Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Katja Diehl: "El fogjuk venni a németek álmát a saját ingatlanról és a saját autóról"

2023. február 20. - Várkonyi Gábor Autóblog

Amikor kicsit több, mint 4 éve elkezdtem írni a blogot, többek között az volt a célom vele, hogy meg tudjam mutatni, hogy az autó, mint tárgy, ideológiai alapú kontextusba került, és nem véletlen, hogy a politikai dimenzióból vizsgálva a gyűlölet tárgya egy bizonyos csoportnál.

332005156_1796646924043228_5248269269546576027_n.jpg

Évek óta látszanak az autóellenes tendenciák, amelyek gyökere a kapitalizmus ellenesség, és a szélsőséges társadalom mérnökösködés, és hogy az egésznek a valódi célját elfedjék, zöld mázba borítva van a jóemberkedés útjával kikövezve mindez. Sajnos ez így pont a valódi környezetvédelem ügyét korrumpálja és károsítja a végletekig.

Pár éve még nem tartott ott a helyzet, hogy ezekről politikusok nyilvánosan beszéljenek, aki pedig felfedte ezeket az összefüggéseket idő előtt, az "összeesküvés elméletek" terjesztésével volt vádolva.

Leírtam, időben, hogy az egyéni mobilitás autó alapú megszüntetése a cél, amit az autók elérhetetlenné drágításával fognak véghez vinni. Ennek a fázisnak a közepén vagyunk. A villanyautózás egy jó csali volt, az autóiparnak is. Azt hitték, hogy ha engednek ezeknek a szólamoknak, amelyek a "gonosz autóipar megtérését" egy új hajtás bevezetésével jóváhagyottnak tekintik majd, akkor leszállnak róluk.

Rövid időn belül az alternatív hajtásokról is ki fog derül, hogy "mégsem olyan tiszták", jön az út alapú adóztatás a jövedéki adó helyett, és megalakul az igazi "zöld" feudalizmus, amikor majd csak az elvtársaknak járnak a drága kiváltságok. Pont, mint régen.

Nem hiszitek? Nos, ott tartunk, hogy erről tényleg nyíltan beszélnek már "mobilitási szakértők". Olyanok, akiket például Németországban a közlekedési minisztérium tüntetett ki, több ízben.

A címben található kijelentés Katja Diehltől lehetett hallani nemrégiben, rá lehet keresni "áldásos" tevékenységére. Van befolyása.

Szerinte a jelenlegi közlekedési rendszerünk "rasszista, queer mozgássérült ellenes". Bármit is jelentsen ez.

Mivel Diehl szerint az autó, mint "safe space" nem elérhető mindenki számára, ezért kirekesztő a létezése. Még egyszer hangsúlyozom, ez nem valami alusapkás zárványcsoport szóvivője, ez a mai mainstream politika.

Szenvedélyesen támogatom a kapitalizmust, mint olyan rendszert, amely a legtöbb embert emelt ki a nyomorból. Szenvedélyesen támogatom a minél szélesebb és stabilabb középosztályt egy társadalomban, amely a jó élet alapja, ahogyan a magántulajdon is. Ezeket a szélsőséges tendenciákat pedig nagyon nagy aggodalommal figyelem.

Tudni kell kivel állunk szemben. Ma az autó, holnap a lakás, aztán a többi. Minden ilyen dolog gyökere a totalitárius gondolkozás, ami a nagy társadalommérnökösködés közepette mindig hullahegyeket termel, a "jó" érdekében.

Itt lehet utána olvasni a hajmeresztő kijelentéseknek.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr9918053816

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2023.02.20. 09:03:46

Van egy félelemem, hogy olyan szinten agymosott az átlag eu-s polgár, hogy úgy tesz, mint a béka, aki körül lassan felforralják a vizet.
Beledöglik a körülményekbe, pedig ő maga szavazott ezekre.

S mindemellett mégis bízom abban, hogy felébrednek.

gigabursch 2023.02.20. 09:59:32

@gigabursch:
Amúgy igazi, hamisítatlan, és a legaljasabb kommunistatempó, amit ez a szuka kihörgött magából.

Gdp 2023.02.20. 15:05:53

Hülye picsa, viccnek elmegy bár abból is elég szar. Ilyenkor lehet gondolkodni, biztos jó ötlet volt e jogokat adni nekik.

Andy73 2023.02.22. 01:10:29

Mivel a német ipar zászlóshajója az autógyártás, ezzel öngólt lőnek, ha igaz a sztori.

nemecsekerno_007 2023.02.22. 08:33:12

Az USA-nak vajon miért nincs ilyen autóellenes belügyminisztere?!?!

erol 2023.02.22. 09:11:47

Azért elég nehéz átélni az aggodalmaidat, úgy, hogy minden évben jelentősen emelkedik az autók száma, lassan mozdulni sem lehet tőlük, de rettegjünk az autóellenesektől. Mi lenne ha támogatnák az autózást? A gyerekek és a hajléktalanok is azzal járnának?

Kurt úrfi teutonordikus vezértroll · https://hatodiklenin.blog.hu/ 2023.02.22. 10:04:22

@gigabursch: Már megint az EU polgárokat hibáztatod egy szélsőséges hülye véleményéért. Az hogy a zöld divat miatt odatettek egy hülyét vezetőnek, nem jelent semmit, hamar a partszélre fog kerülni, mert az a német akinek a seggéhez van ragadva az autó, az nem fog azokra szavazni akik őt támogatják. De remek alkalom megint neked a gyűlölködésre.

birkamenet 2023.02.22. 10:18:59

@gigabursch:

Te mint tropálra agymosott KREML PROKAGANDISTA kisfidernyák ugatsz az agymosott európai polgárról????

Cicabogàr, meg se tudnàd mutatni Európát a térképen.

birkamenet 2023.02.22. 10:26:47

@erol:

És nem csak autóból van egyre több, hanem mobiltelefonból, IT eszközökből, lakóparkokból, hőszivattyúkból, külföldi utazásokból és mindenből ami a jóléti fejlődés következménye.

Hej, ha vissza tudnánk menni a petróleum lámpa korszakába!

erol 2023.02.22. 10:38:34

@birkamenet: Ja, de abban mi a jó, hogy megfulladsz a szmogtól, a saját hangodat sem hallod a zajtól, és lassan a járdáról is kiszorítanak az autók. Ebben mi a pozitív?

para_noir 2023.02.22. 10:52:53

De, ez alusapkás paranoiáskodás, egy lényegtelen marginális valaki hülyesége, és aki komolyan veszi, és paráztat vele, ugyanolyan konteós hülye, mint a forrása. Mellesleg a belinkelt forrás is egy vicc.

Andy73 2023.02.22. 11:07:48

@birkamenet: ez igaz, de az is, hogy a németeknél tavaly reálbér csökkenés volt, az autók és az ingatlanok ára is sokat nőtt, és még nekik is egyre drágábbak. Nálunk pedig ez fokozottan igaz, sok fiatalnak csak álom a saját lakás és a kocsi is. Arról ne is beszéljünk, milyen öreg a magyar autó állomány, egyre öregebb kocsikkal jár az elöregedő és fogyó társadalom. Mobilra még csak futja, de gyerekekre már nem, legalábbis nem elégre. És a németeknél is csak a bevándorlók tartják szinten a népességet.

gergerg 2023.02.22. 11:24:59

Ez az ember annyira mainstream Németországban, mint nálunk a Mi hazánk meg a chemtrail. Egy szűk, pár parlamenti helyre elég kisebbséget meg lehet vele szólítani, de annyi.
Még azt is elhiszem, hogy kapott néhány állami kitüntetést, de ilyenkor érdemes azt is látni, hogy nálunk kik kaptak és mekkora szerepük van a magyar politikában.

A nagytőkés felső 1%-nak nem érdeke, hogy az átlagembernek ne legyen autója, mert rengeteg pénzt lehet legombolni egy autótulajdonosról.

Az tény, hogy a robbanómotoros autók 35-ös kivezetése egy zöldpolitikai szavazatvásárlás volt EU-s szinten, de ilyen 10+ éves határidőket poltikában ritkán kell komolyan venni.

birkamenet 2023.02.22. 11:42:22

@erol:

Ha nem tetszik a városi levegő, akkor kiköltözöl falura. Ja, hogy onnan meg munkáért pont hogy vissza kell autóznod a városba? És most már te szennyezed a várost? Fogadjunk, hogy az anyjába küldenéd azt, aki téged ki akarna tiltani a városba beautózástól?

erol 2023.02.22. 12:04:23

@birkamenet: Én a városba autózókat küldeném az anyjukba.

Andy73 2023.02.22. 12:39:47

@erol: ha senki nem autózna a városokba, akkor a legtöbb ottani vállalkozás csődbe mennek. De ez mind csak feltételes mód. Egyelőre marad az autózás, de egyre drágábban, és egyre több embernek lesz elérhetetlen luxus a mostani trendek alapján.

erol 2023.02.22. 13:20:35

@Andy73: Nem a városba autózás a probléma, hanem a mértéke és hogy ez egyre növekszik.

DFK 2023.02.22. 13:24:17

@gergerg: nem, nem marginális. Minisztériumi tanácsadó. A zöldek meg ott vannak a kormányban. Ld a teljesen debil Annalenát.

Andy73 2023.02.22. 13:33:38

@erol: kérdés, hogy meddig növekszik, az elszállt benzinarakkal, egyesek szerint már sokan inkább visszaköltöznek a városokba. Szerintem sok kiköltöző nem számol az ingázás költségeivel, nemcsak a pénzzel, hanem az idővel. Az online munka viszont sokat segíthet a problémán. Ha nem kell mindennap bemenni a munkahelyre, akkor ideális lehet a kertváros vagy az agglomeráció is

erol 2023.02.22. 13:51:07

@Andy73: Jogos, csak arra írtam, hogy nem osztom a poszter aggodalmait.

Cpt. Flint 2023.02.22. 14:06:04

Nem feltétlen a magánautóval, mint fogalommal van probléma, sokkal inkább azzal, hogy státuszszimbólum, szórakozás, luxus - többnyire mások, vagy a társadalom rovására.
Ha lenne arra akarat, hogy az autó funkcionalitását megtartva elvegyük a szórakozás jellegét, akkor szerintem lenne megoldás. Ez pedig a "népautó" szabvány: szigorúan szabályozott méretek, teljesítmény (pl. max. 80 LE), sebesség (max. 150 km/h), biztonsági felszerelések és követelmények, és nyilván a kibocsátási értékek. Slussz, semmilyen más, ezeknek nem megfelelő kocsit nem lehet személykocsiként gyártani, értékesíteni. Ami pénz meg energia eddig a motorteljesítményre meg egyéb csilivili extrákra ment, annyival olcsóbb lesz, illetve lehet belőle a biztonsági fejlesztésekre költeni. Ja, és lenne valami minimálisan előírt élettartamgarancia is.

Amint nem tudnának az emberek a különböző teljesítményű, felszereltségű stb. autójukból státuszszimbólumot csinálni, átalakulna egyszerű használati tárggyá. Sokkal kisebb lenne a vonzereje, talán megállna az állomány növekedése. Mindemellett a biztonságra fordítható pluszpénzek, a korlátozott teljesítmény a balesetek súlyosságát is jelentősen csökkentené, utóbbi emellett a károsanyag-kibocsátást is. A szabványosított autóknál az egymással/közlekedésirányítással való kommunikáció sokkal könnyebben megoldható, így valamilyen szinten akár a vezetésbe is bele lehet avatkozni (sebességhatárok kötelező betartatása, útvonaljavaslatok stb.). (Nem is beszélnék a szerviz, alkatrészek, parkolók stb. szabványosításának hatalmas lehetőségeiről!)
Mindemellett az autóipar nem nullázódna le. Amíg/ahol nincs, vagy nem éri meg tömegközlekedést üzemeltetni, ott nem ördögtől való a magánautó fenntartása. De én csak szigorú szabályok mellett engedném. Az autó a közúton nem szórakozásra való, hanem A-ból B-be való eljutásra. Értem én, hogy ez sokaknak nem tetszik, de szerintem el kellene jutni idáig, ez egy észszerű kompromisszum lehetne a többségnek.

