Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Minden új S egy mérföldkő

2021. május 07. - Várkonyi Gábor Autóblog

"Minden új S egy mérföldkő. Kivétel nélkül. Ráadásul utolérhetetlen a maga kategóriájában. 80% fölötti a lojalitási rátája, lényegében évtizedek óta." "Ez az az autó, ami minden más gyártónak a mérce ebben a kategóriában, és ebből nem is csinál titkot senki. Az előző generációnál nem történt…

Tovább

"Nem gyorsul 2 másodperc alatt százra a Tesla bármely modellje"

Jason Fenske egy fantasztikus figura, és nagyon nagyon szeretem a csatornáját a Youtube-on. Engineering Explained a neve, és számos fontos témát dolgoz fel az autózással kapcsolatosan. Olyan kérdésekben is elmerül, mint például az erőműkapacitás ügye, a növekvő áramigény kapcsán, ami a…

Tovább

Vége a kvótakereskedelemnek az autóiparban?

A mai Millásreggeliben körbejártuk a karbon kvóták kérdését, annak kapcsán, hogy a Stellantis vezére bejelentette, hogy idéntől már megoldják a Tesla segítsége nélkül a széndioxid átlaguk problémáját. Miért döntöttek úgy egyes gyártók korábban, hogy inkább fizetnek, mint hogy rizikósnak tűnő…

Tovább

Keződik a Mercedes hét: górcső alatt az EQA és az E-osztály

Az egyik esetében az lenne a kérdésem, hogy miért nem egyből így, a másik esetében meg az lenne a kérésem, hogy lehetőleg ne sokat változtassanak rajta a következő modellváltásnál. Mercedes-es heteim vannak, az EQA és az E-osztály után holnap jön a nagyágyú, amiről biztos, hogy nem lesz elég egy…

Tovább

Tavares bejelentette, hogy a Stellantis nincs többé rászorulva a széndioxid kreditek vásárlására

A Tesla egyik legjelentősebb bevételi forrása a széndioxid kreditek eladása volt az elmúlt években, olyan autógyártóknak, akik nem tudták teljesíteni az EU által egyre feszesebbre húzott CO2 fűzőt. Ezen gyártók egy része vagy kivárt azzal kapcsolatosan, hogy merre indul tovább a piac, vagy nem volt…

Tovább

Júniusban kezdődik a Genesis forgalmazása Európában

Júniustól hivatalosan is megkezdik a Genesis forgalmazását Európában is. Kínában egy hónapja vannak jelen hivatalosan.Az itteni piacon teljesen elektromos és belsőégésű motoros verziókat is kínálnak majd. Online és hagyományos módon is lehet majd vásárolni a mindössze 6 éve létrehozott különálló…

Tovább

Az EURO 7 kapcsán még mindig nem került le az asztalról, hogy "a hátsó ajtón keresztül tiltsák be a belsőégésű motorokat"

Három hete fellélegeztünk, de lehet, hogy túl korai volt az öröm.Megint elkezdtek arról írni a német sajtóban, hogy pánik üzemmódban vannak a gyártók, mert az EURO 7 kapcsán még mindig nem került le az asztalról az, hogy, ahogy fogalmaznak: "a hátsó ajtón keresztül tiltsák be a belsőégésű…

Tovább

A VW konszern nem aggódik, hogy a Toyota visszavette a világszintű elsőségét eladott autók számában 2020-ban

Érdekes hangok a VW konszern háza tájáról: Christian Vollmer, a VW márka termelésért felelős vezetője az Automobilwoche számára adott interjúban kiemelte, hogy a cég nem aggódik azon, hogy a Toyota visszavette a világszintű elsőségét eladott autók számában a nehéz 2020-as évben.A jövőben nem cél…

Tovább

Egy amerikai tanulmány szerint minden ötödik vevő újra hagyományos autót választ egy elektromos autó után

Érdekes nézni, ahogy terjed egy-egy tanulmány a világsajtóban, olyan témákkal kapcsolatban, amelyek sokakat érdekelnek, és jellemzően megosztóak.Pár napja jött szembe a hír arról, hogy egy amerikai tanulmány szerint az elektromos autósok közül minden ötödik visszaül belsőégésű motoros autóba, miután…

Tovább

Az Intel vezérigazgatója szerint a chiphiány még „évekig” eltarthat

A kép leírása szerint chip hiány miatt "félretolt" Fordok várják, hogy megoldódjon az ellátási gondja a gyártónak.A Detroit News az Intel vezetőjét idézi, aki szerint "évekig" eltarthat, mire rendeződik a chip hiány, ami többek között a Covid hatására lett igazán égető. Az egyik oldalon a…

Tovább
süti beállítások módosítása