Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Merjünk kedvesek lenni – ez is lehetne a C5 Aircross mottója

2021. május 18. - Várkonyi Gábor Autóblog
Egy dolog foglalkoztat engem csütörtök óta, amikor is átvettem a C5 Aircross PHEV tesztautót: miért nincs ebből lényegesen több?

187455075_248433890406233_6045400581959405625_n.jpg
Mindent teljesít, ami ma kell ahhoz, hogy sikeres legyen egy autó, crossover, tud elektromosan menni nagyjából 40 kilométert, erős, és tágas.

Az egyterű lassan kihal az európai piacról, a limuzin hasonló karrier elé néz, és bármennyire is szerettem a Picasso (újabban Space Tourer) minden verzióját, bármennyire jó autónak tartom a C5 utolsó kiadását (az első nekem az, ami másoknak a Multipla, de hát ez van) úgy tűnik, hogy a vásárlók ítéletet hirdettek, és nem kíváncsiak ezekre a koncepciókra a továbbiakban.

Adódik tehát a kérdés, miért nem vonja össze a két kategóriát a Citroen? A PSA kirakósában minden meg van ahhoz, hogy korszerű elemekkel összerakjanak valamit, amit eléggé egyedinek, eléggé furának, eléggé Citroenesnek lehessen érzékelni, és mindemellett szerethető legyen.

Először, ki kell emelni, hogy a rengeteg mű agresszív ábrázat között felüdülés, ha egy autó nem veszi annyira komolyan magát. Egyszerűen csak barátságos. Ehhez kell az önbizalom, nem az összevont szemöldökhöz. Egy négykerekű babzsákfotel a C5 Aircross, bár a klasszikus Citroen felfüggesztésnek sajnos végleg lőttek, a "progresszív hidraulikus ütközőelemekkel ellátott felfüggesztés" azért érezhetően más "hangulatban van", mint a befeszült ábrázatú autók befeszült futóművei. Lágyan kimozog mindent, ami az útjába kerül. Szépen chill-ben ellötyögünk ide-oda, lenyugszunk, és jól vagyunk. Nem sietünk, nem kapkodunk, nem idegeskedünk. Csodás.

186548087_248433973739558_9151540230475717809_n.jpg
Fenyegetően hatolni balindex kíséretében elég röhejes ezzel, eszébe sem jut senkinek. Szeretetre méltóan valamilyen, rengeteg semmilyen autó között. Úgy tűnik, hogy ezt nem adják fel a Citroennél, történjen bármi is.

Ha az 5008-hoz való viszonyát kellene taglalni, akkor érdemes megemlíteni, hogy édestestvérek. Az 5008 olyan, mint egy német szakos nyelvtanár Párizsban. A C5 Aircross meg olyan, mint a hóna alatt baguettel flangáló művészettörténet oktató.

A hajtáslánc teljesítménye hibádzik nekem egyedül a képletben. Én inkább venném dízellel. Egyrészt, szívesen utaznék ezzel az autóval, hosszú hosszú kilométereken keresztül. Másrészt: az elektromotor vagy gyenge (nem az, hiszen elvileg 110 lóerős) vagy úgy van hangolva az elektronika, hogy minden komolyabb gázpedál érintésre azért beröffenti az 1.6-os turbót is. Mindenesetre nagyon megfontoltan, előrelátóan és nyugodtan kell vezetni ahhoz, hogy teljes töltöttség mellett valóban sokáig tudjunk teljesen elektromosan közlekedni. Nem lehetetlen, de gyakorlást igényel, ahogy egyébként a fék adagolása is. Az autóból általánosan áradó harmóniát meg-meg töri ez a hektikus reagálás a fék és a gáz parancsaira.

Még egy nagyon fontos előny, az egyterűkből átörökítve: 3 különálló ülés van a hátsó sorban, állítható háttámlákkal. Akinek például 2 gyerekülést és egy nagyszülőt kell elhelyeznie a második sorban, az tudja, hogy ez a tulajdonság aranyat ér.

Merjünk kedvesek lenni. Ez is lehetne a C5 Aircross mottója.

179332844_248434023739553_3464185195636692378_n.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr116564488

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása