Another one bites the dust.
Duesmann is bejelentette, hogy az Audi nem fejleszt több belsőégésű motort. Miért? Mert az EURO7 kapcsán nem sok értelme van már ennek. Látható, hogy mire megy ki a játék, ha de facto el fogják lehetetleníteni a belsőégésű motorokat, akkor nincs értelme pénzt tenni ebbe.
"Az EU tervei egy még szigorúbb kipufogógáz normára technikailag hatalmas kihívást jelentenek, ugyanakkor nagyon csekély haszna van ebből a környezetnek. Ez nagyon bekorlátozza a belsőégésűek mozgásterét".
"Nem fogunk új belsőégésűt fejleszteni, többet, hanem a már meglévőeket fogjuk az új előírásokhoz igazítani".
Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy nagy valószínűséggel lényegesen szűkebb lesz a paletta eleve, és ha valamivel túl nagy lesz a költség, akkor eleve nem lesz folytatás 2025 után, de ez nagyon erősen függ attól, hogy a következő szigorításánál mit fognak tudni még kilobbizni. Lehet, hogy 5 év múlva semmi sem lesz már, mai épeszű költségek mellett belsőégésű motorral gyártható, de elképzelhető, hogy annyit puhítanak az EU elképzelésein, hogy az évtized végéig még kitolódik a dolog.
Tavaly ősszel megírtam, hogy itt a vége a dalnak. Ezek ellen a szabályok ellen nem alakult egységfront az európai autóiparon belül, nem volt kellő tiltakozás a lakosság részéről, fű alatt pedig mindent megváltoztatott, alig egy év alatt. Törvénybe sem kellett iktatni, elég volt fenyegetni vele, és belengetni, hogy a cégek irányt változtassanak. Nagy böjtje lesz még ennek.
Duesmann boldogan arról beszél, hogy a Q4 e-tron tavasszal egy olyan modell lesz, ami sokak számára "elérhető elektromobilitást jelent majd". Egy Fiat Panda, Skoda Fabia, vagy Suzuki Swift vásárló szerintem megkönnyebbült a hír hallatán. Cinikus ez.