Kering egy mondás arról, hogy nem vagy igazi autóbolond, ha nem volt életben legalább egyszer egy Alfád. Egyet tudok ezzel érteni, de vannak kiegészítések, amiket hozzá kell tennünk ehhez a magvas megállapításhoz. Egyszer az életben kell egy keret nélküli ablakos (lehetőleg B oszlop nélküli) Mercedes Coupé is.
Az, hogy ilyen egyáltalán létezik még újonnan, kisebb fajta csoda, ha figyelembe vesszük, hogy Stuttgartban merre kormányozzák az utóbbi időben a céget. Egy valódi luxusmárka repertoárjába bele kell, hogy tartozzon a modellsorozat megkoronázása, a teljes értékű, minimum 8 hengeres Coupé. Mindegy, hogy mekkora darabszám, mindegy, hogy mennyi energiát köt le a gyártása, az S-osztály műszaki tartalma két ajtóval, (esetleg nyitott tetővel), a négykerekű luxus, a dekadencia még éppen befogadható szintje, nagypolgári aggyal.
Källenius ezt nem értette, illetve másként látta, így nincs folytatása a hagyománynak, ami a csillagos márkát oda helyezte, ahova való. A CLS kifutása után pedig maradnia kellett legalább egy olyan modellnek, ami valamit visszaad abból, amiért a Mercedes a valódi luxus szinonimája volt évtizedekig.
Még akkor is, ha csak négy hengeres az alapmotor, a CLE méltó arra, hogy a vérvonal megmaradását biztosítsa. Hogy utoljára-e, vagy sem, azt egyelőre nem lehet tudni. Sok minden dőlt meg mostanában az autóiparban annak kapcsán, hogy mi a jövő, és mi nem.
A betűkombináció ebben a formában nem létezett eddig, tökéletesen leképezi ugyanakkor, hogy mit képvisel az autó. Egyszerre helyettesíti a C és az E sorozat Coupé változatait. Tulajdonképpen a CLK, újragondolva. Annak kifutásával vált szét C és E Coupéra a kínálat, most pedig újra összeolvadva a C-nél több, az E-nél kevesebb, de mégis csodálatosan kiegyensúlyozott csomagot jelent a CLE.
A tesztautó egy igazi felüdülés volt az EQ "bármik" után, hiszen a magasztalt új E-hez hasonlóan minden úgy tud, ahogy azt régről megszokhattuk. Kivéve, hogy még 300-as jelzés mellett sem hat henger kényeztet, amit azért bőven lehet érezni, mind hangban, mind indítási nyomatékban, annak ellenére is, hogy a 258 turbós lóerőt kiegészíti még 23, villanyból fakadó kísérő ménes.
Ha már a szépség oltárán feláldozzuk a praktikumot, akkor minden lapot be kell dobni, és jöjjön aminek jönnie kell, a "nagy" motor, ami jelen esetben a hat hengert jelenti. Az élmény úgy lesz teljes, ezen szerintem nem érdemes már filléreskedni. A pokolban is, ugye.
A futómű, az az, ami miatt igazán élvezetes lesz a CLE. A már sokszor megénekelt, "vattába csomagolt", ugyanakkor szike pontosságával operáló felfüggesztés páratlan élmény, de sportosságnak kevés nyoma van, azt nem itt kell keresni. Ez vonulós autó. Megvárnak vele.
A futómű, az az, ami miatt igazán élvezetes lesz a CLE. A már sokszor megénekelt, "vattába csomagolt", ugyanakkor szike pontosságával operáló felfüggesztés páratlan élmény, de sportosságnak kevés nyoma van, azt nem itt kell keresni. Ez vonulós autó. Megvárnak vele.
Picit többet ebből, és jóval kevesebbet az elcsúszott prioritású villanyosokból, és fényesebben fog ragyogni a csillag megint. Egyre ritkábban fáj már manapság visszaadni egy-egy tesztautót. Ezt elkámpicsorodva, kelletlenül vittem vissza. Mert kellett volna...