Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Döntött az Európai Bíróság a kipufogógáz kezelési szoftverek ügyében

2020. december 18. - Várkonyi Gábor Autóblog

Az Európai Bíróság döntött kipufogógáz kezelési szoftverek ügyében. A döntés kapcsán a kártérítésekre szakosodott jogászok elkezdték dörzsölni a tenyerüket, az autógyártók meg legyintenek.Vártam egy kicsit, mielőtt posztolok erről. Két okból: nem vagyok jogász, szerettem volna utánaolvasni, hogy…

Tovább

A győri Nemak gyárban jártam

Kaptam egy meghívást a győri Nemak gyár vezetőitől arra, hogy az év végi rendezvényükön legyek a "meglepetésvendég", és tartsak előadást arról, hogy merre tart az európai autózás, tágabb értelemben a világ autógyártása, hogyan változik a modelmix, milyen szabályozói trendek várhatóak. Csupa olyan…

Tovább

VW konszern: Milyen hatással lesz a munkahelyekre az elektromos autó gyártás?

A VW konszern megbízta a Fraunhofer Intézetet, hogy készítsenek átfogó tanulmányt az elektromos autó gyártás kihatásairól a munkahelyek szempontjából nézve.Néhány hónapja már megosztottam egy hasonló tematikájú publikációt, amelynek végkövetkeztetése az volt, hogy kevesebb munkahely szűnhet meg az…

Tovább

Rover 800 megemlékezés

Réges-régen elfeledett autó, de hát azért is vagyunk itt, hogy megemlékezzünk olyan autókról is, amik ugyan hétköznapiak, de esztétikai, technikai, vagy piaci szempontból jelentettek nekünk valamit. A Rover 800, különösen az utolsó szériája mindig tetszett.Ahogy múltkor a XJ-220 esetében is…

Tovább

Az új eVMP platformhoz készít saját akkumulátorokat a Peugeot délnyugat-Franciaországban

Az új eVMP platformhoz készít saját akkumulátorokat a Peugeot délnyugat-Franciaországban. 3 év múlva már a következő, e-3008-hoz fognak az új gyárban akkukat készíteni, nagyságrendileg 300 000 darabot, 60-100kWh tárolási kapacitással.„Ahhoz, hogy az eVMP padlólemezt elsőként alkalmazó Peugeot 3008 a…

Tovább

Nem adja el a VW konszern a Lamborghinit

Előzetes spekulációkkal ellentétben a VW konszern nem adja el a Lamborghinit, és a Ducati is marad a cégen belül. A két olasz márka sorsa Diess uralma alatt bizonytalanná vált a németeknél. A jelenlegi VW vezér módszeresen bont le mindent, ami a hagyományos márkaértékről, teljesítményről, vezetési…

Tovább

Jön az elektromos fordulat a magyar autóiparban?

Ahogy a tegnapi bejegyzésemben már írtam, a Mercedes-Benz újabb 50 milliárd forintos beruházással bővíti kecskeméti gyárát, a fejlesztés keretében a vállalat megkezdi Magyarországon elsőként a tisztán elektromos meghajtású autók gyártását.Az Audi győri gyárában is már komoly lépések vannak az…

Tovább

„Áram van bőven, az elektromobilitás problémái máshol rejtőznek”

„Áram van bőven, az elektromobilitás problémái máshol rejtőznek” Ezzel a címmel közölt cikket a Focus-ban Frank Henning, aki erőmű mérnök, sok évig üzemi tanács tag volt, párton kívüli, és szabadúszó szerző. 2019-ben jelent meg a német energiapolitikáról szóló könyve, amelynek több értelmű címét a…

Tovább

Jövő ősszel indul az első teljesen elektromos autó gyártása Magyarországon

Jövő ősszel indul az első teljesen elektromos autó gyártása Magyarországon. Ezt a rendkívül örömteli hírt tudom megosztani veletek, ugyanis Kecskemét kapta az új Mercedes EQB gyártásának a feladatát.A zászlóshajó EQS Sindelfingenben fog készülni a "Factory 56"-ban, röviddel később az EQE is itt…

Tovább

Frank Stephenson értékeli a Cybertruck-ot, avagy az autó formatervezők szemlélete

Ha kiemelhetnék egy dolgot, ami kínzóan, fájóan hiányzik a nemzetközi sajtóutakból ebben az évben, amikor "szobafogságra" vagyunk kárhoztatva, az az, hogy nem tudok egy jó vörösbor mellett egy szép szálloda lobby-jában egy egzotikus helyen szenvedélyesen szakmázni autó formatervezőkkel. Mérnökökkel…

Tovább
süti beállítások módosítása