Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Carlos Tavares: "Ha nem változtatunk a jelenlegi helyzeten, akkor az európai középosztály egyre inkább a kínai autók mellett fog dönteni"

2023. január 09. - Várkonyi Gábor Autóblog

Érdekes, de cseppet sem váratlan fejleménye az idei CES-nek, hogy az autó egyre inkább a központi témává válik egy olyan rendezvényen, ahol eddig inkább színesítő mellékszereplő volt.

324332535_708959633976584_5739042559088340913_n.jpg

Az autókiállításokon meg egyre inkább minden mással is foglalkoznak, csak azzal nem, ami köré eredetileg szerveződtek ezek az összejövetelek.


Úgy tűnik, hogy egy dolog állandó: amikor Carlos Tavares megszólal valamilyen, autóval kapcsolatos rendezvényen, akkor a szokásához hűen nem beszél mellé. A CES-en is kemény kijelentéseket hallhatott tőle a szakma. A Forvia vezéréhez hasonlóan, vagy épp arra kontrázva ismertette ő is az előrejelzéseit az európai autóipar kapcsán.

"Egy szörnyű küzdelem lesz" – mondta Tavares arról, hogy mi fog történni, ha az európai politika továbbra is ölbe tett kézzel nézi, ahogyan a kínaiak letarolják az Egyesült Államok piacához képest védtelen piacunkat.

A Stellantis vezér masszív de-indusztrializációt vizionál Európában, mert a már korábban elhangzottakat megerősítve 8-10 000 eurós hátrányt lát autónként a kínaiakhoz képest gyártási/fejlesztési költségekben.

"Az árkülönbség az európai és a kínai gyártók között igen jelentős. Ha a jelenlegi helyzeten nem változtatunk, akkor az európai középosztály egyre inkább a kínai autók mellett fog dönteni a jövőben. Az európai emberek vásárlóereje érezhetően csökkenő tendenciát mutat."

Tavares szerint, ha az Európai Unió képviselői nem változtatnak a politikájukon, akkor az európai autóipar arra a sorsra fog jutni, amire pár évvel korábban az európai napelem ipar. "Azt hiszem, ezt a filmet láttuk már egyszer, és ez egy nagyon sötét forgatókönyv. De nem kell, hogy így legyen."

Európa meghatározó autóipari vállalatának vezetője szerint az európai emissziós szabályozói környezet az oka annak, hogy a kontinensen 40% költséghátránnyal lehet csak autót gyártani a kínaiakkal összehasonlítva.

Tavares kiemelte, hogy két út van: ha nem változtatunk Európában a keretrendszeren, akkor közvetlen konkurencia harc fog kialakulni a kínaiakkal, ami mindenképpen maga után vonja azt, hogy a termelés az európai versenyképtelen költségszerkezet miatt elköltözik innen. Ez további masszív jólét veszteséghez vezetne, ami a leszakadó vásárlóerő probléma kiélezésével tovább gyorsítaná a kört.

A másik megoldás, hogy újra iparosítjuk Európát, és bizonyos korlátok közé tereljük a szabadkereskedelmet Kínával. Ez érzékenyen érintené Tavares szerint a német érdekeket, hiszen ennek visszaható következményei lennének a németekre nézve, a profitjuk kétharmadát adó kínai piaci szereplés veszélybe kerülne.

A kör négyzetesítése a feladat tehát. A technológia semlegesség jelenti a versenyt, amiben van esélyünk arra, hogy megmaradjanak az európai ipar bástyái. Az egyoldalú fókuszáltság pedig a halálos ítéletünk. Ennél nem bonyolultabb a képlet. Ezt már én teszem hozzá.

Kép: Caramulo Motor Festival

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr418021956

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása