Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Megjelent az első, igazi dömping árú kínai elektromos autó a német piacon

2020. december 07. - Várkonyi Gábor Autóblog
suda-sa01.jpg
Óriási hírként tálalta az ecomento, hogy megjelent az első, igazi dömping árú kínai elektromos autó a német piacon.


Több dolgot nem értek, őszintén. Ez egy abszolút komolyan vehető villanyautós oldal, nagyon sok hasznos és értelmes bejegyzéssel. Örömködve írnak arról, hogy 18.900 eurós induló árral, 22kW-s egyenáramú töltéssel, közel 40 kWh-s aksival ez egy "tömegtermék lehet" a német piacon. Főleg úgy, hogy a német állam ez még iszonyatosan dotálja is az ilyen autókat, majdnem a felét kifizetik a vételárnak, azaz 10 000 euró alá mehet az ára.

Magyarul, 3.6 millió forint körül bele lehet ülni egy Suzuki SX4 szedán formáját egy az egyben koppintó, azaz elég tágasnak számító autóba, 109 lóerővel, 200 kilométer körüli hatótávval. A hülyének is megéri, nem?

Az viszont, mint egy "mellékes" infóként van tálalva, hogy a Suda márkájú, SA 01 jelzésű típusban nincs légzsák. Egy sem. Egy árva darab sem. Nyilván innen már nem nehéz kitalálni, hogy menetstabilizáló sincs. ABS legalább van, hiszen, 2020-az írunk... Bele sem merek gondolni, hogy milyen lehet a töréstesztje.

Várjunk csak, gyúl föl a fény a téma iránt érdeklődőknél: nem úgy volt, hogy ESP, meg ilyesmi, már kötelező EU-s forgalomba helyezésnél? De, igen. Kötelező. Akkor hogy lehet forintban átszámolva milliós támogatásokkal forgalomba helyezni az EU területén egy ilyen visszamaradott technológiájú halálcsapdát?

A "limitált számú" azaz kis szériás forgalomba helyezés lehetővé teszi az autó eladását az EU-ban. Ahogy a nevében is szerepel: kis szériás. Dömping termék tehát már csak ezért sem lehet belőle.

Minek kell akkor úgy tenni, mintha lehetne ilyen áron kínai villanyautókat tízezer számra ráömleszteni a piacra? Minek kell ilyen autókat EU-s állampolgárok adójából dotálni? Mire jó ez?

Félreértés ne essék. Nem a kínai autók, meg nem a villanyautók ellen szól a poszt. Még véletlenül sem. Világszinten versenyképes autók tömegét tudják előállítani. De csodát, árban, ebben a szegmensben ők sem fognak tudni tenni. Nem lesz filléres villanyautó Kínából, ha biztonsági, gyalogosvédelmi, újrafelhasználási, stb stb előírásoknak tökéletesen megfelelő termékekkel fognak versenyezni a többiekkel. Nem így fogják megdolgozni az európai piacot. Megveszik azt, ami már működik.

Az ilyen "próbálkozásoknak" meg szerintem semmi keresnivaló nincs Európában. Különösen nem költségvetési forrásokból támogatva.

Forrás

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr516321248

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása