Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Nagy tervekkel érkeznek a kínaiak az európai autópiacra

2022. augusztus 11. - Várkonyi Gábor Autóblog

A mai Millásban a kínai gyártók európai stratégiája volt terítéken. Az elmúlt napokban több posztot is írtam erről, most adásban is megbeszéltük a Futómű rovatban.Nézzétek vissza az adást a Millásreggeli Youtube csatornáján!

Tovább

„Vissza kell csavarni a globalizációt” – podcast a drágulásról, szennyezésről, 480-as benzinről

Ha így drágul tovább a piac, az autózás lassan kevesek kiváltsága lesz. Mikor és miért kezdődött a világméretű áremelkedés, s hogyan járult ehhez hozzá a covid meg a chiphiány? Kiválthatja-e a belsőégésű motorokat a villanyautó, jól teszi-e Magyarország, hogy akkugyártásban utazna? Mi történik, ha…

Tovább

A kínaik ütemet váltottak a kereskedelmi oldalon is, bajban lehetnek az európai autógyártók

Lassan lassan talán leesik a vezető európai autógyártóknak, hogy azzal a stratégiával, amit az elmúlt két évben a kereskedelmi oldalon folytattak, és amivel a modellpalettáikat alakítják hosszabb távon, hatalmas gondot okoznak maguknak.Az autóhiány elkényelmesítette a márkák zömét. Minek…

Tovább

BtB E20: Hogyan veszünk autót a közeljövőben?

"Association of Automotive Engineers" Tehetséges, okos, szorgalmas magyar autóipari mérnökök lelkes csapata.Másodszorra hívtak meg, hogy azt a részét vitassuk meg az autóipari ökoszisztémának, amelyet a mérnökök ritkán látnak belülről. Mi a kereskedelmi lánc szerepe, miért fontos, hogy jól…

Tovább

A valaha gyártott legerősebb AMG modell

Fej vagy gyomor? Mivel kezdjük?Legyen a fej, mégiscsak az agyunk kell első lépcsőben ahhoz, hogy feldolgozzuk, mi vár ránk. 2.9 másodperc alatt sprint százra. 1400 newtonméter csúcs nyomaték (időben korlátozott), 844 lóerős rendszerteljesítmény, elektronikusan leszabályozott 316 km/h…

Tovább

A globális autópiac teljesítményéhez képest az elektromos piac viszonylag stabilan hozza a növekedést

A globális autópiac teljesítményéhez képest az elektromos piac viszonylag stabilan hozza a növekedést, ez derül ki a PwC elemzéséből, amely a második negyedévre fókuszál.A szállítási nehézségek a teljes autóipart érintik, a termelési láncok megszakadása, a kínai Covid politika okozta lezárások,…

Tovább

"Mindenki megtette tétjeit, és közben megszűnt a zene, állóhely meg nincs elég"

Mindenki megtette tétjeit, és közben megszűnt a zene, állóhely meg nincs elég. Többszörös Képzavar? Az. Ahogy jelenleg az egész autóipar az.Miután szépen sorban szinte kivétel nélkül meghallgathattuk mindenkitől, aki a "régi" világot képviseli, hogy a profit a fülükön jön ki az elmúlt hónapokban, a…

Tovább

Már idén felemelkedhet az export bajnokok képzeletbeli dobogójának második fokára a kínai autógyártás

Lépésről lépésre valósul meg a kínai autóipar hódítási terve. Aki még mindig ott tart, hogy satnya másolatok készítésével múlatják az idejüket a világ legnagyobb autópiacán a helyi szereplők, az átaludta az elmúlt évtizedet.Az autóipar egy nemzetgazdaság sikerességének lakmuszpapírja. Van, ahol…

Tovább

Masszív büntetésekre számíthatnak az EU-ban az autógyártók CO2 flottakibocsátási túllépések miatt

Az EU szén-dioxid tervgazdasága a következő fázisába lép. Az NEDC ciklusról a WLTP-re történő átállás miatt ugyan lazítottak a flottaátlag elvárásokon, a szigorítás következő köre azonban, ahogy előre tudni lehetett, végleg eldönti az autóipar modellpolitikáját.Az évtized második feléig azonban még…

Tovább
süti beállítások módosítása