Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Null kilométeres új autók "használtként"?

2025. június 30. - Várkonyi Gábor Autóblog

Pár hete köröz egy hír a sajtóban arról, hogy Kína autóipara a hatalmas túlkapacitásait többek között úgy szorítja piacra, hogy a forgalomba helyezett új autókat azonnal használt autókként exportálja, és így még nyomottabb árakon tarolhatja le egyes régiók piacait. Amellett, hogy ez hosszabb távon nem fenntartható, több "problémát" old meg egyszerre a módszer: le lehet jelenteni a mesés növekedést, ha valóban exportra megy a zöme, akkor az "otthoni" piac kevésbé sínyli meg az árazás komolyan vehetetlenségét, és kiszárítja a konkurenciát a "célállomáson".

514208089_1253029729946639_8457766307838496826_n.jpg

Persze ez nem olyan egyértelmű és egyszerű, ahogyan hangzik, többek között azért, mert a kínai cégek ezzel a módszerrel természetesen egymás érdekeit is sértik, és mindez felkeltette az állami szervek érdeklődését is.


Ez a sztori azonban úgy volt tálalva számos helyen, mintha a statisztikákkal való trükközés, vagy az értékesítés "kreatív" folyamatai ismeretlenek lennének a nyugati piacokon. Dehogy ismeretlenek, csak hosszabb hagyományokra nyúlnak vissza, és szofisztikáltabban csinálják a szereplők. A helyzet az, hogy az idő döntő többségében túlkínálat van az autópiacon. Nagyon ritka kivételek azok az időszakok, amilyen a COVID is volt, amikor nagyobb az igény, mint amennyit képes szállítani egy-egy márka.

Az ügynöki modelles lázálmok arról, hogy majd a gyártó képes lesz hosszabb távon uralni az árazást a közvetlen értékesítéssel és rögzített árakkal totális képtelenség volt annak, akinek egy minimális realitásérzéke volt ebben a szakmában. Mégis bőszen kellett ehhez a légvárhoz is bólogatnia mindenkinek.

Bérautós cégeknek kinyomott hatalmas flották óriási kedvezményekkel, kereskedőkre rátolt kényszer forgalomba helyezések, re-export, gyártói forgalomba helyezés. Ezek a szakma realitásai. Milyen arányban? Na, ez lesz a meglepő szerintem sokak számára. Európa legnagyobb autópiacán ez a mutató jelenleg 36,6% a teljes eladásokból. 4% pontos növekedés tavalyhoz képest.

Ez nem számít kiemelkedőnek, de alacsonynak sem. Ami a kínaiakat illeti: a legsikeresebbnek feltüntetett BYD jelenleg Németországban minden második autóját "kreatív" csatornákon keresztül helyezi üzembe. Nincs ezzel semmi gond, feltörekvő márkánál ez abszolút része az eszköztárnak. Érdemes azonban egy dolgot észben tartani: ahol az átlagosnál nagyobb az aránya az ilyen praktikáknak, ott az értéktartás sínyli meg a dolgot.

Továbbra is a Bosch a világ első számú autóipari beszállítója, de a TOP 100-ban jelentős átalakulások vannak

Kevésbé látványos a beszállítók világa, mint a nagy autómárkák univerzuma, a teljes autóipar szempontjából ugyanakkor legalább annyira fontosak, sőt, talán még fontosabbak is, mint a rendszer integrátor szerepkörben működő autógyártók.

497664650_1252343423348603_3114983237979681030_n.jpg

A legerősebb játékosok kapcsán az üzleti eredmények a teljes iparág helyzetéről, erőviszonyairól és hangsúlyeltolódásiról adnak képet.


Ha csak önmagában vizsgáljuk a 2024-es rangsort, akkor úgy tűnhet, hogy ahhoz képest, hogy a márkák kapcsán mekkora nyomulás tapasztalható globális szinten a kínai cégektől, a beszállítóknál a helyzet érdemben nem változott, európai, japán, koreai és amerikai gyártók dominálják a palettát.

Ha jobban megvizsgáljuk a trendeket, akkor szembetűnő, hogy lassan de biztosan kezd megtörni a németek dominanciája, ami számukra rosszabb hír, mint a gyártóik nehézségei. Vannak természetesen kivételek, mint az említett Bosch is, ami stabilan őrzi elsőségét a rangsorban, de az utána következő nagyok helyzete nem ennyire egyértelmű, a kisebb cégek pedig kifejezetten kemény időket élnek meg.

A nagyobb német vállalatok közül a ZF helyzete a leginkább aggodalomra okot adó. A Magyarországon is termelő vállalat 2023-ban még a harmadik legnagyobb autóipari beszállító volt, egy évvel később már csak a hatodik, üzleti eredményeik nem fényesek, és leépítések kapcsán is a hírekbe kerültek az elmúlt időkben.

Hatalmas a pénzügyi nyomás az egész szektoron. Azok a kérdések, amik az autógyártókat is szorongatott helyzetbe hozták, a beszállítókat sem kerülik el. Elszálló K+F kiadások, az elektromobilitás üzleti szempontból nehezen tervezhető jövője, a mesterséges úton lefojtott belsőégésű ág, a gyártók közötti árharc, és az érkező kínai nyomás együttesen nagyon kedvezőtlen környezetet teremtettek ennek az iparágnak is. Mi sem példázza ezt jobban, mint az, hogy a 20 legnagyobb cég közül csak egy tudott növekedni, a Schaeffler. Ez a cég is csak azért, mert átvette a Vitesco-t.

Globálisan 2,2 százalékkal csökkent az autógyártás egy év alatt, Európában sajnos 5% a mínusz, ami az európai beszállítókat szintén keményen érinti.

A legnagyobb vesztesek ugyanakkor az akku gyártók, amelyek az elmúlt években a semmiből robbantak be a TOP100-ba, és most nagyon kemény visszaeséseket voltak kénytelenek elszenvedni.

Főleg a koreai akku gyártók helyzete nehéz, de a kínaiak sem örülhetnek. Egyelőre. CATL -12,7%, LG -28,3%, Samsung SDI -41,5%.

A beszállítói átlag marzs nem mutat nagy esést, de ennek az oka legfőképpen abban keresendő, hogy mindenhol jelentős költségcsökkentéseket és elbocsátásokat eszközöltek a cégek annak érdekében, hogy stabil maradjon az eredményük. 5.9%-ról 5,8%-ra esett a mutató a teljes iparágra nézve.

A tanulmányt a TOP100 beszállítók kapcsán a neves Berylls tanácsadó cég jegyzi. Az analízisük szerint a kiterjedt szolgáltatásokat nyújtó, számos területen egyszerre jelen lévő német beszállítók zsugorodnak. Ezt azzal példázzák, hogy a német gazdaság 2019 óta több, mint kétszer akkorát nőtt, mint a beszállítók. Ellenpéldaként az egy-egy területre specializált tudással rendelkező koreai, francia, amerikai, svéd, ír, indiai, svájci vagy holland cégeket említik, amelyek stabilan hozzák az eredményeiket. Saját megjegyzésként fűzném hozzá, hogy rendszer szinten kritikus, szerteágazó tudással rendelkező, magas K+F költségekkel működő, nagy német beszállítók nélkül jelenleg Kína sem lenne képes autót gyártani, és ez erősen árnyalja ezt a képet.

Más kérdés, hogy ezt Kínában is pontosan tudják, és éppen ezért dolgoznak gőzerővel azon, hogy ne csak a gyártói, hanem a beszállítói oldalon is függetlenedjenek a nyugattól.

A Berylls elemzői szerint a jövőben a technológia előny még fontosabb szempont lesz egy-egy ágban, a puszta mérete egy cégnek nem lesz szoros összefüggésben az eredménytermelő képességével. Az elektromobilitás természetesen ezen az ágon is új nyerteseket és veszteseket termel ki. Egyelőre úgy tűnik, hogy az akkugyártás van nehezebb helyzetben, a félvezető gyártás ugyanakkor minden gazdasági ciklussal szemben ellenállónak hat.

Ha országokra bontjuk a kérdést, akkor a TOP 100 beszállító első három helyezettje Japán 23 vállalattal, Németország 16 céggel, és Amerika 14 céggel. Japánnál nincs változás a számokban, egyedül Németország veszített a teljes listából, három vállalata esett ki, Amerika eggyel növelte a TOP100-ba beférő cégeinek a számát.

Kína a negyedik helyre fért fel 12 beszállítóval, ez néggyel több, mint egy éve, és jól jelzi, hogy milyen gyorsan növekednek.

A többi ország cégei kapcsán nincs változás a számukat tekintve. Sorrendben: Dél-Korea (9), Franciaország (5), Spanyolország (3), Olaszország (3), Kanada (3), Írország (2), Svájc (2), egyéb.

Top 10 vállalat: Bosch, Denso, Continental, Magna, Hyundai Mobis, ZF, CATL, Aisin, Michelin, Forvia

Milyen volt az AMG GT XX koncepcióautó bemutatója Affalterbachban?

Elmeséltem tegnap a Millásreggeliben, miközben a Lufthansa épp sokadszorra okozott kellemetlenséget a hazaúton, de ez mellékes is, csak kikívánkozott belőlem. A stuttgarti reptéren állva elmélkedtem Mihálovits és Gede kollégának arról, hogy milyen tudathasadásos rendezvényen vagyunk túl. Egyfelől, életemben először jártam az AMG főhadiszállásán, és büszke AMG tulajként egy ilyen meghívást nem hagyhattam ki. Másfelől, egy villanyautó bemutató volt az apropó, amit azért mégiscsak nehéz pont a V8 legendájáról híres AMG-vel gondolatban összepárosítani.

498196935_1250667200182892_1744467891039773760_n.jpg
Egy hatalmas fesztivál területté építették át a gyárterületet, az AMG vezetője, a Mercedes CTO-ja, Forma 1-es pilóták és két igencsak ismert DJ, valamit egy énekesnő műsorára a világ minden tájáról idesereglett influenszerek gyűrűjében próbáltunk minél többet megtudni arról az autóról, ami az ígéretek szerint képes lesz azt az emóciót beleadni az élménycsomagba, amit eddig villanyautótól nem tapasztalhattunk meg. A G-osztály elektromos verziója kapcsán azt már láthattuk, hogy lehet úgy hangolni egy ilyen modellt, hogy teljes legyen a “csomag”.

Hogy egy hipersportautó kapcsán 1360 lóerő elég-e, arról talán nem kell vitatkoznunk. Az, hogy mindehhez a teljes ökoszisztéma ultra gyors töltéssel, saját hálózattal, forradalmi akku kialakítással, tetszőleges számban lehívható, mindig rendelkezésre álló teljesítménnyel, - és még sorolhatnám -, új szintre viszi az egész villanyautós témakört, nem kérdés. Ezt várjuk az AMG-től.

Az érződött, hogy ez nem egy újabb, katalógus adatok alapján is nyaktörő elektromos autó. Ez egy új szféra, amibe elsőként akarnak behatolni. Hashtaget is kértek, az adást itt tudjátok visszahallgatni.

493663757_1250667460182866_1397747112637744943_n.jpg

Pillanatképek AMG Affalterbachból

Pillanatképek AMG Affalterbachból.

