Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A BMW iX3 kiemelkedően jól szerepelt a vezetéstámogató rendszerek tesztelése során

2021. november 29. - Várkonyi Gábor Autóblog

A töréstesztetek mellett évek óta vizsgálja a vezetéstámogató rendszereket is az Euro NCAP. Az idei mezőnyből a BMW iX3 emelkedett ki. Elsősorban az adaptív tempomat és a sávtartó "viselkedését" értékelik, a működősük pontossága és a vezető kiegészítésének a képessége kapcsán.

260624924_379883690594585_4014421231622538692_n.jpg

Kicsit kacifántos a megfogalmazásom, egyszerűbben talán úgy lehetne leírni, hogy azt is értékelik, mennyire tud "folyékonyan" kapcsolódni egy-egy rendszer ahhoz, ahogy valóban vezet egy ember. Darabosan, nem életszerűen beavatkozó rendszerek tehát rosszabb pontszámokat kapnak.


Része még az elvárásoknak, hogy az autó térkép alapon igazítani tudja a sebességét kanyarokhoz, csökkentse a sebességet mielőtt kereszteződésekhez vagy körforgalmakhoz ér, aktív holttér figyelő legyen benne, meg tudjon állni, illetve el tudjon kerülni ütközéseket aktív beavatkozással, és lehessen a rendszereket OTA frissítéssel aktualizálni.

Az iX3 nem a belsőégésű testvértének a technikáját, hanem újabb szenzorokat használ, amiket az X3 is hamarosan meg fog kapni. Nagyon jó minősítést kapott az Euro NCAP-től, egyedüliként az aktuálisan tesztelt mezőnyből.

A Cupra Formentor és a Mustang Mach-E jó minősítést kapott, a Hyundai IONIQ 5 és meglepetésre a Polestar 2 csak közepesen teljesített.

Az Opel Mokka-e és a Toyota Yaris rendszerei "belépő szintű" minősítést kaptak. Mindkét modell korrekt teljesítményt nyújt, azaz nem ígérnek a rendszerek leírása kapcsán semmi olyat, amit ne lennének képesek teljesíteni, de a tudása limitált mindkét autónak a mezőny többi részéhez képest, amit természetesen az áruk is indokol, hiszen ezek eleve olcsóbb autók.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr2416767906

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

miert? 2021.11.30. 19:04:38

A vezetéstámogatást illetően két különböző filozófia létezik (és csatázik egymással).
A szemlézett német iskola azt vallja, hogy a vezetéstámogatás annál jobb, minnél inkább segiti a vezetőt az autó vezetésében. Azaz a figyelmetlenségeit kijavitja, a rossz döntéseit korrigálja, stb, de alapvetően az ember kezében hagyja az irányitást (és a vezetés élményét). Ennek ideális megvalósitása egy olyan vezérlés, amivel bármit megtehetsz, amig az nem ön/közveszélyes.
Az amerikai iskola ezzel szemben azt mondja, hogy a vezetés célja az hogy a vezető eljusson valahová, tehát egy vezetéstámogató rendszer annál jobb, minnél kisebb erőfeszitésébe kerül ez a vezetőnek. Ennek végső megoldása a robotpilóta, ami helyetted vezeti az autót emberi iránytás nélkül.

Tehát az első a vezetés élményét javitaná, az utóbbi pedig a vezetés fáradságát csökkentené, amennyire lehetséges. Nyilván ez két teljesen eltérő szemlélet, ennek megfelelően lepontozzák egymás autóit az ilyen rangsorokban.

csorsza 2021.12.05. 12:33:11

@miert?: Mindenestre, a Skoda Octavia eV egy rakás szar, ami az ún. vezetési élményt illeti. Annyi köze van hozzá, mi egy csilingelő-villogó, illatozó kinai műkarácsonyfának az igazihoz. z autózás halála lesz ez az irány, illetve, ahogy a blogger is irta, az már nem autózás lesz, hanem max. közlekedés. Pusztul a világ.
süti beállítások módosítása