Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

2030-ig kaphatók újonnan a gyönyörűen szóló benzines Maserati modellek

2022. március 21. - Várkonyi Gábor Autóblog

Miközben a Ferrari sikert sikerre halmoz, különösen a tőzsdére vitele óta, a Maserati sorsa továbbra is kissé hányattatott. Az, hogy a jelenlegi formájában és pozíciójában nem fog megmaradni, és gyökeres változások előtt áll a márka, egy ideje mindenki számára világos, aki követi a Stellantis konszern elképzeléseit, és a Maserati pénzügyi mutatóit.

276213200_451659550083665_3682170154614267348_n.jpg
Két éve beszéltek az olaszok először arról, ami manapság a "tuti receptnek" tűnik, ha egyszerűen és gyorsan kell eladni egy sztorit a befektetőknek, vagy csak nagyon gyorsan kell drasztikusan költséget csökkenteni egyen technikával: irány a totális villamosítás felé.

Most ezekre a tervekre, és a korábbi menetrendre tromfolva már arról van szól, hogy csupán 8 évünk maradt arra, hogy az olasz motorépítési kultúra magaslatait képviselő belsőégésűekkel hajtott Maseratit vehessünk újonnan. 2030-ra elalszik a szikra, a 800 voltos Stellantis platformra kerül minden. Egy motor elől, és kettő hátul, ez az alap layout. A teljesítmény, az, ahogy lenni szokott ebben az esetben, tekerhető egészen magas szférákba.

2025-re, azaz három múlva már minden aktuálisan kapható Maserati lesz BEV verzióban is. Az első teljesen elektromos Maserati az új Granturismo lesz, jövőre, ezt a Grecale, a kis SUV követi, amely idén debütál, a villanyverziója pedig szintén jövőre.

A következő két évben az MC20, a Quattroporte és a Levante is megkapja a maga villanyos kivitelét.

2030-ra pedig kifutnak a párhuzamosan a programban tartott csodás karakterisztikájú, gyönyörűen szóló benzinesek.

Kötődöm a márkához, van is egy felújításra váró Quattroportém, és fáj ezt olvasni, nem titkolom. Gazdaságilag és józanul nézve az, ahogyan elképzelték még Marchionne alatt a Maserati nagy offenzíváját, sajnos csúfos kudarcot vallott. Nem utolsó sorban azért, mert a név, a dizájn és a fantasztikus hajtás önmagában nagyon kevés ahhoz, hogy feledtesse azokat a súlyos hiányosságokat, amiket ebben a kategóriában, és ezért a pénzért a vevők sem bocsátanak meg.

Ha ebből a képletből levonjuk a hajtást is, akkor egyen villany technikával az utolsó csepp emócióit is kivesszük ebből. A márka létjogosultságának az egyik alapja, a identifikációs pontjának a "közepe" szűnik meg. Nem tudom, nem értem, minek, vagy hogyan és kinek lesz innentől szüksége erre a történelmi múltú és igazán férfias olasz különlegességre. Taycan áron biztosan nem lehet majd eladni, ehhez egyszerűen nem lesz meg a mögöttes tartalom Stellantis polcról jött technikával, jelentősen olcsóbban meg nem lehet pozicionálni a márkát.

Aggódom, de ne legyen igazam.

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr417785696

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása