Várkonyi Gábor Autóblog

Várkonyi Gábor Autóblog

Hyundai/Kia E-GMP platform – kérdezz-felelek

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2020. december 01. - Várkonyi Gábor Autóblog
kepkivagas_6.PNG
Ma reggel a Hyundai/Kia együttesen bemutatta online formában, zoom meetinges kérdez-felelek-kel követve az E-GMP platformot.


Villanyautós szempontból nézve nem lehet eléggé hangsúlyozni az esemény fontosságát. Sajnos az ismert okok miatt nem működik a személyes részvétel most egy ilyen eseményen.

128951864_800277570770303_2883553832527002190_o.png
Sajtóanyag lesz később, de megpróbálom összefoglalni a legfontosabb tudnivalókat:

Jövő év elejétől indul el az E-GMP platform alapú autók gyártása. Az elektromos, globális, moduláris platform lesz az alapja, a gerince mindennek, ami a koreai gyártó szempontjából elektromos autó offenzívában lényeges szerepet játszik. Lesznek később is olyan autók, amin nem ezen alapulnak majd, de ez lesz a fontos technikai alap.

Nem eldöntött, hogy hidrogén alapú dolgokat is ráhúznak-e erre a technikára. PHEV és hibrid nem lesz ezen a platformon. Tisztán elektromos alap.

C szegmenstől indulva, D és E-ig is eljuthat a modellkínálat ezen. Minden ami erre épül, teljesen új modell lesz, már ismert típusokat nem fognak erre felhúzni. SUV és személyautó egyaránt lesz, haszongépjármű is, és robottaxit is terveznek.

Koreai gyártásból indul a E-GMP, de a cég globális gyártási hálózatára is ki fog terjedni a gyártási feladat.

2025-re 23 elektromos modellt terveznek, ebből 11-12 lesz E-GMP alapú.

800V-ra van kialakítva a rendszer. 15-18 perc alatt fel lehet tölteni az aksikat, ha minden adott a dologhoz, ideális esetben. 50kWh a legkisebb aksi, standardizáltak a cellák, szabadon növelhető az aksi mérete. Jellemzően 70KW és 200KW között lesz a teljesítmény.

300-400 kilóval nehezebbek az autók még mindig, egy összehasonlítható belső égésű motoros autókhoz képest.

Áttervezett klíma és harmadik generációs hőszivattyú hatékonyságnövelést jelent a klimatizálásban, és kisebb helyett is foglal el az autóban.

A Genesis is megkapja a technikát.

600 lóerő is lehet a legnagyobb teljesítmény. Az alap a hátsó kerék hajtás, a hátul elhelyezett motorral, de lehet négykerék meghajtás is, első motorral is.

5 méteres lesz a legnagyobb autó ezen az alapon, és 3 méter fölötti lehet a tengelytáv.

Garanciális feltételek még nincsenek eldöntve, de nagyvonalúak lesznek, ahogy ezt a gyártótól megszoktuk az elmúlt években.

20 éve fejlesztenek elektromos autókat. 4-5 évig tartott az E-GMP fejlesztése. Nyitottak arra, ha valamely konkurens szeretné átvenni, megvásárolni a technikát.

N modell nincs még eldöntve, de nagyon valószínű, hogy lesz.

Magas fordulatú motorok lesznek, 260 km/h-s végsebesség lehetőséggel az autóknak. 20 000 fordulat körüli motorokkal emiatt nincs szükség váltóra.

130mm az akksi konzol magassága, a súlyeloszlás nagyon fontos szempont volt a tervezéskor, a vezetési élmény szempontjából is.

Közeli jövőben nem számíthatunk szilárd test alapú akkumulátorokra, de benne van a pakliban, hogy a jövőben lesz ilyen technikával ellátott E-GMP alapú autó is.

Elnézést, ha pontatlan voltam néhol, a sajtótájékoztatón a kérdésekre jött válaszokat igyekeztem azonnal leírni nektek. További, részletesebb infókat a sajtóanyag átböngészése után fogok tudni adni.
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2 komment
Kia Hyundai E-GMP platform

Hogyan tette le a voksát az EU az akkumulátoros elektromos autó mellett?

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2020. november 30. - Várkonyi Gábor Autóblog

128360358_798608000937260_3135395341484807780_n.jpg
Többen is elküldtetek nekem egy linket egy olyan oldalról, amely elektromos autókkal foglalkozik. Egy cikkről van szó, amelyben a szerző kifejti, hogy a villanyautók hamarabb fognak teret hódítani, mint sokan gondolnák. Az eszmefuttatás lényege, hogy ahogyan zsugorodik a belső égésű motoros autók piaca, úgy a méretgazdaságosság fordított elve alapján egyre kevésbé fogja megérni a gyártóknak a belső égésű motoros autók gyártása, így egy gyorsuló ütemű elfordulást fogunk tapasztalni az átmenetben.


A szerző gyakran kommentel az oldalamon, de sajnos ritkán üti meg a minimális tiszteletet a hangnemében, viszont annál gyakrabban becsmérlő és agresszív, valamint egyfajta "kárörvendéssel" szereti fitogtatni az elméleteit. Kár, mert láthatóan beleásta magát egy témába, és egy oldal érveléstechnikáját ügyesen űzi. Megadva azt a kulturált vitakeretet, amit szerintem meg kell lépni egy ilyen eszmecserében, – hiszen nagyvonalúság is van a világon –, le kell írnom, hogy alapvetően egyetértek azzal, ami a cikkben szerepel. Az átmenet gyorsabb lesz, mint sokan gondolják. Amivel vitatkoznék, azok a kiinduló okai ennek a változásnak. A gazdasági levezetéssel egyetértek. A politikai szemponttal meg egyáltalán nem.

