Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Mennyivel kedvezőbb a CO2 kibocsátás egy elektromos autónál?

2021. március 05. - Várkonyi Gábor Autóblog

Újabb és újabb lényeges kutatások és tanulmányok jelennek meg az elektromos autózás környezeti mérlegével kapcsolatosan. Igyekszem mindig mindegyikről számot adni.A Transport&Environment korábbi tanulmányai is alapvetően kedvezően értékelték az elektromos autók környezeti lábnyomát, a legújabb…

Tovább

Miért olyan magas a gyártási költség az olaszoknál?

Carlos Tavares költségcsökkentéssel kapcsolatban mindig ügyesen tervezett, most éppen az olasz autógyártás fenntartható működését szeretné megoldani.Egy vadonatúj Fiat 500 1200 eurós közvetlen gyártási költséget jelent Mirafioriban, miközben ugyanez az érték egy Corsa-E esetében a zaragozai spanyol…

Tovább

"Az ID.3. a leghitelesebb termék elektromos autó témában egy hagyományos autógyártótól"

Az UBS elemzői egy ID.3 szétszedése és analizálása után nagyon kedvező képet festettek a VW eredményeiről.Patrick Hummel, az elemzők vezetője szerint a VW modellje a "leghitelesebb termék elektromos autó témában egy hagyományos autógyártótól".Az UBS szakemberei szerint gyártási és anyagköltség…

Tovább

A vírus ellenére 48%-os átlagos profit növekedést értek el a kereskedések 2020-ban az Egyesült Államokban

Az amerikai és az európai, főként a magyar piac nem feleltethető meg egymásnak, de érdekes, hogy vannak párhuzamok a 2020-as pandémiás évben, amik mikro és makro szinten is megfigyelhetőek.15 százalékkal csökkentek az eladások Amerikában tavaly, az autókereskedők mégis az egyik legjövedelmezőbb…

Tovább

A Tesla piaci részesedést veszít a Mustang Mach-e ellenében

A Morgan Stanleynél elemezték a februári amerikai autó eladási adatokat és arra jutottak, hogy a Tesla piaci részesedést veszít a Mustang Mach-e ellenében.A elektromos autók piaca 34.1 százalékkal nőtt, miközben teljes eladások 5 százalékkal csökkentek.Az akkumulátoros elektromos autók piacának egy…

Tovább

Milyen trendek határozzák meg az autógyártást 2021-ben?

A világ legnagyobb flottakezelője a LeasePlan. Magyarországi leányvállalatuk hívott meg egy beszélgetésre az autópiac jelenével és jövőjével kapcsolatosan. Pesti Tímeával, a cég vezérigazgatójával, és Erdélyi Péterrel, A Magyar Gépjármű Importőrök Szövetségének az elnökével beszélgettünk múlt héten.…

Tovább

A JLR évi 100 000 ügyfelet veszít minőségi problémák miatt

Thierry Bollore egy interjúban elmondta, hogy a JLR évi 100 000 ügyfelet veszít minőségi problémák miatt, és "drámaian" javítani kell a gyártó teljesítményét ebben a tekintetben.A legfrissebb jelek jó irányba mutatnak, tavaly a március és december közötti időszakban 680 millió dollárt költöttek…

Tovább

A német kormány 10 milliárd eurós nagyságrendben fogja szubvencionálni 2025-ig a villany és PHEV autókat

Egyre meredekebb ötletekkel lehet találkozni a nagy "zöld forradalom" kapcsán, Németországban is erős indulatokat vált ki a közlekedés és az autózás megreformálásának a kérdése, és ez nincs másként itthon sem, elég csak tetszőleges kommentáradatot megnézni ezen az oldalon is, ha ilyesmiről van éppen…

Tovább

Magyar sikertörténet a flottapiacon

A nemzetközi multik mellé az elmúlt években felzárkózott egy hazai szereplő a flottakezelői piacon, hatalmas növekedést bemutatva. Rónai-Horst Lászlóval, a Mercarius ügyvezető igazgatójával beszélgettem arról, hogy mi a sikerük titka, hová szeretne fejlődni a magyar tulajdonú vállalat, mi…

Tovább

2030-tól minden újonnan eladott Volvo elektromos lesz

Ahogy az várható volt, egyre többen ugranak rá a "tisztán elektromos" stratégiára a gyártók közül. Az Euro 7 rémének árnyékában nem sok értelme van széllel szembe helyezkedni, főleg relatív kis gyártóként, pláne olyan imázzsal, amihez eleve illik a környezetvédelem meg a fenntarthatóság témája.A…

Tovább
süti beállítások módosítása