Tudjátok, mi a nagy teljesítmény? Egyszerre gyártani egy rendkívül fejlett és jól használható villanyautót, és egy olyan legendát, mint ez. 118 év alatt mindig ott lenni, ahol történik az autóipar alakítása, néha ugyan csupán követőként, néha aktív alakítóként, de mindig olyan gyártóként, akivel számolnak a többiek. Túlélni nehéz időket úgy, hogy független maradjon egy ilyen vállalat, szinten nem kis teljesítmény. Csak ők nem mentek még csődbe a nagy hármasból Amerikában.
A Ford helyében én is mindig találnék okot arra, hogy kiadhassak egy Mustangot menetpróbára. Úgysem lehet betelni ezzel. Olyan haver típus. Van nála ügyesebb, gyorsabb, szebb, agilisebb, de egyik sem Mustang. Ez egy őszinte ikon, egy darab történelem, korrektül árazva, mindennapi afrodiziákumnak kapuzárási pánik közben. Vagy jóval előtte, egyszerűen a "feel good" autónak használva, óvva, szeretve, gyönyörködve benne. Nem vált ki senkiből irigységet, hiszen abszolút távol áll az öncélú magamutogatás tőle. Látványos, persze, megfordulnak utána, nyilván, de érdeklődve, kedvesen. Szóba elegyedsz idegenekkel, mosolyt csalsz az apukájával a zebrán átkelő kisfiú arcára amikor adsz egy öblös gázfröccsöt. Apropó, gyerekek: aki szerint nem érdeklődnek az autók iránt a legkisebbek, meg a nem annyira kicsik, az menjen egy kört egy ovi vagy egy iskola körül a nap végén. Ingyen fagyiért nem állnának ennyit sorba, mint egy ilyen autóért.
460 lóerős a Mach-1, és engedjétek meg nekem, hogy szokás szerint ne egy terjengős technikai leírás legyen ez a bejegyzés, úgysem erről szól a dolog, minden elérhető a gyártó oldalán. Legyen elég annyi, hogy ne az automatát vegyétek, mert hiába gyorsul jobban, (4,4 másodperc 4,8 helyett) a bőség zavara ideges téblábolásba torkollik időként a tíz fokozat körül. A kézivel sokkal férfiasabb, és fánkolni is jobban lehet vele, pláne keresztbe verni.
Egy univerzális, mindenki által ismert szimbólum a Mustang, szerintem lassan megérdemelne egy UNESCO világörökség titulust, mert évtizedek óta a vigyor/dollár arányban kiemelkedően teljesít, és hát a nap végén azért vagyunk itt, hogy boldogabbak legyünk. Ehhez pedig sokaknál hozzájárul a végtelen géptető, az eleven fenékriszálás, a libabőröztető hang és a kólásüveg formájának ismertségével vetekedő sziluett.
Kedves Ford, köszönjük nektek ezt az autót. A Mach-1 esetében külön köszönjük a megerősített olajhűtést, a jobb fékeket és a közvetlenebb és jobb úttartást biztosító futóművet. Ha új szín, kárpit, vagy bármi érkezik, természetesen ismét ki kell próbálnunk.