![121717472_763672391097488_4262879363175706837_o.jpg](https://m.blog.hu/va/varkonyigabor/image/121717472_763672391097488_4262879363175706837_o.jpg)
Egyre több PHEV autóval vannak visszahívási problémák. Ez, amellett, hogy kellemetlen a tulajoknak, számos kérdést felvet. Messziről nézve úgy tűnik, mintha, khm, nem minden modell lett volna készen a bevezetésre. Sietni viszont kellett, a CO2 szintek miatt, amit nem lehet PHEV-ek nélkül teljesíteni. Ha azonban visszahívások és eladási stoppok miatt nem tudnak kellő mennyiségű plug-in autót piacra szorítani a gyártók, akkor félő, hogy elúszik a statisztika. Duplán kellemetlen. Büntetést is fizetni kell, reputációs problémát is okoz, és a visszahívás is költséges. Az első kérdésre megoldás a pool képzés. Ilyen az FCA-Tesla, vagy a Toyota-Mazda pool. Ez is pénzbe kerül, de kevesebbe, mint a büntetés, a megítélés részben menthető vele, a visszahívás költségeire viszont értelemszerűen nem nyújt megoldást.
A Volvo vagy a Renault a hírek szerint még pénzzé teheti a kvótáját, mert jól állnak az idei évre. A Fordnak pedig szüksége lehet a segítségre, mert a Kuga Phev volt a nagy CO2 reménységük, ez a modell pedig éppen nem eladható, amíg nem oldják meg a visszahívást. A Kuga PHEV az Outlander, a Passat, a 3-as BMW és a V60 PHEV verziói után a legnépszerűbb ilyen autó volt az EU piacán.
A kínai Zheijiang Geely lehet még partner, amely a Volvót is birtokolja, de a londoni elektromos taxikat gyártó cégen keresztül is adhat kvótát.
Sajnos jó eséllyel kínaiakat fogunk pénzelni megint. Ettől kevesebb CO2 nem lesz Európában. Csak kevesebb pénz.