A nyíltan az akkus villanyautó mellett állást foglaló NGO, a Transport and Environment új tanulmánya arra a "meglepő" következtetésre jutott, hogy a Plug-in hibrid autók "jobban szennyeznek", mint a katalógus adataik alapján sejthető lenne róluk. Nos, minden keretezés kérdése.
A PHEV autókkal lehet nulla literrel is közlekedni 100 kilométer alatt, ha a körülmények adottak, és lehet jóval a megadott gyári ciklusfogyasztás felett is járni. Pillanatfelvételek ezek, és Ács kollégával heves vitát folytattam a mai Futómű rovatban a Millásreggeliben erről. A PHEV-ek mellett rengeteg pro és kontra érv van, ez szerintem egy kifejezetten okos megoldás lehet, ugyanakkor egy totális adópénz pazarlás is egyben, ha nincs kontroll az ösztönzők mellett.
Az adás másik témája a Renault-Nissan kényszerházasság felbomlása, nyitott partnerséggé. Ennek a laza kapcsolódásnak, – amely hagy kiskaput az "autóipari promiszkuitásnak" – a feltételeit meséltem el.
Hallgassátok a huszonötödik perctől a Millásreggeli honlapján!