Az ötven éves jubileumra még érkezik egy alapos ráncfelvarrás jövőre, aztán az évtized vége előtt kifut az utolsó "hagyományos" Golf, azaz a nyolcas.
Golf IX abban a formában, ahogy az előző fél évszázadban megszoktuk, nem lesz.
Ha még mindig Diess lenne a cég élén, akkor az is biztos lenne, hogy azt az értéket, amit egy ilyen erős és bevezetett modell jelent, simán feláldoznák a "haladás" oltárán. Szerencsére Thomas Schäfer, a VW márka vezetője teljesen más gondolatvilággal közelít a márkához, és a modelljeihez is, amiből kétségkívül a Golf az, ami a világ autóiparában valóban egy meghatározó, különleges helyet tudhat magáénak.
Schäfer szerint lesz E-Golf, de csak akkor, amikor az valóban hordozni tudja majd az ős Golf géneket, tehát nem egy magas tetővonalú ID.3 jellegű autót várhatunk 2028 környékén E-Golfként, hanem egy olyan autót, ami mindenki számára azonnal Golfként lesz felismerhető.
2033-tól Európában a VW már csak villanyautókat szeretne értékesíteni. Ha "2026-2027 környékén nem változik valami gyökeresen", tette hozzá Thomas Schäfer.