Legyünk egy kicsit álnaivak. Tételezzük fel, hogy a világon totális versenyegyenlőség van nagyhatalmak között, a geopolitika nem befolyásolja a technológiák harcát, a szent piac dönt el mindent, nincsenek szolgálatok, amelyek érdekek mentén informálnak vagy dezinformálnak, nincs ipari kémkedés, és nincsenek korrupt politikusok. Egy ilyen elképzelt, tiszta világban lelepleződik az "ősbűn", kiderül, hogy egy gyártó módszeresen és tudatosan kerülte meg a szabályokat sok éven keresztül emissziós normák kapcsán. Hogy miért pont azt az egy vállalatot, miért akkor, és miért úgy leplezték le, és az azóta lelepleződött egyéb cégek ügye miért nem kavart olyan port, illetve hogy a károkozás mértéke valójában mekkora volt, az egy másik bejegyzés témája lehetne. Ahogy az is, hogy miért ez az iparág van kikiáltva felelősnek mindenért. Ahogy az elején írtam, ez most egy elképzelt, ideális világ, nincsenek túlmutató összefonódások ebben az ideális világban.

Nos, a csalás sorozat lelepleződésének pillanatában a játékszabályokat lefektető politikusok lépéskényszerbe kerültek. Nyilvánosan meg lettek alázva. Ha tudtak a dologról, de hagyták, akkor azért sérült az autoritásuk, ha pedig nem tudtak arról, hogy az általuk kidolgozott szabályok könnyedén kijátszhatóak, akkor azért sérült a tekintélyük. Fogatlan, ne adj Isten korrupt oroszlánként meg nem választják meg a politikust. Vissza kell szerezni az elveszett tekintélyt, az pedig csak példa statuálással megy.

A történet nagyjából így van elmesélve: mi, politikusok, mindent meg akartunk tenni annak érdekében, hogy arra szorítsuk a gyártókat, hogy egyre tisztább, egyre környezetkímélőbb autókat gyártsanak. Nem értettünk hozzá igazán, de megbíztunk a gyártókban akik biztosítottak minket arról, hogy 4-5 évente kvantumugrásokat fognak végrehajtani fontos kérdésekben, és természetesen továbbra is hordják majd a hátukon az európai gazdaságot. Teljesen meglepődtünk, amikor kiderült, hogy nincsenek csodák. Ezért most ellentmondást nem tűrően, érveket meg nem hallva, a fizikát a képletből kifelejtve, az alapvető gazdasági törvényszerűségeket elfelejtve kemény példát statuálunk az autóiparon. Gondolja meg kétszer bárki, hogy hülyét csinál-e megint belőlünk.

A hosszú bevezetőt meg kell érteni ahhoz, hogy érthető legyen, hogy mi történik Európában valójában az elmúlt 5-6 évben.

A villany forradalom jönni fog, és gyorsan fog jönni. De nem azért, mert magától jönne ebben az ütemben, és ezzel a kizárólagossággal. Azért jön, mert az autógyártók lereagálták, amit a politika üzent nekik. Megértették, hogy nincs lehetőség érvelni, és nincs semmi, amivel hatni lehetne az európai döntéshozókra. A dolgokat lehet egy ideig még odázni, lehet alkudozni, de a vége mostanra mindenki számára egyértelmű: az EU letette a voksát az akkumulátoros elektromos autó mellett. Kerül amibe kerül. Ez a bejegyzés most nem arról fog szólni, hogy ez jó-e vagy sem, környezetvédelmi, vagy technikai alapon. Ez a bejegyzés arról szól, hogy lássuk tisztán az ok-okozati összefüggéseket.

2015 óta a kínkeservesen kialkudott CO2 kvótákra többszörösen, előre nem látott módon és mértékben szigorítottak rá, olyan rövid időintervallumokon belül, amely példa nélkül álló. Az euro7-es normák körüli heves viták kapcsán pedig látható, hogy a végső cél a belső égésű motorok adminisztratív ellehetetlenítése. Ha nem ebben a körben, akkor majd egyel később.

Egy autógyártónak tervezhetőségre, kiszámíthatóságra van szüksége.

Az elmúlt hetekben pedig ezt a tervezhetőséget tették minden elé a vezető gyártók a bejelentett döntéseikkel. Láthatóan feladták a harcot, ami a technológia semlegességről, vagy a technikai alapon vívott vitákról szól. Végképp megérkezett az üzenet: senkit nem érdekelnek a műszaki kérdések, a munkahelyek, a szociális ügyek, vagy a függőségek más nagyhatalmaktól. Nem kapják meg az átmeneti időt, nincs visszafordulás, akár jobb, akár nem, a villany keresztül lesz erőltetve.

Mit csinál ebben a helyzetben egy magáncég döntéshozója, különösen akkor, ha látja, hogy a versenytárs fél-magán fél-állami cég a világ összes pénzét is ráteszi az akkus autókra? Megérti a lapjárást.

A BMW 4 éven belül elviszi a teljes motor gyártását a hazai gyáraiból, és kiszervezi ezt a tevékenységet. Miért? Mert nem lesz szükség ennyi motorra, és nem éri meg vele foglalkozni. A fordított méretgazdaságosság, ami a cikkben van, az orrunk előtt zajlik, már most.

A Daimler kínaik kezébe teszi a következő motorcsaládjának a fejlesztését? Miért? Mert nem éri meg vele foglalkozni Európában már.

A Renault bejelenti, hogy nem fejleszt több dízelt. A PSA bejelenti, hogy egyáltalán nem fejleszt már semmit, ami belső égésű motorral kapcsolatos.

Azok a gyártók is, és itt elsők között ismét a BMW-t kell említenem, akik eddig a választás szabadságét hirdették,és e szerint fejlesztették a technológiáikat és platformjaikat, belátták, hogy már nem sokáig engednek nekünk szabadságot a választásban. Gőzerővel mennek a tisztán villany irányba.

A "szennyező autó" mítosza minden napi téma, a villany hátrányai minimum olyan szépen vannak féligazságokba pakolva elkenve, mint annak idején a dízelek előnyei felnagyítva.

A gyártók annak a kérdését a politikusokra passzolják vissza, hogy ennek milyen ára lesz. Ez nem is az ő dolguk. Valamilyen felelőse biztosan lesz majd annak is, hogy tovább jelentéktelenedik majd az EU piaca a világ többi piacához képest.

