Olasz sajtójelentések szerint a Stellantis csoport illetékesei az olasz gazdaság és a helyi gyárak számára kedvező terveket mutattak be az ország gazdasági minisztériumának képviselői számára.
A Mirafiori gyáregység lesz a "feje" és a központja a következő években a Stellantis olasz ágának, a lengyel érdekeltségekből is inkább ebbe a gyárba helyezik át a termelés súlypontját. A Maserati grugliasco-i telephelye viszont a hírek szerint bezár. A szigonyos márka az évtized közepétől fokozatosan elektromos márkává alakul, a következő Quattroporte már 2025-től villanyos lesz a hírek szerint, és szintén Torinóban készül majd.
Az Alfa Romeo állítólag teljesen átáll a rendelés alapú gyártásra, azaz nem termelnek raktárra többet, és 2026-ig minden évben be fognak mutatni egy új modellt, kezdve jövőre a Tonale kis SUV-val.
Állítólag a chiphiány miatt jelenleg mindössze 40 százalékos kihasználtsággal futnak a kinti gyárak, ami profit szempontjából az abszolút "gyilkos" zónában van, és jobban fáj a gyártónak, mint a COVID alatti leállások anyagi vonzata.
Forrás