Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Bemutatták Amerikában a Ford elektromos pick-upját

2021. május 20. - Várkonyi Gábor Autóblog

A Futómű rovatban ma Mihálovits gazda vadászati szokásait vizsgáltuk elektromos pick-up kapcsán, majd komolyabb témákat érintve szó volt a legolcsóbb elektromos kisautó, a Dacia Spring hazai bevezetéséről, és röviden megemlékeztünk a másik végletről, a Taycan édestestvéréről, az Audi E-tron GT-ről,…

Tovább

Dacia Spring: hosszú évek óta az egyik legérdekesebb tesztautóm

A "no-bullshit" díjat a következő évekre nyugodtam odaítélhetjük a Dacia Springnek. Nincs izgalmasabb feladat az autóiparban, mint kevés pénzből nagyot alakítani. Az, hogy mennyit fejlődtek a villanyautók 10 év alatt, csodálatosan lemérhető ezen a modellen. Tíz éve dupla ennyiért nagyjából harmad…

Tovább

Hamarosan minden Lamborghini plug-in-hibrid és elektromos lesz

Stephan Winkelmann, aki megosztva vezeti a Bugatti és a Lamborghini márkákat, utóbbi kapcsán nagy bejelentést tett: 2025 után az olaszok nem adnak el több tisztán belsőégésű motoros autót. Minden autójuk minimum plug-in hibrid lesz, de néhány éven belül elektromos 4 üléses sportautót is piacra…

Tovább

Carlos Tavares: "Az elektromobilitásra való átállást nem az autóipar választotta"

A Financial Times konferenciáján sok autóipari vezető mondott markáns véleményt a jelenleg az ágazatot foglalkoztató kérdésékről.Egyik örök kedvencem továbbra is Tavares. Miközben a menedzserek nagy része azzal van elfoglalva, hogy fejbúbig vazelinba merülve "áramvonalasodjon" a korszellemhez, hogy…

Tovább

Hogyan reagálnak a chiphiányra az egyes autógyártók?

Súlyosan érinti a világ autógyártóit a mikrochip-ellátásban bekövetkezett hiány, és ezért az autóiparnak alapjaiban "át kell gondolnia" beszállító láncának szerkezetét. Mi vezetett idáig? Valóban búcsút inthetünk a just-in-time üzleti stratégiának? Miért befolyásolja a kapacitástervezést ilyen…

Tovább

Merjünk kedvesek lenni – ez is lehetne a C5 Aircross mottója

Egy dolog foglalkoztat engem csütörtök óta, amikor is átvettem a C5 Aircross PHEV tesztautót: miért nincs ebből lényegesen több? Mindent teljesít, ami ma kell ahhoz, hogy sikeres legyen egy autó, crossover, tud elektromosan menni nagyjából 40 kilométert, erős, és tágas. Az egyterű lassan…

Tovább

Globális szinten 3.9 millió le nem gyártott autót jósolnak a chip hiány következtében

90 milliárd euró körüli veszteség érheti az autóipart amiatt, hogy nem tudnak elég autót gyártani idén a chip hiány következtében. Erre a megállapításra jutotta az AlixPartners tanácsadó cég.Globális szinten 3.9 millió le nem gyártott autót prognosztizálnak.Eltérő szinten érinti a gyártókat a…

Tovább

BMW M3 és M4: a motorsport rajongók álma

Ez egy tömény nap volt, kicsit még zúg is a fejem. Egyrészt, boldogsággal tölt el, hogy több mint egy év után végre kezd telni a naptár sajtóeseményekkel, és a normális élet felé indulunk megint, másrészt pont az új M3/M4 párossal autózni egy jót, mint szezonnyitó, igazán kellemes…

Tovább

Spanyolországban már állományban lévő autók használatának betiltása is szóba került

Spanyolország is "klíma semleges" országgá kíván válni néhány évtizeden belül.A spanyol parlament döntése értelmében 2050-re el akarják érni az "igazságosabb, fenntarthatóbb, zöld" jövőt, amely "mindenki számára jólétet biztosít". A program egyik sarokpontja, hogy 2040-től betiltanák a belsőégésű…

Tovább

Érdemes behozni az amerikai Ford modelleket az európai piacra

Stuart Rowley, a Ford európai vezetője érdekes stratégiát vázolt több interjúban is az amerikai gyártó itteni terveire.Az érvei teljesen logikusak, ha a középtávú helyzetet nézzük a kontinens autópiacának az alakulása kapcsán. Rowley terve dióhájban: merjen a Ford amerikai lenni.Egyszerűen hangzik,…

Tovább
süti beállítások módosítása