Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A villanyautó, amit már mindenki epedve várt

2021. szeptember 09. - Várkonyi Gábor Autóblog
A villanyautó, amit már mindenki epedve várt, akinek még nem volt alkalma vezetni.

241629947_325941185988836_2308864909640146680_n.jpg
Röpke másfél órás tesztút során nagyon mély benyomásokat nem lehet szerezni, de annyit mindenképpen meg lehet állapítani, hogy piszkosul jó csomag ez így, ráadásul autószerű, könnyen használható, és egyik "szegletéből" sem hiányzik semmi.

Egy csomó új elektromos modellnél beugrik a Rém rendes családból az a rész, amikor Kelly próbál megtanulni új dolgokat, csak éppen korlátozottan sikerül neki, mert minden friss infó kiüt egy korábbit. Ha stimmel a hatótáv, akkor gagyi a belső, ha megfizethető, akkor nem lehet városon kívül használni, ha szépen van kivitelezve és kívánatos vezetni is, akkor egy családi ház árába kerül. A kombinációk sora tetszőleges hosszúsággal folytatható.

Olcsónak nyilván az Ioniq 5 sem mondható, viszont itt minden stimmel. Tényleg. Hatótáv, vezethetőség, dizájn, kezelhetőség, töltési sebesség, helykínálat. Egyszerűen nincs olyan pontja az egész koncepciónak, ami korrepetálásért kiáltana.
241647038_325941412655480_8010686135347963749_n.jpg
Az, hogy az autó két számmal nagyobb, mint amit a képek alapján gondolnánk, már sok helyen lejött. A kompakt autó méreteket eljátszó, belül nagy kategóriás autók helykínálatát adó karosszéria egyébként nem Hyundai találmány. Lassan két évtizede annak, hogy az Opel a Signummal egy jellegében nagyon hasonló autót hozott az utcára. Aki tehát nem tudja elképzelni, hogy milyen arányokkal bír az Ioniq 5, az képzelje el a Signumot, úgy, ahogy a nyolcvanas években elképzelték volna, Cyberpunk stílusban.
241627230_325941355988819_6388032646431211159_n.jpg
Nagyon nagyon ütős élőben, ugyanakkor látszik, hogy sokat dolgoztak azon, hogy a forma sokáig aktuális maradjon. A 19-es kerekek azért itt is kellene ahhoz, hogy jól kijöjjenek az arányok.

Menetpróbáról beszélünk, ezt újra hangsúlyoznom kell, tehát messzemenő következtetéseket nem vonnék le ebből, de amit a hátsókerekes alap verzióból meg lehetett tapasztalni, az egy mondatban összefoglalva talán így hangzik: Nem kell ennél több.
241632145_325941262655495_5750555118266273178_n.jpg
Technós, de nem hideg vagy távolságtartó a belső. Van gomb, van értőképernyő, van könnyen kezelhető multikormány (kapacitív gombok korában már ez sem magától értetődő), tehát a nulla előzetes tudással beülve sem kell perceket szöttyögni, hogy megtaláljuk a lényeges dolgokat. Vannak konkurensek, ahol ez egy hét használat után sem megy.

A szélvédő hatalmas, manapság szokatlanul meredeken áll, ami nagyon jótékony hatással van az átláthatóságra. Az ülések kényelmesek, minden párnázott a vezető körül, sehol egy sorjás él, vagy egy kemény, kellemetlen felület.

A nagy kerekek ellenére nagyon, határozottan jó a rugózás, kifejezetten gyatra utakon is szépen kimozgott minden aknát, nem ütött fel, nem pattant le az ívről. Nem is virsli gumikon fut.

A kormány nincs túlszervózva, de nem is a közvetlenség mintája, de annyi infót pont ad, hogy ne legyen "messze" az út, hajtási befolyás nyilván nincs, hiszen az alap hátsó kerekes. Erőre sem kell panaszkodni, sőt.

Ha már villanykorszak, akkor ez egy inspiráló munka. Tovább megyek: valamiféle birtoklási vágy is fellobban. Mert ez egy autó, nem egy villanyriksa, ami mindenben rosszabb, mint az elődei, kivéve a képernyő méretében.
241635470_325941469322141_7615791864199114108_n.jpg
Gratulálok!

Hyundai. Most mondom, hogy nem lesz elég a magyar kvóta, a mai nap után biztos vagyok ebben. Aki belátható időn belül akar hozzájutni, induljon a szalonokba.

Szerintem valaki Wolfsburgban most izzadhat.

Ennél részletesebb beszámolót pedig a teszt után kaptok.

Fotók © Hyundai Magyarország / Hrotkó Bálint

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1416684000

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tutto 2021.09.10. 15:15:10

Hát nekem is úgy fest, hogy egy fizetett reklámot olvashattunk. Mert szét lett ugyan tömjénezve a jármű csak mondjuk ilyen alap adatokat nem tudtunk meg mint pl. hatótáv. Ne adj isten indulóár. Ja de, azt megtudtuk hogy nem olcsó. :)

Uzi 2021.09.10. 16:25:00

A design azért elsőre kultúrsokk, ha előben látod (fényképen jobban tetszett). A többi rendben lenne, esetleg kicsit hatékonyabb is lehetne (alacsonyabb CV érték révén).

Who111 2021.09.10. 17:19:32

Sok kocsim volt már, köztük két Hunyadi (ennek legalább van értelme). Nem túl kényelmesek, de mégis el lehet menni velük A-ból B-be. Nem fogyasztanak keveset, de ha a kötelezőt megkapják, kimennek a világból. A lámpánál nem gyorsulom le vele a bömöst, de Horvátból hazafelé a pályán tartósan 140 150 között meg sem kottyant neki. Ha nagyjából ilyen, akkor venném. Amiért nem: Rendkívül ronda belülről. Pont az a baj, hogy van gomb és van érintő. Van aki ezt szereti van aki azt. De mindkettőt kevesen. A képernyőt befordíthatták volna a driver felé. A pedálok fémborításúak, mint egy 80-as évekbeli sportkocsiban. Sem a 80-as években nem vagyunk sem nem egy sportkocsiról beszélünk. Középen a pohártartó egyszerűen csak kinő a "földből". Befért volna egy karaj középkonzol JOG gombbal. És igen, nem tudunk meg a cikkből semmi lényegeset, csak a cikkíró szubjektív véleményét. A vélemény meg, mint tudjuk olyan mint a fing. Mindenkinek van, de senki sem kíváncsi a máséra... (Még jó, hogy képek vannak.) És miért tanulható meg könnyen? Mert nincs benne semmi újdonság. Persze nyilván az én véleményemre sem kíváncsi senki, de ki kellett írjam magam.

Who111 2021.09.10. 17:22:45

@Who111: Ja, kívülről tetszik! :-)

]{udarauszkasz 2021.09.10. 18:58:20

Latszik rajta kivulrol valami Passatos beutes. Vajon kinek akartak uzenni vele...?;)

otunde 2021.09.10. 23:39:53

@Tutto: ja, pontosan. a totalcar is tele van ilyen autóleírásokkal. ami ebben a postban van, az engem nagyrészt vagy eleve nem érdekel, vagy tudom, hogy tök más az ízlésünk, és azért nem érdekel, hogy mi a faszt eszik a blogger, vagy hiteltelen. például a műszerfal kezelése nem volt elég részletes ahhoz, hogy elhiggyem.

ami meg objektív és fontos, az nincs a postban. hatótáv, maximum sebesség, feltöltés, ilyenek.

szánalmas.

huleaks 2021.09.11. 07:57:33

@Tutto: Ezt írja: Ennél részletesebb beszámolót pedig a teszt után kaptok

huleaks 2021.09.11. 07:58:53

Ti tényleg ennyire analfabéták vagytok? A részletes cikk a teszt után jön. Ez a pár sor az első benyomás volt.

