Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Lassan minden értelemben Kína uralja az autók világát

2023. január 13. - Várkonyi Gábor Autóblog

A Jato Dynamics analízise alapján tavaly 131 új autót mutattak be a világon. Ebbe nincsenek beleszámolva modellfrissítések, átemblémázott, de már létező autók, illetve koncepció autók sem. Ezek azok az autók, amik piacra kerültek, és megvehetőek.

322373892_3221625314766404_4316979576413157843_n.jpg

Az újdonságok majdnem fele kínai gyártóktól érkezett. Átlagosan havi 5 teljesen új modell mutattak be. Összesen 62 darabot. SAIC, Geely és Great Wall a sorrend, 10-8-6 autóval.


Ha összességében nézzük márkákra bontva az újdonságokat, akkor a Toyota vezet 8 autóval, őt követi a Honda 7 modellel, a dobogóra még a Chevrolet kerül fel, 5 autóval. A Top 10-ben összesen 4 kínai márka szerepel.

Globálisan nem meglepő módon SUV túlsúly van, az újdonságok több, mint fele ebben a kategóriában lép fel.

Eközben "otthon", a kínai piacon épp szenzáció gyanús hírek elé nézünk. Amint meg lesznek a FAW-Volkswagen decemberi eladási adatai, kiderül, hogy évtizedes elsőségüket megtartva vezetik-e tovább a világ legnagyobb autópiacát, vagy a kínai-német vegyesvállalatot beelőzi a vertikális integrációban vezető BYD, ami tényleg bombasztikus hír lenne. A BYD ugyebár nem támaszkodik külföldi partnerre, ami eddig a megszokott forma volt, de már régen nem ott tartanak a kínaiak, hogy szükségük lenne erre. Inkább fordított a helyzet.

Ami pedig az összpiaci helyzetet illeti: a top 10 kínai cég (vegyes és nem vegyes együtt) 2022 január és november között a belső piaci eladások 86,2 százalékát lefedte. Majdnem 21 millió autót adtak el. A teljes piaci az utolsó hónap adatai hiányában, becsülve 26,8 millió autó.

Elevenen fogják megenni Európát is. Beletették az elmúlt 3 évtizedüket, hogy eljussanak ide. Az autóiparukat pedig nem fékezi, hanem teljes vállszélességgel támogatja a kormányzat. Az EU piac a fele sincs a kínainak.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr5018025208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gdp 2023.01.13. 10:10:46

Annyira jók ezek a cikkek. "Elevenen fogják megenni europat". Itt mire gondolt a költő? Hogy kínai piacon kínai kocsit fognak eladni? Az lehet, mondjuk még nem volt olyan autopiac ahol 100%ban csak hazait vesznek. Németországban is adnak el toyotat, stb. Vagy arra esetleg hogy az itteni piacot fogják letarolni? Hát az nem olyan egyszerű, mióta az emberek nem csak vételár alapján vesznek kocsit. Jah, varjunk csak egy kicsit. A nio nem megdragult 30%kal mire ideert? De kár, már pont azt hittem léteznek csodák. Az európai piacon valahogy 100 éve a mai stellantis vagy vw konszern tagjai a piacvezetok, hiába lendült fel a Koreai autogyartss az elmúlt 20 évben vagy a japán az elmúlt 40 évben. Azt meg ne felejtsük el hogy az a európai cégek árulnak az usaban is. Nyilván szarul fogja érinteni őket ha bukjak a kínai piacot, de a hazai meg az usa megmarad így is.

Világnézet Netes Napló · vilagnezet.blog.hu 2023.01.14. 16:23:44

Ezt jómagam úgy látja, hogy inkább az eddigi USA-autó előnyök zuhannak és leváltja Kína. Nem csak autóban, hanem sok másban is. Eu autógyártás megmarad kb az ami eddig is volt.
süti beállítások módosítása