Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Gyönyörű, de öncélú játszadozásnak tűnik az Audi RS e-tron GT

2023. december 11. - Várkonyi Gábor Autóblog
A szokásosnál rövidebb leszek. Egyrészt, annak idején elsők között volt nálam az e-tron, és mély benyomást tett rám, csakúgy, mint édestestvére, a Taycan. Másrészt: a hatótávhoz igazítom a mondandóm.

409834975_861958782387071_8582629551398953141_n.jpg

A konszernben a technológiai "Speerspitze", a lándzsahegy szerepét a kétfokozatú automatával és 800 voltos rendszerrel ellátott "sportautó" képezi.
Mindegy, hogy Porsche vagy Audi köntösben érkezik, valóban kiemelkedő képességekkel rendelkező autókról beszélünk.
Az Audi esetében ráadásul szerintem a legszebb modelljük épp a villanyos GT, egyszerűen képtelenség betelni a formájával.

Gyors tölthetőség (megfelelő töltővel, ami nem gyakori még), súlyát meghazudtoló dinamika, – ami nem csak a gyorsulásra vonatkozik –, hibátlan kivitelezés és hagyományos autós értelemben vett élvezeti érték összességében vágytárgyként alkalmas eszközzé teszik. Ha nem lenne ott egy csomó más is, amit ennyi pénzért egy true petrolhead nem vinne haza milliószor szívesebben. De erről nem az autó tehet. Nézzünk rá úgy, mint reménysugárra, hogy a "betiltunk mindent" korszak után is lesz még olyan, amit autós szemmel nézve szeretni lehet. Szerencsére ezen modellek száma bővült, amióta bevezették az e-tron GT-t.

409003945_861958719053744_470394998679864973_n.jpg
Az egész németes "majd mi megmutatjuk" hozzáállás azonban tényleg elég öncélúra sikerült, és nem a konkrét autó miatt, hanem azért, mert elmaradt a lényegi folytatás.
Abban azért talán megegyezhetünk, hogy 50-60 millióért lehet magával ragadó autót csinálni, de ebből nem lesz elérhető darab a tömegek száméra. Ha indításként berúgják az ajtót ezzel, majd fél éves ütemezésben jön 3-4 olyan elektromos autó a palettára, ami jellegét tekintve tartalmaz valamit ezekből az értékekből, de félig-meddig belátható szinteken mozog az ára, akkor imázshordozóként sokkal fényesebben csillogna ez a technikai remekmű.

Mivel azonban ez elmaradt, egy öncélú játszadozásnak tűnik az egész projekt. Télen 200, legjobb esetben talán 300 kilométeres hatótáv egy kifejezetten nagy akkuval nem tűnik használható megoldásnak, a wltp viccet meg ne süssük el ezredszerre. Városban értelmetlen, utazni ezzel az infrastruktúrával erősen korlátozottan jó.

Megmutatták, hogy rengeteg pénzért tudnak nagyon nagyon jó autót csinálni, de olyan, mint az a bizonyos válasz, amit nem előzött meg kérdés.

409871387_861958639053752_7700127744837903106_n.jpg
Minden mindegy lenne, tartanék egy ilyet is, már csak azért is, mert egyszerűen nem lehet szó nélkül elmenni a technikai megoldásai, a szépsége és a menetteljesítményei mellett. De 60 millióért ez drága játék, arról nem beszélve, hogy mindenki sejti, hogy német prémium révén ez sem kevés pénzt fog kérni a későbbiekben karbantartásra. Ahogy egyébként semmi, ebben a ligában, villany ide vagy oda.

Szeretnék látni egy A4-es kalibert, stabil, minden körülmények közötti 400 kilométeres hatótávval, 800V rendszerrel, legalább ilyen minőségben, 20 milliónál nem lényegesen drágábban. Akkor a magasba lehet emelni a csúcsmodellt, ami beragyogja a teljes modellsort. Akkor lesz hiteles.

409693248_861959349053681_3193925837648288898_n.jpg
410036534_861959289053687_9103599548281112324_n.jpg

409858962_861959089053707_1372728719264724051_n.jpg409820760_861959145720368_3419691871097360_n.jpg409841198_861958922387057_2069171859021972952_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1018278365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása