Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Most akkor "szennyező" a PHEV?

2023. február 09. - Várkonyi Gábor Autóblog

A nyíltan az akkus villanyautó mellett állást foglaló NGO, a Transport and Environment új tanulmánya arra a "meglepő" következtetésre jutott, hogy a Plug-in hibrid autók "jobban szennyeznek", mint a katalógus adataik alapján sejthető lenne róluk. Nos, minden keretezés kérdése.

bmw_3_series_outside_web.jpg
A PHEV autókkal lehet nulla literrel is közlekedni 100 kilométer alatt, ha a körülmények adottak, és lehet jóval a megadott gyári ciklusfogyasztás felett is járni. Pillanatfelvételek ezek, és Ács kollégával heves vitát folytattam a mai Futómű rovatban a Millásreggeliben erről. A PHEV-ek mellett rengeteg pro és kontra érv van, ez szerintem egy kifejezetten okos megoldás lehet, ugyanakkor egy totális adópénz pazarlás is egyben, ha nincs kontroll az ösztönzők mellett.

Az adás másik témája a Renault-Nissan kényszerházasság felbomlása, nyitott partnerséggé. Ennek a laza kapcsolódásnak, – amely hagy kiskaput az "autóipari promiszkuitásnak" – a feltételeit meséltem el.

Hallgassátok a huszonötödik perctől a Millásreggeli honlapján!

A bejegyzés trackback címe:

https://varkonyigabor.blog.hu/api/trackback/id/tr1618044920

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gdp 2023.02.09. 16:58:16

Ezt valami leszazalekolt idióta meregette magának. Hideg motorral padlogazon 0%os akksival. Volt még ahhoz is érzéke a jobbagynak hogy pont legnagyobb darabszamban ertekesitett hibridet találja meg. Ha ennyit zabálna a 330, és 2 éve árulják, nem lehet hogy már kiderult volna azoknal akik valóban hasznaljak?

Kovacs Nocraft Jozsefne 2023.02.10. 09:32:49

A plug-in hibridek nem elhanyagolható előnye, hogy nincs a lemerülő akkumulátor miatti para. Egyebekben meg a használattól függ, mennyire kkímélő. Aki főleg helyben munkába járásra, bevásárlásra stb. használja, annak ideális, neki nem kell 80kWh-s akkuval szerelt full elektromos autó.

Az is szempint, hogy ha ilyen pifátlanul tovább emelik a nyilvános töltők árait, akkor eljöhet az az idő, hogy semmivel nem lesz olcsóbb villanyt "tankolni". Viszont amíg a benzinkút 2km-re van, addig a villanytöltő esetleg 20-ra, ami oda-vissza már 40 fölösleges kilométer.

gigabursch 2023.02.10. 12:54:11

Lassan csak lehullik az álarc erről a vakításról.
Persze, hogy az.

csorsza 2023.02.14. 08:06:08

Nekem benzinnel 7-7,5 liter a fogyasztás, sok autópályával. Octavia iv.
süti beállítások módosítása