Hogy miért most kapja fel mindenki a hírt megint, azt nem teljesen értem, hiszen nem újdonság: a Mercedes kivonul az alsóbb kategóriákból, és a belépő modellek kínálatát nem újítja meg.
A ciklus végével kifut az A-osztály, amelynek a nevét a jávorszarvas teszttel ismerte meg a világ, és a harmadik generációtól szakított a forradalmi szendvics szerkezettel, cserébe jóval izgalmasabb lett a fiatalok számára.
A B-osztály osztály összesen 3 generációt fog megélni, a szegmens lényegében összeomlott alatta.
A GLA és GLB maradhat a jelek szerint, a Daimler kínálata a CLA-val fog indulni. 40 000 euró alatti szegmensben többé nem kívánnak versenyezni a Mercedesnél. Legalábbis amíg a vezetőt Ola Källeniusnak hívják a sváboknál.
A stratégia megosztja az elemzőket. Van, aki szerint okos döntés a marzsokra koncentrálni egy átalakuló iparban, amely tendenciózusan a drágább modellek irányába megy. Más vélemények a "zsugorodási" kurzus veszélyeit és az elmaradó szinergia effektusokat emelik ki.
Ismeretes, hogy korábban a tradicionálisan erős taxi üzletágnak is búcsút intettek, és a klasszikus karosszéria formáknak is meg vannak számlálva a napjai a stuttgartiaknál.