Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Paradigmaváltás az autóiparban: mit hoz a közeljövő?

2021. április 23. - Várkonyi Gábor Autóblog

176375571_231006538815635_5304515451140443010_n.jpg
A pénteki közel 2 órás beszélgetésünk elérhető. Ennyi idő sem elég arra, hogy mindent végig vegyünk annak kapcsán, hogy mi és hogyan áll szerintünk az autóiparban, de igyekeztünk minden lényeges pontra kitérni. 

Vályi István barátommal annyit tudunk beszélni, amennyi időt kapunk. �

Volt szó arról is, hogy miért alakulnak ki ebben a témakörben is kibékíthetetlennek tűnő szekértáborok, és lehet-e ez ellen tenni bármit is. Szerintem érdemes erről beszélni.

Itt tudjátok vissszanézni a beszélgetést.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr3616510322

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2021.04.25. 11:06:54

Meghallgattam, jó áttekintése a jelen állapotnak.

Amivel kiegésziteném
1. A német triumvirátus nagyságába való hited ugyan megalapozott, de szerintem eltúlzott. Annak idején a japán autóipar is meghóditotta a világot egy bő évized alatt. Még emlékszem a 80as évekre, amikor sirtak Európában és USAban is, hogy a japán autó térhóditásával szemben tehetetlenek. És egy idő után a japán autó is referencia lett. Később megismétlődött ez a Koreai autógyártással (csak kisebb léptékben). Most pedig jön fel a kinai autógyártás. Világos, hogy a villanyautó megjelenése katalizálta és reflektorfénybe helyezte az egész ügyet, de szerintem a német ipar mindenképp hanyatlott volna - minden nagyszerű múltja ellenére is.
2. Elhangzott, hogy a szilárdtest aksi majdani megjelenése új helyzetet jelent a Li aksi termelése és korlátai szempontjából. Azt hiszem ez egy általános félreértés. A jelenleg elterjedt Li ion akkumulátorral szemben a jelenlegi kisérletekben szereplő szilárdtest akkumulátorok szintén litium akkumulátorok. Ezeknek ugyanugy Li az energiatároló anyaga, csak az elektrolit lesz más.. Hogy pontosan milyen lesz, azt pedig még nem tudjuk, mert nincs kész.
3. Ugyan látom a BEV autók pillanatnyi drágaságát, de továbbra sem tartom ezt indokoltnak hosszú távon. Úgy értem, müszaki, technológiai okok nem indokolják. A fejlesztési és beruházási költségek lassan (nem gyorsan, de azért belátható idő alatt) kikopnak az önköltségből. A marketing okok pedig könnyen változnak, ha változik a piaci helyzet.

miert? 2021.04.25. 11:29:40

4. A repülőgépeknél használt robotpilóta (legalábbis a fejlettebbek) képesek a teljes útvonal navigációjára, beleértve a fel és leszállást is. Állitólag megbizhatóbbak, mint az ember. Ennek ellenére a pilóták ez utóbbiakat manuálisan végzik. Ennek nyilvánosan vállalt magyarázata az, hogy ha robotpilóta végezné folyamatosan a repülés kritikus lépéseit (a fel és leszállást), akkor a pilóták eg yidő után kiesnének a gyakorlatból, és amikor szükség lenne a beavatkozásra, akkor nem lennének képesek rá. Ezért folyamatosan tréningezni kell önmagukat. A nem bevallott oka pedig, hogy a teljesen robotpilótás repülés elterjedésével a pilóták szerepe elég gyorsan megkérdőjeleződne. A pilóta szakszervezetek erősek és most magasan tartják a béreket és igyekeznek megórizni a poziciójukat is.
süti beállítások módosítása