Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

A Porsche legyártotta az egymilliomodik Cayenne modelljét

2020. december 11. - Várkonyi Gábor Autóblog

A Porsche ma legyártotta az egymilliomodik Cayenne modelljét. 16 év kellett a típusnak ahhoz, hogy összegyűjtsön ennyi vevőt. Összehasonlításképpen, a 911-nek 40 év kellett ahhoz, hogy elérje ezt a számot. Ez három éve volt.Nem kell tehát nagy jóstehetség ahhoz, hogy kijelentsük, hamarosan egy nagy…

Tovább

Aszfaltból és gumiból jön a légszennyező finom por

Állandó visszatérő téma környezetszennyezés kapcsán a levegőben keringő finom por eredete. Az OECD legújabb tanulmánya szerint ha a továbbiakban is ebben az ütemben fog növekedni az urbánus közlekedés – kutatók szerint 2050-re a fejlett országokban duplázódni fog a személyi forgalom a városokban –,…

Tovább

Nagyon eltérő képet mutat a használt és az új villanyautók állásideje

Írtam róla korábban, hogy a fiatal használt villanyautók piaca elég turbulensen alakul Európa főbb autópiacain, hiszen számos állam bőkezűen dotálja az új villanyautók vásárlását. Ha esetenként több ezer eurós támogatásokat lehet kapni vadonatúj elektromos autókra, adódik a kérdés, hogy ki veszi meg…

Tovább

A Tesla átvehetné a Daimlert

A Reuters újságírója szerint a Tesla átvehetné a Daimlert. Musk korábban jelezte, hogy nyitott lenne egy partnerségre vagy fúzióra más gyártókkal.A Reuters cikke szerint egy "hazai" gyártó átvétele nem illene bele a profilba, japánoknál tradicionálisan nehéz próbálkozni, ahogy koreaiaknál is, a VW…

Tovább

A gumi-, fék- és aszfaltkopásból származó részecsketerhelés jelenti az igazi problémát

Az OECD hétfőn kiadott tanulmánya szerint a villanyautók lényegében nem jobbak a szállópor koncentrációja szempontjából a város környezetben, mint a modern belső égésű motoros autók. Nagyon sok helyen, nagyon régóta mondom, hogy a legmodernebb belsőégésű motoros autók a légszennyezettség…

Tovább

Németországban törvényi úton írnák elő a villanyautós infrastruktúra kiépítését

Jelenleg nagyjából 40 000 "nyilvános" töltőpont van Németországban villanyautók számára. 10 éven belül 1 milliónak kellene lennie ennek a számnak ahhoz, hogy a politikusok elképzelése szerint kellően attraktív legyen a villanyautózás az átlag felhasználók számára. A magánszféra eddig nem érzi, –…

Tovább

A folyamatos megújulás a siker kulcsa – Rajnai Tamással, a Pappas Auto Magyarország személyautó-üzletág vezetőjével beszélgettem

Ünnepi fennállásának 30. évfordulója alkalmából beszélgettem Rajnai Tamással, a Pappas Auto Magyarország személyautó-üzletág vezetőjével. A beszélgetésből megtudhatjuk milyen kihívásokkal néz szembe a modern autókereskedelem, hogyan alakul a piac és a vevői igények, valamint, hogyan kezelik a…

Tovább

A német munkavállalóknak nem feltétlen vonzó a Tesla hozzáállása

"Ami a menedzsment stílusomat illeti, a Tesla kétszer annyira van értékelve, mint a komplett maradék amerikai autóipar együttvéve. Fair azt mondani, hogy valamit jól csinálok." Augusztusban nyilatkozta ezt Musk az Automobilwoche szaklapnak.Érdekes hírek jönnek eközben a Berlin melletti építkezésről.…

Tovább

Megjelent az első, igazi dömping árú kínai elektromos autó a német piacon

Óriási hírként tálalta az ecomento, hogy megjelent az első, igazi dömping árú kínai elektromos autó a német piacon. Több dolgot nem értek, őszintén. Ez egy abszolút komolyan vehető villanyautós oldal, nagyon sok hasznos és értelmes bejegyzéssel. Örömködve írnak arról, hogy 18.900 eurós induló…

Tovább

Kína 2060-ra módosította a belső égésű motoros autók tiltására vonatkozó céldátumot

Egy-két éve azon spekulált mindenki, hogy Kína 2035 után vagy 2040 után korlátozza-e majd a belső égésű motoros autók újként történő forgalomba helyezését. A legutolsó hivatalosan elérhető információ szerint ez a dátum 2060-ra lett módosítva.A teljes világpiac kicsit kevesebb, mint 42 százalékában…

Tovább
süti beállítások módosítása