Arról ugyanis ritkán szól a fáma, hogy globálisan nem az a képlet, mint nálunk az EU-ban. És a fordított méretgazdaságtan itt, a mi piacunkon valóban ki fogja nyírni a rivális technológiákat, hamarosan. De mi 15 milliós piacot adunk (még) a 85-90 milliós világpiachoz képest. Nem látom Afrikát, Dél-Amerikát, de még Észak-Amerikát sem és Japánt sem villanyautó többségű piaccá válni 15-20 év múlva sem. Oroszországról és vonzáskörzetéről pláne nem tudom ezt elképzelni. Ami pedig a leglényegesebb: Kína sem a kizárólagosan akkus autók útját járja a központi akarat szerint, a következő két évtized tervei alapján. A kommunista Kína liberálisabb technológia kérdésekben az autózás kapcsán, mint az Európai Unió.

Az akkus elektromos autók terjedni fognak, világ szinten mindenhol, hiszen számos jó tulajdonsága van a technikának. A mi kontinensünkön az átbillenést ugyanakkor nem az fogja elhozni, hogy ez a megoldás minden élethelyzetben a perfekt megoldás. Akkor nem kellene ilyen mértékben szubvencionálni, és nem kellene minden egyebet ellehetetleníteni mellette. A mi kontinensünkön az hozza el az átbillenést, hogy a gyártók megértették, hogy kidobott pénz ebben a környezetben minden euró, amit nem a villanyra költenek.

Lehet ezt a technika diadalaként tálalni, de élénk fantázia kell hozzá. Elfogyott a levegő minden más körül. Csak nem abban az értelemben ahogy ezt nekünk be akarják mesélni.

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!
elektromos autó villanyautó BMW Renault Daimler

Mit gondolnak a felhasználók a belső égésű motoros autók tiltására vonatkozó tervekről?

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2020. november 27. - Várkonyi Gábor Autóblog

128132577_797450277719699_7846500131893870801_n.jpg
A mobile.de közvélemény kutatást tartott a szabályozói kérdésekről, egészen pontosan arról, hogy az Euro7 kapcsán a köztudatba került, esetleges belső égésű motoros autókra vonatkozó tiltási tervek milyen visszhangot váltanak ki a felhasználókból.

Korcsoportra és autótulajdonlásra is differenciált a felmérés.

A konkrét kérdés úgy hangzott, hogy: "Mit gondol a belső égésű motoros autók tiltásáról (a pontosság kedvéért, új autóként történű forgalomba helyezésük tiltásáról), illetve ön szerint mely évtől lenne jó bevezetni ezeket a korlátozásokat?

Majdnem minden autóvezető fele (48,2 százalék) és minden megkérdezett 42 százaléka minden fajta adminisztratív korlátozását elfogadhatatlannak tart a belső égésű motoros autókkal szemben.

A legnyitottabbak a tiltásra a fiatalak. 18-34-es korosztályban minden második megkérdezett elvben egyetért a tiltással.

Azok közül, akik alapvetően egyetértenek a tiltás politikájával, szintén a fiatalok azok, akik a leghamarabb szeretnének ilyen szabályokat látni. Az azonnali, illetve a 2025-től, vagy 2030-tól életbe lépő tiltásért lelkesedők 40% fiatal.

Minden megkérdezett közül, akik a tiltás mellett van, a legtöbben 10 év múlva tartanak reálisnak egy ilyen szabályt, 12.9 százaléknyian, de az azonnali és a 2040-ig tartó időhorizonton a megoszlás elég egyenletes.

Alapvetően elmondható, hogy a fiatalok tiltásokat szeretnének, az idősebbek pedig azon a véleményen vannak, hogy a jobb technológia mindentől függetlenül utat talál magának, amennyiben ténylegesen jobb, és nincs szükség állami beavatkozásra.

Egy igazán érdekes pont van: ha azonos ökológia egyenleg lenne a szintetikus üzemanyagokkal használható belső égésű motoroknál és a villanyautóknál, akkor a megkérdezettek döntő többsége, közel 56 százaléka a belső égésű motort választaná. Csak minden ötödik megkérdezett választaná a villanyautót, ha bizonyíthatóan azonos lenne a teljes ökológia lábnyoma a két megoldásnak.

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!
belső égésű motor Euro7

Átalakul az európai autóipar: változóban a különböző hajtásrendszerek piaci részesedése

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2020. november 27. - Várkonyi Gábor Autóblog

kepkivagas_5.PNG
Átalakulóban az európai autóipar, most először fordult elő, hogy a teljesen/részben elektromos és plug-in-hibrid autók piaci részaránya meghaladta a dízelekét. A széndioxid-kibocsátási normák hatására pedig nem csupán a kisebb dízelek, de az egyszerű, viszonylag megfizethető benzines kisautók is eltűnhetnek a piacról. Mivel azonban nincs egységes uniós direktíva, az egyes európai országokban különböző céldátumokat tűztek ki – az újként forgalomba helyezhető – belső égésű motoros autók tiltására.

A Ma reggelben Fábián Barna 
kérdezett részletesen az Euro7-es norma szabályrendszeréről, a technológiai elképzelésekről és az európai, ázsiai és amerikai piacokon várható új trendekről.

A teljes beszélgetés ezen a linken nézhető vissza.

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!
belső égésű motor EU Európai Unió széndioxid-kibocsátás európai autóipar európai autópiac Euro7

Angela Merkel is elfoglalta pozícióját az Euro7-es aggályok kapcsán

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2020. november 27. - Várkonyi Gábor Autóblog

127276253_796945594436834_9083729700287910693_o.jpg
Angela Merkel is elfoglalta pozícióját az Euro7-es aggályok kapcsán.


A német munkaadók szövetségének videós konferenciáján a Merkel kifejezte kételyeit a készülő törvénnyel szemben. A kancellár asszony szerint nem szabad úgy tenni, mintha nem akarnák megtiltani a belső égésű motort, miközben a készülő törvénytervezet kiszivárgott feltételei szerint de facto ellehetetlenítenék azt. "Technikailag lehetetlen" feltételeket nem szabad szabni. "Ez nem lenne jó dolog."

A szövetségi kormány támogatja a transzformációt, "de természetesen a következő években rá leszünk még szorulva a belső égésű motorokra."

Forrás

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!
belső égésű motor euro7 Angela Merker

Hatalmas problémává fajult az illegális dízel tuning Amerikában

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2020. november 26. - Várkonyi Gábor Autóblog

128021208_796716451126415_8195014765792259247_n.jpg
Az illegális dízel tuning hatalmas problémává fajult az elmúlt években Amerikában.