Andy73 2023.02.22. 15:06:38

@Cpt. Flint: az átlag szerintem nem szórakozásra használja a kocsit, ahhoz túl drága mulatság, pláne átlagos jövedelemből. Sokan örülnének egy fapados új kocsinak, de csak használtat tudnak venni.
A lóerő korlátozásnal olyan veszély is fennáll, hogy pl a gyenge motor nem bírja az emelkedőket, ami veszélyes is lehet. A sebességet a legtöbb országban korlátozzák, csak be kellene tartani a szabályokat.

Sir Gombóc 2023.02.22. 15:08:19

@gigabursch: "Beledöglik a körülményekbe, pedig ő maga szavazott ezekre."
Hol is látni ilyet.. ja, megvan, Magyarországon, 2010 óta..

2024 2023.02.22. 15:22:36

"Évek óta látszanak az autóellenes tendenciák, amelyek gyökere a kapitalizmus ellenesség."

A legszegényebbek is a legutolsó időkig a saját házukban laktak. Az, hogy ma már a legalsó rétegek sem a saját maguk vagy kalákában épített, jobbára földből tapasztott, szalma-és nádfedelű viskókban laknak, hogy az építőipari cégek által emelt lakóépületek árait vagy bérletárait nem képesek megfizetni, az már a modern kor nyavalyája és főleg nagyvárosi probléma az egész világon. De ez egy dolog, A totálisan félreértelmezett egyenlőséget a marxista zöldforradalmárok új szintre emelték.

Az emberiség természetének sajátja, hogy az egyik ember születésének helye, származása, felmenői, saját tehetsége, képességei vagy szerencséje révén több anyagi javakkal rendelkezik mint a másik. Az ezen vett erőszakot nevezzük kommunizmusnak. Ami a legnagyobb baj, hogy ez a neobolsevizmus terjed, gyűrűzik befele mindenhova a nyugati társadalmakban, megfertőzi az EU-t, a tagállamokat - köztük a húzóállam Németországot - és holnap már rajunk fogják számon kérni.

Cpt. Flint 2023.02.22. 15:23:38

@Andy73: Nem szórakozásra használja, de mégis mindig nagyobbra, erősebbre, újabbra stb. akarja cserélni... szóval elég erős "élvezeti" faktor is van benne azért.
Szerintem egy szabványosított, viszonylag kicsi kocsihoz (max 1500 kg pl.) bőven jó a 80 LE. És ha MINDENKINEK ugyanennyi, akkor alapvetően semmi veszélyt nem jelent sem az emelkedő, sem az előzés, mert nem fog senki pattogni. Nyilván hülyeség ellen nem lehet totális védelmet kialakítani, de ha nem tudsz eszelősen menni, akkor eleve sokkal nagyobbak a baleset megúszásának az esélyei is.
Pontosan azért kellene MOTORIKUSAN (is?) maximálni a sebességet, mert nem tartja be senki a szabályokat úgysem, ha ott a segge alatt a 200 LE...
El kellene már felejteni 2023-ban azt, hogy a közúti közlekedés az szórakozás, időtöltés, adrenalinfröccs, erőszak, verseny stb.