511158414_1249240653658880_6776691897540942222_n.jpeg

511179050_1249240573658888_2972432530072919919_n.jpeg

511195613_1249240383658907_2445868964808103573_n.jpeg

511205188_1249240053658940_1721214040516453894_n.jpeg

511808896_1249240220325590_4024412214573036664_n.jpeg

512172361_1249240486992230_1714811946018810994_n.jpeg

512502171_1249240450325567_2212804080360152662_n.jpeg

512577868_1249240313658914_7500118982363887921_n.jpeg

512596351_1249240520325560_1848425439047589885_n.jpeg

512662471_1249240296992249_6140393637987911852_n.jpeg

512562259_1249306936985585_6002078848296167832_n.jpeg

A képen Gorden Wagenerrel, aki 1997-ben csatlakozott a Mercedeshez, az őskonzervatív – számomra szép, de a nagyobb közönség számára kissé öreges – formanyelvet ő újította meg. 2016 óta Chief Design Officer, és Board tag. Amit modern Mercedesnek azonosítanak a Peter Pfeiffer utáni érában, az Wagenerhez köthető. Elég közvetlen figura. :)

Tegnap este pedig megvolt az AMG GT XX koncepcióautó leleplezése, itt találjátok bejegyzést!

Több, mint egy millió Q3 készült eddig Győrben

A képen természetesen az előző széria látható, az új modell bemutatójáról a múlt csütörtöki Millásreggeliben emlékeztem meg.

kepkivagas_35.PNG

Luca de Meo távozásáról is megemlékeztünk. Hogy mely autók köthetőek hozzá, azt is elárultam az adásban. A teljesség igénye nélkül: az első Yaris, a modern Fiat 500, a Lancia Fulvia 2003-as koncepció autója, a második "new Beetle", az Abarth és a Cupra márkák "kitalálása".

Hallgassátok vissza a teljes beszélgetést, 22:00-tól indul a Futómű rovat.

A következő 5 évben 8% piaci részesedésnél fog tetőzni az amerikai piacon az elektromos autók aránya

Ezt a merésznek tűnő prognózist a hónap elején kiadott tanulmányában tette közzé a Bank of America autóipari elemzője, John Murphy. Egy tavalyi videóját linkelem itt.

509439695_1247480100501602_3523818648717073857_n.jpeg

Murphy azzal érvel, amit józan ésszel nem nehéz belátni: az autóipar kiárazta a modelljeit a piacról, egy olyan gazdagnak tűnő országban is, mint az Egyesült Államok.


50 000 dollár körül jár az átlag ára egy új autónak, és jelenleg a piaci alapú kamatok autófinanszírozásra 7% körül mozognak. Ez, egészséges arányokat tekintve 150 000 dolláros évi jövedelmet feltételez egy háztartásban ahhoz, hogy fenntarthatónak és arányosnak minősüljön egy ilyen hitel. A gond csak az, hogy ennek nagyjából a fele az, ami átlag amerikai családnak rendelkezésére áll, és nem lehet már tovább húzni a hitelek futamidejét, mert a 84 hónap már most is a jellemző mutató ebben.

De hogyan jön mindehhez a villanyautó, amit eddig is a gazdagabbak engedhettek meg maguknak, különféle állami támogatások és adójóváírások "segítő erejével"?

Pont így. Az állami támogatások Murphy szerint annyira eltorzították a piacot, a gyártók és a vevők annyira hozzájuk szoktak, hogy hosszú idő lesz, mire "kiürül" az iparág "szervezetéből" ez a drog. Ameddig pedig ebben a fázisban vagyunk, és a kormányzat kiszárítja a forrásokat, az elvonási tünetek a piacon fájdalmasak lesznek.

Magam részéről a 8% elektromos autós részesedést elég pesszimistának érzem, de a Bank of America elemzője nyilván jobban belelát az amerikai autópiac mélységeibe. Biztosan jobban, mint mi itt, Európában. Murphy többek között azzal érvel, hogy a piac instabilitását figyelembe véve minden gyártó jelentősen visszavette az invesztícióit az elektromos modellekbe.

Murphy szerint 159 új elektromos modellt fognak a jelenlegi tudásunk szerint bemutatni Amerikában a következő 5 évben, ami jelentősen kevesebb, mint eddig. Murphy szerint csak a tavalyi évben 200 körül volt még ez a szám, és drasztikus csökkenésként írja le a piac mozgásait EV ügyben.

Az elemző kiemelte, hogy összességében is jelentősen kevesebb az új modell az amerikai piacon, amit annak tud be, hogy a már lezárt fejlesztések kapcsán több típust törölhettek bemutatása előtt az elektromos szegmensben, és a piac többi részére pedig nem juthatott elég figyelem, mert az elektromobilitás fejlesztési költségei "megették" azt.

Magyarul: kármentés zajlik. Mivel az autóipar nem számíthat többet az elektromos autók kapcsán érkező állami piramisjáték pénzre, a valódi keresletben pedig messze nem bíznak annyira a piacban, amennyire ezt nyilvánosan kommunikálták eddig, a veszteségeiket pedig nem akarják a tovább elszenvedni, kevesebb elektromost fognak piacra dobni, a régebbi belsőégésűek pedig kevesebb fejlesztéssel maradnak drágábban a piacon, hogy keresztfinanszírozzák a "többit".

Ezt Amerikában megtehetik. Több okból is. Egyrészt: le van zárva a piacuk a kínai dömping elől. Másrészt: törvényi oldalon nem kényszerítik a gyártóikat olyan mértékben a piaci realitásokat figyelmen kívül hagyó gyártásra, mint Európában.

"I think 8 percent might be the high-water mark for EVs in the U.S., at least for the next four or five years” given legislative actions in Washington to pull back support for the technology, Murphy said. “And it may prove to be the high-water mark total."

Ezt a kis idézetet érdemes lesz átgondolni. Nem csupán a következő 5 évre gondolta Murphy, hogy a tisztán elektromos autók piaca 8% körül áll be, hanem a hosszabb távú kilátásokat sem látja sokkal jobbnak.

Ennél mi itt Európában biztosan erősebbek vagyunk villany ügyben, már most is, és továbbra is azt gondolom, hogy az egészséges, organikus kereslet az egyes tagországok sajátosságait figyelembe véve valahol 25-45% körül lehet középtávon. Feltételezve, hogy az egyes kedvezmények legalább részben megmaradnak. Ha a jövedéki adó kérdés igazságosan lenne beárazva, és kilométer alapú adó lenne az elektromosokra, az nyilván más helyzetet teremtene.

Itt jegyezném meg, hogy a GM közel 900 millió dollárt fektet be új V8-as motorok fejlesztésébe és gyártásába. Az Audi után a Mercedes vezetője is kijelentette, hogy a belsőégéű technológia tovább marad velünk, mint sokan gondolták. A hatótáv növelő elektromos autók piaca ugrik épp a legnagyobbat Kínában is.

Ha pedig már itt tartunk: Murphy szerint a kínai piac a saját súlya alatt fog összeesni a következő időben, mert a negatív árspirálból, - ha egyszer beindult -, nem lehet kikerülni fájdalmak nélkül. A Bank of America elemzője szerint egy csődhullám söpör majd végig a kínai autógyártókon, és csak a legerősebb 4-5 szereplő marad meg hosszabb távon.

Egyre több kínai bánja meg, hogy elektromos autót vett

Őszintén meg vagyok lepve. Nem cinizmusból írom, tényleg csodálkozom rajta, hogy ilyen hírek érnek el idáig. Az egy dolog, hogy esetlegesen tényleg elégedetlen egy kínai vásárló a választásával, az meg egy másik, hogy a nyugati sajtóban adott esetben erről még olvasni is lehet.

504606518_1234042498512029_7160571804405490428_n.jpg

Cui Dongshu a kínai autóipari szövetség, a CPCA képviseletében arról nyilatkozott, hogy növekszik azon vásárlók száma Kínában, akik megbánták, hogy tisztán elektromos autót vásároltak. A tavaly év végi állás szerint több, mint 22 millió elektromos autó fut a kínai utakon, több, mint bárhol máshol a világban.