Egy nemrégiben megjelent szövetségi tanulmány szerint, amit az E.P.A. készített, az elmúlt évtizedben több, mint fél millió dízel pick-up-ban módosíthatták, vagy iktathatták ki teljesen a tulajdonosok a kipufogógáz kezelést. Ezzel 9 millió autó kibocsátásának megfelelő káros anyagot pöfékelnek ki, 500 000 autóból.

"Ez sokkal aggasztóbb és elterjedtebb, mint a VW dízelbotránya okozta probléma" – nyilatkozta egy szakértő, mivel "a truck-ok kibocsátása eleve sokkal magasabb."

Az E.P.A. becslése szerint a nagy Pick-upok 15 százalékában manipulálhatták a tulajok illegális módon a motorokat illetve a kipufogógáz kezelési rendszereket.

Az illegális dízel tuning 570 000 tonna nitrogén oxid kibocsátásáért felel, ami a tízszerese annak, amire a VW botrány kapcsán gondolni kell. Ez a rendkívül káros, rákkeltő gáz felelős rákos megbetegedésekért, súlyos tüdő problémákért. A szállóporról még nem is beszéltünk.

Az ilyen felelőtlen magatartás okozza azt, hogy általánosan a sarokba van állítva a dízel, miközben az európai törvények és szabályozások megmutatták, hogy a nitrogén-oxid szinteket a nullához lehet közelíteni, igaz, ehhez dupla nox csapda és adblue szükséges. Ezek ellenőrzését szigorúbban kellene venni itthon is, és elrettentő büntetésekkel kellene elvenni a kedvet az ehhez hasonló, sajnos Európában is tapasztalható utólagos dízel manipulációktól.

Forrás

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!
dízel pickup Amerika kipufogógáz dízelbotrány

A Porsche és a Siemens közösen fejleszt szintetikus üzemanyagot

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2020. november 26. - Várkonyi Gábor Autóblog

porsche-classic-model-range.jpg
A szintetikus üzemanyagok továbbra is egy reális alternatívának tűnnek a széndioxid-kibocsátással kapcsolatos küzdelemben, nem csupán az elektromos autózás létezik, a gyártók sem feltétlenül tették le a voksukat egyetlen megoldás mellett.

A Porsche azért érdekes ilyen szempontból, mert az egyik legmagasabb arányú a még aktív legyártott állományuk, azaz a valaha készített Porschék 70%-a a mai napig működik, és használatban van, többé-kevésbé intenzív módon, amelyekre mindenképp kell találniuk egy környezetbarátabb értelmezhető megoldást. Milyen alternatív hajtásokat terveznek az elkövetkező években? Milyen alapú anyagot fejlesztenek, hogyan és hol állítják elő a szükséges energiát? Milyen gazdasági szempontokat kell figyelembe venni mindezek során?

Erről beszélgettünk ma a Futómű rovatban, hallgassátok meg a podcastet itt 38:15-től, vagy nézzétek vissza az adást a MillásTV-n 02:20:15-től!

Kép forrása: Motor1.com

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
1 komment
alternatív üzemanyag Porsche széndioxid-kibocsátás szintetikus üzemanyag

Az Európai Parlamentben ellenállás formálódik a konzervatív, CDU/CSU képviselői részéről a tervezett euro7-es norma kapcsán

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2020. november 26. - Várkonyi Gábor Autóblog

127131359_796067014524692_6875268164541838355_o.jpg

Az Európai Parlamentben ellenállás formálódik a konzervatív, CDU/CSU képviselői részéről a tervezett euro7-es norma kapcsán. A Handelsblattnak a birtokába jutott levél Ursula von der Leyennek íródott, annak érdekében, hogy az EU ne lehetetlenítse el a belső égésű motoros autók forgalomba helyezését 5-6 éven belül.

"Egy hirtelen történő betiltása a belső égésű motoroknak több százezer munkahely megszűnésével járna az Európai Unióban" – írja Daniel Caspary a CDU/CSU csoport vezetője, valamint Angelika Niebler a CSU alelnöke. Von der Leyen CDU tag.

"A modern mobilitás útja felé, amely "made in EU", mindenképpen figyelembe kell vennünk ökológia, gazdasági és szociális szempontokat is."

"Nem elfogadható számunkra, hogy az Európai Biztottság irányából ellentmondásos hírek szivárognak ki. Ez különösen azért dühítő, mert ez az a téma, amelyben a globális versenyképessége a kulcsfontosságú iparunknak kockára van téve" – jelentette ki Caspary a Handelsblattnak.

A levél célja, hogy állásfoglalásra bírják Ursula von der Leyent a téma kapcsán, aki a stábja szerint dolgozik a válasz megfogalmazásán.

A folyamatosan ellentétes jelzések, ahogy ezt korábban sok bejegyzésemben kritizáltam én is, lehetetlenné teszik a tervezést az autóiparban, ami károkat okot az EU gazdasági versenyképességének. A konzervatív képviselők csoportja attól tart, hogy a Green Deal-ért felelős politikus, Von der Leyen ellenlábasa, Frans Timmermans az ipar képviselőinek meghallgatása nélkül akarja keresztül tolni a szigorú elképzeléseket. A legfontosabb elvárás a képviselők részéről az lenne, hogy az euro7-es jogszabály kapcsán a döntési folyamat és a vita lényegesen átláthatóbb legyen, és a nyilvánosság előtt folyjon, ne zárt ajtók mögött.

"A villanyautók kizárólagos dotálása nem teremti meg a megfelelő motivációt a szintetikus üzemanyagok fejlesztésére, amely különösen a már meglévő autópark környezet barátabb működtetése érdekében lenne rendkívül fontos."

Az elektrifikáció a levél szerint jelentősen nagyobb áramszükséglettel jár majd. "Ha a megújulók aránya a jelenlegi szinten marad, akkor ez abszurd módon ahhoz vezethet, hogy a dízel a végén klíma kímélőbb lehet,mint az elektromos autó." Ehhez én hozzátenném, hogy a megújulók aránya nyilván jobb lesz a jövőben.

Arra szólítják fel a Bizottságot, hogy mindenre kiterjedően vizsgálják az ökológia lábnyomát egyes megoldásoknak, beleértve az erőforrások kímélésének a kérdését, az újrahasznosítást is.

Timmermans és Thierry Breton ambiciózus de realisztikus szabályozást szeretne elfogadtatni, a végső szavazás a jövő év negyedik negyedévében várható a kérdésben.

A Német Autóipari Szövetség képviselője mindenképpen azt várja Ursula von der Leyentől, hogy "ezt a teljesíthetetlen szabályozást" ne szavazzák meg a jelenlegi formájában.

Forrás

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2 komment
belső égésű motor EU Európai Unió európai autógyártás euro7

Az új Ford vezér kiemelt figyelmet fordít a garanciaköltségek kérdésére

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2020. november 25. - Várkonyi Gábor Autóblog

127173322_795948967869830_7077651215229342550_n.jpg
Jim Farley, az új Ford vezér nem hagy érintetlenül egyetlen olyan témát sem, amelyben versenyképességi gondot érzékel.


A garanciaköltségek kérdése az elmúlt időszakban minden gyártónál a fókuszba került, hiszen komoly összegek mennek ilyen problémákra, és tényleg az az időszak van a gyártóknál, amikor minden egyes nagyobb költség tényezőt meg kell vizsgálni, adott esetben pedig kiiktatni vagy rendkívüli módon redukálni. A milliárd dolláros tételeket jelentő garancia költségek kérdésében a Ford a nagy rivális GM-hez képest rosszabbul teljesít.

2012-2013 környékén a Fordnál a nagyjából átlagosnak tekinthető mértékű volt a százalékos mutató. 2% alatti szintről beszélünk negyedéves forgalom viszonylatában. 2018 végére ez felment 3 százalékra, majd a koronavírus okozta leállások kapcsán az – értékesítés nem tipikus menete miatt is – már 4.3% fölé ment az érték.

Számszerűsítve: az év első két hónapjában 3.87 milliárd dollárt költött garanciális problémákra a Ford, a GM ugyanezen idő alatt majd 2 milliárddal kevesebbet, ez pedig óriási különbség, itt még rengeteg megtakarítási lehetőség van a cégnél.

A Ford eddig nagyvonalú volt a beszállítókkal a hírek szerint, ugyanis nem követte azt az elterjedt megoldást, hogy visszatart összegeket a beszállítóktól potenciális garancia költségekre. Ez a jövőben változni fog, és ezzel arra akarják ösztönözni a partnereket, hogy hamarabb és olcsóbban oldjanak meg felmerülő problémákat.

A gyártói oldalon pedig OTA frissítésekkel akarnak megoldani minél több gondot a jövőben.

Farley a Toyotánál töltött el sok sok évet komoly pozíciókban. Van tapasztalata az ilyen kérdésekben.

Forrás

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!
garancia Ford Jim Farley garanciaköltség

Az Európai Bizottság alelnöke szerint 5 éven belül önellátó lehet az EU akkumulátorok tekintetében

Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
2020. november 25. - Várkonyi Gábor Autóblog
kepkivagas_4.PNG
Az Európai Bizottság alelnöke, Maros Sefcovic szerint 5 éven belül önellátó lehet az EU akkumulátorok tekintetében, annak tükrében is, hogy hatalmas növekedés várható a villanyautók és plug-in hibridek piacán.


Jelenleg 80 százalékban Kína látja el a világot lítium-ionos akkumulátorok cellákkal.

15 nagy szabású akkumulátor cella gyár van épülőben jelenleg Európában, köztök magyarországi beruházás is van.

2025-re 6 millió autóhoz elegendő kapacitás állhat rendelkezésre Sefcovic szerint.

Azt nem részletezték a hírben, de szerintem nem lényegtelen megjegyzés, hogy a 15 gyár zöme nem európai kézben lesz. Van német, meg svéd érdekeltség, de a gyárak nagyobb részt ázsiaiak kezében vannak. Örvendetes, hogy épülnek, de még örvendetesebb lenne, ha EU-s szinten csapódna le ezek értékteremtési többlete. A függőség felszámolásának első lépéseként mindenesetre ez remek lépés.

Forrás
Facebook Tumblr Tweet Pinterest Tetszik
0
Szólj hozzá!
akkumulátor akkumulátor gyártás EU Európai Unió
Előző oldal
Következő oldal

Várkonyi Gábor Autóblog

Facebook oldal: https://www.facebook.com/varkonyi.gabor.hivatalos/

Keresés

Friss topikok

  • jajnemár: Cuki jószág, már csak egy értelmes, használható hajtás kellene bele. 30 millióért egy használhatat... (2023.05.08. 15:38) A Volkswagen ID.Buzz nemcsak végtelenül kedves, de technikailag is alaposan kidolgozott autó
  • Lóval ne: Az autóipari fast fashion szókapcsolatról nekem legkevésbé sem a feltörekvő kínai gyártók jutnak e... (2023.05.04. 06:56) Letarolja Kína Európát az autóipar "fast fashion" korszakában?
  • TanNé: Néhány napja HAndrás egyik kínai elektromos kocsi bemutatja kapcsán írtam neki, de aztán magamnak ... (2023.04.18. 21:16) Hyundai Ioniq 5 vs. Renault Megane E-tech: két igazán jó villanyautó
  • gigabursch: Nekem tetszik. Van benne még harmadik üléssornak hely? (2023.04.04. 13:34) A Mazda CX-60 egy sallangoktól mentes, minőségi autó, ráadásul jó áron
  • Lóval ne: S kívülállóként feltehetjük a kérdést, hogy miért is kell megmentenünk a "3 nagy autógyártó nemzet... (2023.04.03. 14:46) A francia-német-olasz hármas egyike sem elégedett a jelenlegi autóipari szabályozással