Cpt. Flint 2023.02.22. 15:33:56

@2023: "A legszegényebbek is a legutolsó időkig a saját házukban laktak." Nem nagyon sejtem, hogy te mit értesz "legutolsó időkig"-en, de ez többnyire nem volt igaz. Voltak a földesúr tulajdonában levő zsellérházak, majorok pl., ahol bérlők voltak. A jobbágynak végképp nem volt tulajdona, a háza sem, akkor sem, ha maga építette. A rabszolgáknak sem, nyilván. Vagy ott vannak a mindenféle egyéb szolgák; szobalány, komornyik, inas, lovász stb., akik szintén a gazdáik tulajdonában levő házakban laktak, akár több generáción át. A kapitalizmus kezdeteinél már megjelentek a bérházak; tehetős, akár nemesi származású és/vagy gazdag emberek is éltek ezekben; mellette pedig az iparosodás miatt szükséges munkáskoncentráció érdekében megépültek a gyári telepek, munkásnegyedek, ahol zömében szintén nem saját tulajdonban voltak a lakások.

Cpt. Flint 2023.02.22. 15:43:09

@2023: "Ami a legnagyobb baj, hogy ez a neobolsevizmus terjed, gyűrűzik befele mindenhova a nyugati társadalmakban, megfertőzi az EU-t," Ez egy marhaság. Először is a kereszténység is mond hasonlókat, másodszor meg ennek a "neobolsevizmusnak" még a kereszténységnél is kisebb a VALÓS támogatottsága. Dumálni mindenről lehet, aki elég hangosan ordít hülyeségeket, azt sokan meg is hallják, divatot is lehet csinálni eszmékből, de aztán hogy valójában mit TESZNEK az emberek és mit támogatnak, az egy teljesen más kérdés. Erőszakkal persze keresztül lehet vinni sok mindent ideig-óráig, de ahhoz is kell vagy tömegbázis, vagy valamilyen korlátlan ellenőrzési módszer.
Azt ne mondd már, hogy a zöldek vagy a genderlobbi majd mindjárt átveszi a hatalmat...

2024 2023.02.22. 15:46:08

@Cpt. Flint: Dehogy nincs igazam, amit írtál, abból csak az látszik, hogy nem ismered a történelmet,.

A legutolsó időket hazánkban 1945-ig.

Már az ősembernek is saját hajléka volt. A magyarok házaikban lakó avarokat találtak a Kárpát-medencében. A jobbágy a földesúr tulajdona, de a saját házában lakott. A majorgazdálkodás nem volt az az egész országra jellemző. A falvakban mindenki a saját maga építette házacskában élt. A városokban szintén, még a legszegényebbek is, kivéve a házatlan zselléreket. Akinek végképp nem pénze saját otthonra, azoknak sok helyen a város épített munkás-szegényparaszt lakótelepeket. Harmincas évek ONCSA-házprogramja megvan?!

Az otthontalanság elsősorban nagyvárosi probléma. És onnan amit az előző kommentben írtam.

2024 2023.02.22. 15:49:19

@Cpt. Flint: "Azt ne mondd már, hogy a zöldek vagy a genderlobbi majd mindjárt átveszi a hatalmat..."

Ott vannak hatalmon Németországban, te idióta. A ajtóból önlik a propaganda, folyik az érzékenyítés, a társadalom átnevelése. Modern bolsevizmus. Struccmentalitásod szánni való.

2024 2023.02.22. 15:54:26

@Cpt. Flint: Még Scholzot is folyamatosan szorítják vissza, legalábbis próbálják. Ráadásul társadalmi kérdésekben a SPD egy követ fúj a Zöldekkel. Te nem látsz, nem olvasol??

Cpt. Flint 2023.02.23. 08:35:51

@2023: "A jobbágy a földesúr tulajdona, de a saját házában lakott." Aha, persze. Az övé volt, mi? El is adhatta, meg is terhelhette stb., nyilván... még hogy én nem ismerem a történelmet. :o

Cpt. Flint 2023.02.23. 08:37:59

@2023: " a város épített munkás-szegényparaszt lakótelepeket. Harmincas évek ONCSA-házprogramja megvan?!" Ugye nem gondolod, hogy az az övék volt? Hogy eladhatta pl.? Van neked fogalmad a tulajdon mibenlétéről, az azzal járó jogokról és kötelezettségekről?

gigabursch 2023.02.23. 09:09:44

@2023:
...avarok...
..aha, persze...