A Zhongguo Qichebao kínai autósújságnak úgy nyilatkozott egy vállalkozó, Lü Yang, aki 2023-ban vásárolt magának egy új elektromos autót, hogy később jött rá, mennyi kényelmetlenséggel jár annak a használata.

"A nagy és közép-nagy városokban, valamint az autópályák mentén jók a töltési lehetőségek. Kisebb városokban a harmadik vagy negyedik kategóriából (Kínában a városokat fontosságuk, fejlettségük, méretük szerint osztályozza a kormányzat), valamint ezek vonzáskörzetében ugyanakkor hiányos a hálózat. Ez kényelmetlenné teszi a használatot" - nyilatkozta Lü Yang.

"Harmadik kategóriájú" városnak 1 és 5 millió közötti lakosságszámú települések számítanak, ebből nagyjából 60 van Kínában. "Negyedik kategóriájú" város 1 millió alatti lakosságú, ezekből több száz van.

Beszámolók szerint a nagyon fejlett városokon túl még mindig nem olyan könnyű töltőket találni, illetve sokszor sokat kell várni ahhoz, hogy sorra kerüljön az ember. Ezt tavaly októberben tapasztaltuk is a kínai utunk során.

A "China Automotive Consumer Insight Report“ amit a McKinsey jegyez, arról számol be, hogy 2024-ben az elektromos autót választó kínaik harminc százaléka érzett valamilyen fokú megbánást a döntése kapcsán. Számomra ez megdöbbentő. Ami viszont még inkább az, az a tendencia. Ahogy telik az idő, ahogy demokratizálódik a technológia, úgy növekszik az elégedetlenek száma. Ugyanebben a felmérésben egy évvel korábban 22% jelezte, hogy némiképpen vagy nagyon megbánta a döntését, három éve még csak 3% gondolta, hogy nem hozott optimális döntést.

A Zhongguo Qichebao azt írja, hogy a vásárlók egy része a rossz töltési "élmény" miatt a következő autója megvásárlásakor tekintetbe veszi, hogy visszaváltson belsőégésű autóra. Hogy ez benzines, vagy adott esetben hatótávnövelő belsőégésű motorral ellátott villanyos lesz, arról nem írtak.

Ami érdekes: Kína hálózata fejlett. Az első negyedévben majdnem annyi új töltőpont létesült, mint amennyi új elektromos autót adtak el, és a már meglévő hálózat is sűrű, csak éppen elég egyenetlenül van elosztva.

A PHEV és REV autók használói a felmérések szerint elégedettek. A BEV-ek kapcsán a töltés mellett a téli hatótávokkal is gondja volt a megkérdezetteknek, - köztudott, hogy köszönő viszonyban sincs a téli hatótáv a gyári értékekkel- valamint a csere akkuk ára is elrettentett egyes vevőket, bár erre valójában nagyon ritkán van szükség.

Összességében mégis az a prognózisa a kínai piacot figyelő elemzőknek, hogy folytatódik az elektromos autók térnyerése, mert hatalmasak az adókedvezmények, sok nagyvárosban nem is lehet mást forgalomba helyezni, és az áram ára sokkal kedvezőbbé teszi a villanyautózást, mint a benzines vagy dízel autók üzemeltetését.

A legújabb “magyar autó”

Gernot Döllner, az Audi vezetője tegnap bemutatta a márka számára kiemelkedően fontos új Q3-at.

502575428_1242603747655904_2689319193343677712_n.jpg
Külön hangsúlyozta, hogy Győr mennyire fontos az Audi sikere kapcsán. 2 millió Q3 készült eddig. A második generáció óta “hazai” a Q3. Több, mint 1 milliót gyártottak eddig a Rába mellett.

120 kilométer hatótávú PHEV. Dízel. Benzin. Quattro. Bőven van miből választani.

