-ja

2021. április 20. - Várkonyi Gábor Autóblog
Shanghajban a Toyota is gurított egy nagyot, a bZ4X tanulmánnyal, ami eléggé széria közelinek tűnik. Beyond Zero, azaz a "nulla kibocsátáson túl", ahogy a japánok említik, teljes koncepcióval készül a Toyota arra, hogy a fenntartható(bb) közlekedésre adjon valamilyen megoldási javaslatot.

175407187_228885975694358_1553704931754012758_n.jpg
A SUV forma ma kötelező kelléke a sikernek, a négykerékhajtás is. A Subaruval közös a fejlesztés, és teljesen elektromos a hajtás, ami a Toyota esetében jelzi, hogy fejet hajtanak a trend előtt, amit eddig szkepszissel követtek, bár én Akio Toyoda csapatát egy percig nem féltettem, kiszámolják és időben lépnek, ha üzlet van valamiben.

2022-re kerül a szalonokba az autó, a tanulmányban steer-by-wire megoldás van, ami jó eséllyel a széria autóban is megtalálható lesz, azaz nem lesz mechanikus összekötés a kormányzásban, ilyet az Infinitinél láttunk már. Sokkal többet egyelőre nem árultak el a sajtóanyagban, de biztosan sok hír fog szólni erről az autóról a jövőben a világ legnagyobb gyártójánál.

175440060_228886005694355_1325230437483412516_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr8816506998

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2021.04.20. 10:35:40

Korábban a plug-in hibridekben látták a jövőt a hidrogénes hajtással karöltve.
A Toyotánál (ha jól emlékszem) még egy éve is tagadták hogy teljesen elektromos autót csinálnának. Most, hogy a hidrogén vonal nem szárnyal, elkezdték azt máshová elsózni.
És nem kis arcvesztés, hogy elkezdtek BEV autót is fejleszteni.
Biztos jó autókat fognak csinálni, csak nem tudom, miért vártak ezzel ilyen sokáig?
A másik kettő mellett ezt a verziót is csinálhatták volna, mert a Toyotánál levő évi 10milliós volumenbe belefért volna a többféle hajtásmód is.

W12petrol 2021.04.20. 20:03:59

@miert?: en nem vagyok toyota parti, de azt latni kell hogy ertenek az auto gyartashoz es az eladashoz- ellenben maszkkal aki csak hazudni tud- ezert nem foglalkoztak a villanyszarokkal most is csak politikai nyomasra tettek, latjak hogy nem eletkepes a thecnika, de kell hogy ilyen is legyen mert a hulye semmihez nem erto politikus erre fog plusz lovet adni, meg egy par csori paraszt ilyet akar majd mert azt hiszi hogy o hogy vedi a foldet meg ez milyen trendi!
süti beállítások módosítása