Cpt. Flint 2023.02.23. 10:53:04

@2023: a személyeskedés csak téged minősít. Az, hogy néhány zöld politikus tépi a száját, akár a kormányban is kapva valami beosztást, nem jelenti, hogy alapjaiban sok minden változott volna, vagy változna a jövőben. Sem a közemberek, sem a nagyiparosok, pénzemberek nem engednek az érdekeiket sértő mélyreható változásokat.

Cpt. Flint 2023.02.23. 11:13:02

@2023: "Az otthontalanság elsősorban nagyvárosi probléma." Nyilvánvalóan, mivel ott koncentrálódott/koncentrálódik sok ember kis helyen, akik a munkalehetőség miatt elhagyták az eredeti lakhelyüket. Külön házat építeni ennyi embernek adott területen nyilván nem lehet. Jönnek az emeletes, soklakásos házak. De ezt meg ki szervezné meg, hogy összeálljon 100 ember építőközösséggé, nyilván senki. Ezért a befektetők építik meg ezeket a házakat, vagy azok a vállalatok, akiknek ez a munkaerő miatt érdekükben áll.
A befektetők által épített lakások egy része nyilván eladó, de mindkét oldalról van igény bérlésre is. A befektető kisebb, de állandó hasznot húz, miközben a tárgyi eszköze megmarad. A bérlőnek pedig nem kell nagy összeget egyszerre előteremteni, mobilisabb (válthat másik munkahelyre, lakóhelyre), és ha csak ideiglenesen jött a városba, akkor is tud lakhatást szerezni.
Az általad "otthontalanság"-ként aposztrofált bérlakásrendszer nem a gyíkemberek emberellenes összeesküvéseként alakult ki, hanem az általad istenített kapitalizmus egyik teljesen természetes folyamatainak (szerves fejlődésének) eredménye.
Falun nincs emberkoncentráció, van elég hely, és csak annyian élnek ott, ahányan meg is élnek (akár ingázva is). Nem is nagyon szokás bérbe adni a házakat, és nem is nagyon van rá kereslet. De azért (faluban élőként) én konkrétan tudok olyanokról, aki falun is béreltben lakik.
Életem első 25 évét (szüleim révén) szolgálati lakásokban éltem le; az egyik kétszintes négylakásos társasházban volt, a másik egy kertes ikerház egyik fele. Sose jutott eszembe, hogy nem a "mi" lakásunk... míg meg nem kellett venni 1992-ben.

Cpt. Flint 2023.02.23. 11:13:33

@gigabursch: az ember mindig reménykedik. :D

csorsza 2023.02.24. 08:13:00

@Andy73: jaj, szegény fiatalok, álom a lakás meg az autó, mindjárt sirva fakadok. Nekem is az volt az albérletben, meg a MÁV másodosztályon, aztán mindegyikből van már több is. Dolgozni kell, baszki, pénzt keresni, és lesz minden a kis csillagszikráknak.

gigabursch 2023.02.24. 08:39:58

@csorsza:
Ami azt illeti, figyelembe véve, hogy akár nálam, akár a feleségem ágán mennyivel többünk van, mint szüleinknek, nagyszüleinkek volt (s alighanem a dédszülőkre is igaz), az a sirám, amit ma rendezni tudnak - fájdalmas.
Főleg, hogy házasodásunk szent pillanatában mennyire kilógott a valagunk a gatyából és mégis apránként össze tudtuk rakni mindazt amink van. Saját erőből és nem máséból.

csorsza 2023.02.26. 09:16:37

@Sir Gombóc: Baromság. Egybites gondolkodás.

csorsza 2023.02.26. 09:17:46

@gigabursch: Igy van. És ez ma sem lehetetlen feladvány.
süti beállítások módosítása