Medgar 2021.09.11. 08:14:54

@huleaks: Mármint a hosszabb reklámra gondolsz?

otunde 2021.09.11. 08:17:46

@huleaks: akkor meg mindek postol? ez kb. olyan, mintha valaki arról postolna, hogy elutazott Egyiptomba, de csak most este jött meg, és még nem látott semmit.

egyébként maximum sebességről, gyorsulásról, a vezetést segítő funkciókrol, navigációs rendszerről lehetne másfél óra után is írni.

antiindex 2021.09.11. 12:07:55

@huleaks: első benyomásnak nem kéne azt a címet adni, hogy "amit már mindenki epekedve vár", mert ez nem derült ki. én például azt nézem, hogy mikor jön egy olyan villanyautó, amely tényleg tud ötszáz kilométert menni, és gyorsan tölthető, és 7 millió körül van. akkor elkezdek gondolkodni.

antiindex 2021.09.11. 12:08:49

@antiindex: még 10 millióig is elkezdek gondolkodni.

Tutto 2021.09.11. 13:38:16

@huleaks: Akkor mondjuk miért nem a teszt után írta meg a posztot? A marketing bullshitet el lehet olvasni a Hunyadi saját weboldalán is, gondolom.

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.09.12. 00:59:19

@Who111: Végre már nem csak én nevezem Hunyadinak a márkát.
:D
A közmondásnál pedig kevered a kettőt, az egyik az a "vélemény olyan mint a s3gglyuk, mindenkinek van, de senki nem kíváncsi a másikéra"; illetve "az elvek olyan mint a fing, egy ideig tartjuk, amíg tudjuk, de aztán elengedjük".
A cikkhez: hát, amíg egy normális méretű villanyautó 12-15-20 millió forint, addig semmi esélye nincs, hogy elterjedjen.Vagy amíg a 8-10 milliósak kiskocsi méretűek.Az átlag Kovács Jánosok által megvehető villanyverdák mikor fognak kijönni?
Főleg, hogy egy csomó ország 2025-28-30 környékén be/ki akarják tiltani a robbanómotorosakat...A régi autók árai az egekbe fognak emelkedni, mert aki nem tud villanyverdát venni, annak nem marad más.Ugyanakkor meg az alkatrész és a hozzáértés egyre kevesebb lesz.Durva méretű életszínvonalcsökkenést jósolok, persze ne legyen igazam.
Azt a kérdést már fel sem teszem, hogy honnan lesz majd sok akkuhoz való könnyűfém, meg mikor lehet majd valóságban 15-20 perc alatt teli tankolni egy e-autót, ami aztán elmegy legalább 3-400 km-t fűtéssel, klímával is...

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.09.12. 01:03:34

@geegee: "környékén be/ki akarják tiltani a robbanómotorosakat."
Már mint hogy az új forgalombahelyezéseket tilják ki/be.És akkor maradnak a már régen futó, használt benzinesek, dízelek...meg esetleg a nem túl régi, de szintén használt elektromosok.
Nem lesz valami szép a jövő, attól félek.

Der Piefke 2021.09.12. 07:16:18

Az elektromos és az önvezető autó egy rossz vicc...

