Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Mercedes-Maybach S580 4matic az egyik autó a világ tetején

2022. június 07. - Várkonyi Gábor Autóblog
Pont egy évvel ezelőtt írtam meg részletesen a tapasztalataimat az új S-osztályról. A "polgári" autózás csúcsa, vitathatatlanul. Mit tud ehhez képest a már hangzásában is szigorú Maybach verzió? A válasz erre a kérdésre nem annyira egyértelmű, mint gondolnánk.

283684657_504572281459058_5565366790856728759_n.jpg

Abba, hogy hogyan kapcsolódik Wilhelm Maybach, és fia, Karl Maybach a Daimlerhez, nem mennék bele hosszan, számos cikket lehet találni a történetről. Maradjunk annyiban, hogy méltó helyen jegyzik a Mercedes hierarchiában a családnévvel fémjelzett modelleket.

A Maybach, mint különálló márka, mérsékelten volt sikeres a DaimlerChrysler égisze alatt az ezredforduló környékén. Túl szoros volt szemre is a rokonság egy "mezei" S-osztályhoz képest, miközben árak tekintetében nagyságrendi különbség volt a két modell között. A várt siker elmaradt, egy újkori Maybach igazi kuriózumnak számít az utakon.

Második kísérletként 2014-ben az akkori S-osztály még exkluzívabb verziójaként tért vissza a Maybach kiegészítés, még hosszabb tengelytávval, még több luxussal, mint az akkor csúcs S, ugyanakkor az árlista tetején továbbra is egy AMG verzió trónolt. S 65 AMG fémjelezte a csúcsot.

283458104_504572161459070_8821556526357582726_n.jpg

A W223 esetében, az Maybach verziók jelentik a csúcsot, egyből két motorral rendelhetően. 
Tudom, kicsit bonyolult, de némi áttekintés után egyértelmű lesz a képlet.

A jelenlegi S500 már "csak" hat hengeres. A tesztben leírtam, hogy ez nem jelent gyakorlati hátrányt, de azért a V8 az V8, és aki hajlandó erre áldozni, az megteheti, Maybachként.

Itt jön az első fontos elválasztási pont egy hétköznapi S-osztáyhoz képest. Maybach csak V8 vagy V12-ként létezik. Továbbra is nagyobb tengelytávval minden esetben, mint az S.

Nálam az 580-as, azaz a V8-as verzió vendégeskedik. Érezhető a különbség a 500-ashoz képest, ami 435 lóerővel nem számít ugyan alulmotorizáltnak, de a négyliteres V8-as 503 lóerős Maybach "alapmotor" érezhetően más reakcióval rendelkezik a legkisebb gázadásra. Nem, nem a sportosság itt a megfelelő kifejezés, ugyanakkor hang és erő szempontjából is megérdemelné a jelzőt. Egy érzékelhető fokkal szuverénebb, közvetlenebb, selymesebb, párnázottabb, határozottabb az élet még két hengerrel.

285816840_504572234792396_8025419224972925790_n.jpg

Az abszolút non plus ultra V12 további súlyos milliókkal terheli a büdzsét, 164 000 euró volt bevezetéskor a V8-as ára, ehhez képest 217 000 euróról indult a V12. További extra költésekre mindkét esetben bőségesen van lehetőség. 4,5 másodperces gyorsulás áll szemben 4,8 másodperccel, de ezek nyilvánvalóan lényegtelen részletek. A V12 feliratot büszkén mutogatni megfizethetetlen.

Egy S-osztály egyébként is a leghalkabb autók közé tartozik, amivel kényeztethetjük magunkat ezen a bolygón, a Maybach verzió további sok kilónyi hangszigetelést kapott, és a 4D Burmester hifi aktívan tesz is azért "noise canceling" fejhallgatókhoz hasonlóan, hogy hátul fekve, tetőtől talpig masszírozva, a hűtőből a Dom Perignon Rose Gold-ot előkapva még véletlenül se zavarjon bennünket semmi a külvilágból.

Hogy mindez megér-e adott esetben 100 millió fölötti vételárat? Minden viszonyítás kérdése. Egy Rolls-Royce nem jobb autó, ha a puszta műszaki paramétereit nézzük, vagy éppen a kényelmét. Különlegesebb, patinásabb, kékvérűbb. De objektív szempontokat, puszta műszaki paramétereket nézve nincs, ami elemelné ettől a szinttől, itt, a világ tetején ez a két autó van, ami számít.

283606110_504572384792381_6814929616964212297_n.jpg
Ehhez képest pedig egy Maybach nem drága. Ahogy mondtam, minden viszonyítás kérdése.

Köszönöm a Pappas Auto Magyarországnak a szép hétvégét a Maybach társaságában.

283463775_504572831459003_1238757926666110442_n.jpg

283864924_504572874792332_1292962661802459451_n.jpg

283980761_504572661459020_4392322034684202563_n.jpg

284175343_504573161458970_3189948297793785924_n.jpg

284335956_504573721458914_8540174583505041536_n.jpg

284379237_504573091458977_675840279855241729_n.jpg

284490425_504573024792317_2788163653144529533_n.jpg

284550376_504572494792370_7657501169307361101_n.jpg

284555240_504573528125600_421230650808884402_n.jpg

284675075_504572764792343_4500037733636571015_n.jpg

284935205_504573254792294_1399857022351404697_n.jpg

285149395_504572948125658_7712030541749105318_n.jpg

285266594_504573641458922_6078854012498913329_n.jpg

285311588_504573584792261_282277510161717381_n.jpg

286183258_504572568125696_4555798791959151347_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr2117850229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2022.06.07. 21:09:12

Ezek a tabletek valami ritka ocsmányak...
süti beállítások módosítása