Ami nagyon érdekes számomra: 2001 óta csinálom ezt, de ilyen laza német rendezvényt egy ilyen lényeges modell esetében még nem láttam. Az ingolstadti Audi “Piazza” szívében egy food truck-os fesztivál hangulatot csináltak, egy “körpályával” a közepén. Döner, curry-wurst, pizza és Aperol Spritz kíséretében beszélgettünk. Ahogy besötétedett, elindult a show a teljes palettával, és a beszédekkel. Egyfajta újonnan megtalált alázattal érkeznek a németek. A kinyilatkoztatások helyett a termék van a középpontban, és ettől az egész tökéletesen emberi és emészthető lesz.

493218896_1242604097655869_2205864991932683864_n.jpg
A győri gyár főnökével, Michael Breme Úrral, a kommunikációs vezetővel, Lőre Péterrel és Les Zoltánnál, a járműgyártás vezetőjével kedélyesen beszélgetve vártuk a premiert.

A Q3 élőben pontosan az, amit eddig évekig hiányoltam. A Q5-öt verő minőségérzet, digitális kérdésekben up-to-date, dizájnban pedig kerek, kívánatos, kompakt.
Ha már itt tartunk, csak 4 centivel hosszabb, égy egy centivel szélesebb, mint az elődje, mégis, lényegesen nagyobbnak, érettebnek, komolyabbnak érződik.

Európai és magyar lokálpatriótaként örömmel látom, ahogy kapcsolódunk ehhez.

493586978_1242603820989230_7623606176496437067_n.jpg

499774692_1242603790989233_8080761920435619069_n.jpg

492721447_1242604907655788_6248593768573472269_n.jpg

493468177_1242604674322478_5207180439710055754_n.jpg

494373117_1242604074322538_9134482875089816841_n.jpg

494882789_1242603977655881_8988446538351485569_n.jpg

504023692_1242603784322567_8672957099704583412_n.jpg

505102584_1242604697655809_7812947509088427731_n.jpg

506355095_1242604657655813_5000842807467652040_n.jpg

506435787_1242604404322505_5245022239010302351_n.jpg

508197412_1242603937655885_4800376138380208207_n.jpg

Renault-tól a Gucci-hoz…

Ahhoz képest, hogy pár hete még következő Stellantis vezérként is forgott a neve, Luca de Meo a jelek szerint elhagyja az autóipart.

500824969_1242156564367289_7982079490325441320_n.jpeg
A “Le Figaro” tegnap esti jelentése szerint a Kering csoport vezetését veszi át az igazi “car guy”-ként ismert Luca de Meo. A cégcsoporthoz tartozik többek között a Gucci, az Yves Saint Laurent és a Balenciaga.


Fájóan hiányozni fog az a figura, akinek a Fiat-nál az Abarth újraéledését köszönhetjük, a VW csoportnál Griffiths kollégával a Cupra megálmodását, a Renault-nál pedig az Alpine növekedési stratégiáját.

Szókimondó, az európai autóipar érdekeit mindig minden előtt tartó, ezért konfrontálódni is hajlandó autóipari vezetőt veszítünk el.

A hat, anyagilag legsikeresebb autógyártó közül jelenleg öt ázsiai

A hat, anyagilag legsikeresebb autógyártó közül jelenleg öt ázsiai. Mi ennek az oka? Többek között erről beszélgettünk a csütörtöki Millásreggeliben.

508012190_1242130571036555_7028307110222129098_n.jpeg
Szó volt még arról is, hogy a Lamborghini a méretéhez képest hatalmas profittal járul hozzá a tulajdonos Audi eredményéhez. Stefan Winkelmann több, mint másfél évtizede vezeti a céget. A márka elektromos átállásáról nem sokat gondol, hogy ennek mi az oka, azt is elmesélem az adásban.

A Futómű rovat elején egy pár percig a budapesti közlekedés mindennapi kínjairól értekeztünk. 

Hallgassátok vissza a teljes adást itt!

A képen Stefan Winkelmannal. :)

süti beállítások módosítása