Fuorcontrasti 2021.09.12. 07:20:29

Ez az egész villanyautózás-nyomulás a politika tévedése. Azt hiszik "Brüsszelben", hogy az emberek szeretik a "zöld" dolgokat, ám hogy ezzel meddig lehet valójában eljutni, arra jó bizonyíték a német Zöldek tizenszázalékos támogatottsága: a kutya nem kér ebből a maszlagból! Az árát meg - munkanélküliség, társadalmi-gazdasági káosz, egész iparágak leépítése egy bizonytalan ígéretért - senki sem akarja megfizetni.
Ráadásul a villanyautók ismét scak Kínát erősítik, mint első számú lítium- és akkumulátorforrást.

otunde 2021.09.12. 09:49:44

@Der Piefke: látom, csak böfögni és fingani tudsz.

otunde 2021.09.12. 09:55:31

@Fuorcontrasti:

1) A német zöldek áprilisban még majdnem 30 százalékon voltak, és vezették a közvélemény-kutatást. A zöld párt pillanatnyi állásából levonni, hogy a németek nem kérnek a villanyautóból oltári idiótaság. Ezek szerint áprilisban még nagyon is kértek, most meg már nem?! Elment neked az eszed, te húgyagyú?!

2) A német pártok az FDP-ig mind villanyautó-pártiak. Már az autógyártók is azok.

3) Van lehetőség arra, hogy Németország nemcsak ellássa magát lítiummal, de még exportáljon is. Termálvízből lehet lítiumot nyerni, és csak pumpálni és szűrni kell. Nagyjából ingyen megvan egy termálvizes erőmű melléktermékeként.

autopro.hu/elemzesek/a-termalvizek-szolgalhatnak-tiszta-litiummal-europa-szamara/363040

kárárámaispj 2021.09.12. 12:13:04

@geegee: "Főleg, hogy egy csomó ország 2025-28-30 környékén be/ki akarják tiltani a robbanómotorosakat..."
Majd szépen kitolják a határidőket, 50-re 2100-ra. stb.

Fuorcontrasti 2021.09.12. 13:41:39

@otunde: "még további vizsgálatra szorul az, hogy Európában pontosan mekkora potenciál is rejlik a lítium termálvízből való kinyerésében" - ennyi!

Ami meg a németek zöldségét illeti: jelenleg alulról kapaszkodnak a Zöldek a 17%-ba és épp azon agyal a CDU/CSU, az SPD és az FDP, hogy miképpen kössenek koalíciót ennek a zagyva társaságnak a kihagyásával. (Mai hír, Söder mondta.) A manisteram pártok csak azért hangoztatnak zöld szlogeneket, nagyon óvatosan és az általánosságok szintján maradva, hogy ezzel is megfogjanak pár százalékot. Ami meg a német autóipar elektromosautó-terveit illeti: hinni nem hisznek ebben a technológiában - a körynezetvédő képességeiben meg végképp nem -, de azt mondják: ha erre van piac és ezzel lehet korlátozni akínaiak terjeszkedését, akkor ezt fejlesztjük! Egyszerű piaci (és nem "zöld") alapon.

Medgar 2021.09.12. 13:54:45

@otunde: Aztán mégsincs még egy termálvizes lithiumbánya sem....
A cikkből ennyi a lényeges info:
Az Európai Akkumulátor Szövetség (European Battery Alliance – EBA) oldalán megjelent cikk zárásként megjegyzi, hogy még további vizsgálatra szorul az, hogy Európában pontosan mekkora potenciál is rejlik a lítium termálvízből való kinyerésében, ugyanakkor a kereslet növekedésével egyre több ország fog befektetéseket végezni a területen.

Ugyanis a "további vizsgálatra szorul" egy tanulmány végén annyit jelent, hogy fingunk sincs hogy megéri-e belevágni, de villantani kellett valamit az elköltött pénzért.

W12petrol 2021.09.12. 21:26:24

Nagyon jól bedzé@otunde: ekkora baromságot!

W12petrol 2021.09.12. 21:28:17

@W12petrol: otunde annyi hulyeseget írtál hogy azt te se hiszed el! Biztos valami villanybuzi vagy!

geegee · http://eszakonelunk.blog.hu 2021.09.12. 22:25:58

@kárárámaispj: Én is így saccolgatom magamban, biztos lesz pár pof@'raesés, meg hátraarc.
süti beállítások módosítása