Címkék

220d Coupé (1) 430d (1) 5G (2) 90.9 Jazzy (8) A1 (1) A3 (1) A8 (2) AAA (1) ACEA (2) Aceman (1) ADAC (4) adatvédelem (1) AdBlue (2) adó (6) Afrika (1) afrikai autópiac (3) Airbus (1) Ajay Bhatia (1) Akio Toyoda (8) Akira Yoshino (1) Akku (1) akku (4) akkugyár (2) akkugyártó (1) akkumulátor (33) akkumulátor gyár (6) akkumulátor gyártás (20) aktivista (1) Alain Uyttenhoven (1) Alapjarat.hu (1) Albert Biermann (1) Alexa (1) Alfa Amore (2) Alfa Romeo (13) Alfred P. Sloan (1) AlixPartners (2) alkatrész (2) alkatrészimport (1) állami támogatás (1) Alpina (1) Alpine (5) Alpine A110 (4) Alpine A110 R (1) Alsó Szászország (1) alternatív hajtás (3) alternatív üzemanyag (4) Amarok (1) Amazon (1) Amerika (15) amerikai autógyártás (3) amerikai autógyártó (2) amerikai autóipar (13) amerikai autópiac (27) amerikai tőzsde (1) AMG (9) AMG 45S (1) AMG A35 (1) AMG GT (1) AMG SL 55 (1) Andreas Henke (1) Andreas Mindt (1) Andreas Radics (1) Andreas Scheuer (1) Anfia (1) Angela Merker (1) Antonio Filosa (1) Anton Piech (1) Apple (5) áramár (1) áramellátás (4) árazás (1) árfolyam (1) Argo AI (2) Arkana (2) Arndt Ellinghorst (1) Arteon (1) Arteon Shooting Brake R (1) árverseny (1) Aston Martin (2) Astra Electric (1) átlagár (1) atomenergia (3) Atto (1) ATV (4) átverés (1) ATV Híradó (2) ATV Húzós (1) Audi (49) Audi A1 (1) Audi E-tron GT (3) Audi Hungaria Győr (2) Audi Q5 (1) Audi RS e-tron GT (1) ausztrál autópiac (2) autó (2) autóállomány (1) Autobahn (1) autóbérlés (4) autóeladások (1) autófelújítás (1) autógyár (3) autógyárak (9) autógyártás (23) autógyártó (19) autóhasználat (3) autóhitel (1) autóhitelezés (2) autóhitelezési piac (1) autóipar (71) autóipari részvény (1) autójavítás (1) autókereskedelem (18) autókereskedő (11) autókereslet (3) autókiállítás (3) autókölcsönző (1) autókorlátozás (1) autólopás (1) autómárka (5) automatizáció (1) automatizált vezetés (1) Automechanika (1) autómegosztás (3) autómentesítés (3) Automobilwoche (1) Automotive Summit (2) Automotive Summit 2025 (1) autópálya (3) autópiac (27) Autopilot (1) autósűrűség (1) autószállítás (1) autószalon (2) autóvásárlás (7) autóvásárlási támogatás (7) autóvásárlás költségek (2) autóversenyzés (1) autóvezetés (1) AutoWallis (1) Autoworld (1) autózási trendek (2) autózás trendek (1) autó csúcs (1) autó extra (1) autó karbantartás (1) autó költség (1) Auto Revue (1) AXA (2) Ázsia (3) ázsiai autógyártás (2) Az autó újjászületése (1) A Nap Vendége (1) Backstage (1) BAIC (2) Baidu (3) Bajorország (1) baleset (3) BASF (1) BCG (2) Becsületesnepper (2) Beetle (1) befektetés (1) befektető (1) Behind the Blueprint (1) belsőégésű autó (27) belső égésű motor (80) benchmarking (1) Benteler (2) Bentley (3) benzin (5) benzines autó (16) benzinkút (1) benzinmotoros jármű (5) bérautó (1) Berlin (4) Bernd Osterloh (1) Berylls (2) Berylls by AlixPartners (1) beszállító (2) Beszóló (1) BEV (3) BEV Economy (1) Beyond Zero (2) Bill Gates (1) bio üzemanyag (1) bíróság (1) bitcoin (1) biztonság (1) biztosítás (1) biztosító (2) Bizzarrini (1) Björn Annwall (1) Blackrock (1) bmw (2) BMW (88) BMW 7 (1) BMW 7-es (1) BMW Annual Accounts (2) BMW gyár (1) BMW i5 (1) BMW i7 (1) BMW i7 M70 (1) BMW iX (1) BMW iX3 (1) BMW M (1) BMW M440i (1) BMW M850i (1) BMW Magyarország (1) BMW Welt (1) BMW X5 (1) Boeing (1) Bogár (1) Bosch (18) Boston Consulting Group (1) Boxster (1) Brain Bar (2) Brandmánia (1) Brilliance (1) brit (6) brit autópiac (1) Bronco (1) Bruno Le Maire (1) Bruno Sacco (1) Brüsszel (1) budapest (1) Budapest (1) budapesti közlekedés (2) Bugatti (2) Bujáki Zsolt (1) büntetés (2) Business Class (1) busz (1) BYD (17) Byton (3) bZ4X (1) C-osztály (3) C.A.S.E. (1) C4 (1) C5 Aircross (1) Cadillac (5) Captur (1) Carlos Ghon (1) Carlos Ghosn (8) Carlos Tavares (20) Carl Hahn (1) Carnival (1) Carvana (1) car sharing (4) Castrol (1) CATL (3) Cayenne (2) Cayman (1) Cazoo (1) CDU (1) cégautó (3) Center of Automotive Management (1) CES (4) CES2020 (2) Changan Auto (1) Chery (2) chip (2) chiphiány (19) Christian Nikolai (1) Christian Senger (1) Chrysler 300 (1) Citroen (9) Citroën (2) Citroën C4 (1) Citroen C5 X (1) Citroen DS (1) Classic Remise Berlin (1) CLE (1) Clio (3) CO2 (10) CO2-neutrális üzemanyagok (1) CO2 kibocsátás (59) CO2 kvóta (22) CO2 norma (2) CO2 szabályozás (6) Comnica (1) connected car (1) Consumer Electronics Show (2) Consumer Reports (3) Continentál (1) Continental (4) Corsa (2) Corvette (1) Coupé (1) családtámogatási rendszer (5) családvédelmi akcióterv (1) családvédelmi csomag (2) csalás (1) Csehország (1) Csillagtúra (2) csőd (1) CSU (2) Cullinanre (1) Cupra (7) Cupra Born (1) Cupra Formentor (2) Cybertruck (2) cyber security (1) Dacia (11) Dacia Sandero (1) Dacia Spring (2) Daihatsu (1) Daimler (34) DaimlerChrysler (1) Das Weltauto Magyarország (1) David Rubenstein (1) Debrecen (2) Defender 90 P525 (1) Dél-Korea (1) Deloitte (4) design (1) Deutsche Bank (3) diesel (1) Diess (11) Dieter Zetsche (2) digitális technológia (2) digitalizáció (4) díler (1) dizájn (1) dízel (28) dízelautó (20) dízelbotrány (8) Dobi László (1) Dodge (2) Dolphin (1) Donald Trump (2) donald trump (1) Doug Field (1) Dr. Stefan Hartung (1) Dr. Thomas Pauer (1) Dr. Volkmar Denner (1) Draghi (1) DS (3) DS4 (2) Ducati (1) Duessmann (2) dugódíj (1) Duster (1) E-fuel (3) E-GMP platform (1) e-mobilitás (1) E-osztály (4) E-tron (1) E-tron GT RS (1) E10 (1) E10 benzin (1) Edison Motors (1) Edzard Reuter (1) eFuel Alliance (1) Egyenes Beszéd (2) Egyesült Államok (6) Egyesült Királyság (2) Egy menedzser élete (1) elektromobilitás (52) elektromos autó (331) elektromos autózás (22) elektromos autó támogatás (24) elektromos autó töltés (19) elektromos busz (1) elektromos hajtás (14) elektromos haszongépjármű (1) elektromos pick-up (1) Elmar Degenhart (1) Élőben a városból 2.0 (3) Elon Musk (17) emisszió (3) emissziómentes (2) energia (5) energiaár (1) energiahordozó (1) energiakrízis (2) energiaszektor (1) Energiewende (1) Enyaq (2) Enyaq Coupé (1) EPA (1) EQ (1) EQA (1) EQE (2) EQS (5) EQS 580 (1) érintőképernyő (3) értékvesztés (3) EU (105) EUR (1) euro4 (1) Euro5 (1) Euro6 (2) euro6 (1) Euro7 (23) euro7 (4) Európa (3) európai autógyártás (36) európai autógyártók (20) Európai Autógyártók Szövetsége (1) európai autóipar (118) európai autópiac (75) Európai Bíróság (1) európai gazdaság (8) Európai Unió (38) Euróra (1) Euro 7 (2) euro norma (1) EV6 (3) eVMP platform (1) EX90 (1) Explorer (1) explorer (1) export (5) exportőr (1) extinction rebellion (1) Exxon Mobil (1) E 200 (1) F-Pace (1) FAW (1) FCA (17) fejlesztés (1) félvezető (1) Ferdinand Dudenhöffer (7) Ferdinand Piëch (1) Ferdinand Piech (2) Ferrari (5) Ferrari múzeum (1) fiat (1) Fiat (16) Fiat-Chrysler (8) Fiat 500 (6) Fiat 500e (1) Fiat Chrysler (2) Fiat Chrysler Automobiles (2) Fiat Panda (1) Fiat Punto (1) Figyelő (1) finom por (1) Fisker (2) flotta (2) flottaátlag (1) flottakezelő (5) flottapiac (2) Focus (1) fogyasztási adat (1) ford (1) Ford (50) Ford Explorer (1) Ford Focus (1) Ford Mustang (4) Ford Mustang Mach-E (2) Ford Mustang SUV (1) Ford Pro (1) Ford Ranger (1) Ford Raptor (1) forint (2) formatervezés (5) formatervező (6) Formula Student East (1) FORSA (1) Forvia (1) fosszilis üzemanyag (3) Foxconn (4) Franciaország (2) francia autógyár (1) francia autógyártó (2) francia autóipar (3) Frankfurti Autószalon (1) Frank Henning (1) Frank Stephenson (1) Frank Weber (1) Fritz Indra (2) Futómű (58) futószalag (1) G-osztály (2) Gabor Steingart (2) garancia (2) garanciaköltség (1) gazdaság (2) gazdaságosság (1) GDP (1) Geely (19) General Motors (8) Genesis (1) Genfi Autószalon (1) geofencing (1) Gert Hildebrand (1) Ghost (2) Gilles Vidal (1) Giorgetto Giugiaro (1) Giorgio (1) Giovanni "Gianni" Agnelli (1) Giulia (3) globális autóipar (8) globális autópiac (2) GM (22) Golf (7) Golf Sportsvan (1) gomb (3) Google (2) GR86 (1) grafit (1) Great Wall (1) Great Wall Motors (1) Greendex (2) Greenpeace (1) greenwashing (1) Green Tech konferencia (1) GTL (1) gumikopás (1) Gunnar Herrmann (1) GWM (2) gyár (1) Győr (1) gyorsjelentés (2) hajtási mód (1) Håkan Samuelsson (2) Halmos Gyula (2) Handras (2) Harald Kröger (1) Harald Krüger (2) HARD TALK (1) Használtautó.hu (2) használt autó (32) használt autó eladás (11) használt autó piac (34) használt autó teszt (1) használt autó vásárlás (13) használt villanyautó (2) haszongépjármű (2) Helmut Kluger (1) Herbert Diess (12) Hermann Koch-Gröber (1) Hertz (3) hétszemélyes autó (4) hibrid (26) Hidi János (1) hidrogén (9) hidrogénfejlesztés (1) hidrogénhajtás (3) hidrogén hajtás (10) hidrogén üzemanyagcella (6) Hildegard Müller (2) Hilux (1) hír tv (3) Holden (2) Hollandia (2) Honda (22) Honda Civic (2) Honda Civic Type-R (1) Honda CR-V (1) Honda HR-V (1) Honda Legend (1) Honda S2000 (1) Hongqi (1) Hont András (1) HR-V (1) HR Feszt (1) Huawei (2) HUF (1) Hummer (1) Hyundai (23) Hyundai Inoniq (2) Hyundai IONIQ 5 (2) Hyundai Ioniq 5 N (1) Hyundai Nexo (1) i4 (1) i7 (1) ICCT (1) ID (1) ID.3 (5) ID.4 (1) ID.6 (1) ID.Buzz (1) iDrive (1) Ifeu (1) IHS Markit (2) import (1) importőr (1) importvám (3) Ineos Grenadier (1) informatika (1) Informátor (1) infotainment (1) innováció (4) Insignia (1) Insignia GSI (1) Intel (1) Intelligent Speed Assistance (1) interjú (2) investor day (1) Ioniq5 (1) Ioniq 5 (1) Ionity (2) ipari digitalizáció (1) ipar 4.0 (1) ISA (1) IT (1) J.D Power (5) Jaguar (12) Jaguar XE (1) James Bond (1) Japán (9) japán autógyártás (3) japán autógyártók (3) japán autóipar (5) japán autópiac (4) jármű (1) Jato Dynamics (1) Jazz (1) Jazzy rádió (2) jelentés (1) Jim Farley (2) Jim Rowan (1) JLR (5) Jochen Rudat (1) Jochen Siebert (1) Joe Biden (1) Jogger (1) jövő autója (2) Jürgen Stackmann (1) kabrió (1) Kalifornia (2) kamion (1) Kantar (1) kapitalizmus (1) karbantartás (1) kárérték (1) károsanyag-kibocsátás (13) kártérítés (1) karteritesed.hu (1) Kearney (1) Kecskemét (2) Keiretsu (1) képernyő (1) kerekasztal beszélgetés (1) kereskedelmi háború (2) kereskedő (1) készlet (2) kétfokozatú váltó (1) kézi váltó (2) KIA (10) Kia (5) kiállítás (2) Kia Ceed (1) KIA EV6 GT (1) Kia Niro (1) KIA Proceed (1) Kia Xceed (1) Kína (83) kínai autó (3) kínai autógyártás (44) kínai autógyártók (32) kínai autóipar (50) kínai autópiac (48) kipufogógáz (1) kisautó (1) kisautók (2) Klaus Fröhlich (1) Klaus H. Richardt (1) Klaus Schmidt (1) klímacsúcs (2) klímasemlegesség (10) klímavédelem (14) Klubrádió (5) Kodiaq RS (1) Koji Sato (1) kombi (2) konferencia (1) konnektivitás (4) koreai autóipar (1) koreai autópiac (1) környezetbarát (1) környezetszennyezés (5) környezetvédelem (27) koronavírus (25) Kossuth Rádió (4) közelekedésbiztonság (3) közgyűlés (1) közlekedés (3) közlekedés biztonság (2) közösségi közlekedés (1) KPMG (2) kriptovaluta (1) Krónika (1) Kuga (2) Lada (2) Lamborghini (3) Lancia (1) Land Rover (7) Leaf (1) LeasePlan (1) leépítés (1) Lee Iacocca (1) legértékesebb márka (1) légszennyezettség (4) Level 3 (1) Lexus (9) Lexus LBX (2) Lexus UX (1) LG Energy (1) Lightyear (1) Linde (1) lítium (1) lítiumos akkumulátor (2) lízing (3) logó (1) lopásvédelem (1) Luca De Meo (2) Luca de Meo (4) luxusautó (6) luxushajó (1) luxus szegmens (1) M1 (2) m1 (4) M3 (2) M340d Touring (2) M4 (1) M440i Gran Coupé (1) M8 Competition Gran Coupé (1) Magna (1) Magyarország (4) magyarországi autógyár (2) Magyarország élőben extra (1) magyar autógyártás (6) Magyar Autóklub (1) magyar autópiac (19) Magyar Járműalkatrészgyártók Országos Szövetsége (1) Makronóm (1) Manager Magazin (3) Mandiner (1) Marcello Gandini (2) márka (2) márkahűség (1) márkakereskedő (1) marketing (1) Markus Duesmann (8) Markus Schäfer (2) Martin Winterkorn (2) Mary Barra (2) marzs (1) Maserati (2) Maserati Grecale (1) Matthias Müller (1) Maybach (3) mazda (1) Mazda (17) Mazda CX-5 (1) Mazda CX-60 (2) Mazda CX-80 (1) Mazda Epic Drive (2) Mazda Motor Corporation (1) Mazda múzeum (1) Mazda MX-30 (1) Mazda MX-30 R-EV (1) Mazda MX-5 (1) Ma délután (2) Ma este (2) Ma reggel (5) McKinsey (6) megfigyelés (1) megosztás (4) menetpróba (2) Mercarius (3) Mercedes (80) mercedes (1) Mercedes-Benz (17) Mercedes-Benz Classic Csillagtúra (1) Mercedes-Maybach S580 4matic (1) Mercedes CLE (1) Mercedes EQE (2) Mercedes EQS (1) Mercedes E 220d (1) Mercedes gyár (2) Mercedes Maybach 6 Cabriolet (1) Mercesen (1) Mercosur (1) mesterséges intelligencia (1) metanol (1) MG (1) MG4 (1) MG5 (1) Michael Haberland (1) Michael Lohscheller (1) Michael Shu (1) Michael Steiner (1) Millásreggeli (75) MINI (1) Mini (3) Mini Cooper SE (1) minőségellenőrzés (1) Mitsubishi (3) mobile.de (1) mobilitás (6) Mobilitási kiállítás (1) mobilitási szolgáltatás (1) mobilitási szolgáltató (2) modellpaletta (1) Model 3 (5) Model 5 (1) Model e (1) Model S (2) Model X (1) Mokka (1) Mondeo (1) Moszkvai Közlekedési Múzeum (1) motor (2) motorozás (1) motorsport (1) multibrand gyár (1) Multivan (1) Müncheni autókiállítás (2) munkaerőpiac (1) munkahely (1) Mustang (6) Mustang California Special (1) Mustang Mach-E (4) műszaki vizsga (1) MX-30 (1) MX-30 R-EV (2) MX-5 (1) MySuzuki Hungary (7) nagycsaládos (1) Navara (1) nearshoring (1) Nemak gyár (1) Németh Balázs (1) Németország (66) német autógyár (1) német autógyártás (9) német autógyártó (1) Német Autógyártók Szövetsége (1) német autóipar (31) német autópálya (2) német autópiac (13) német autótámogatás (2) német civil szervezet (1) német kormány (2) nemzetvédelmi akcióterv (2) neongáz (1) népszavazás (2) NEV (5) New Green Deal (1) Nicolaus August Otto (1) nikkel (2) NIO (3) Nio (1) Niro (1) Nissal (1) Nissan (23) nitrogén-oxid (1) NO2 (1) Northvolt (1) Norvégia (2) Nvidia (1) NX (1) NX 450h+ (1) nyereség (1) nyersanyag (1) OBFCM (1) Ocean SUV (1) Octavia (1) OECD (2) OEM (2) okosautó (1) okosváros (1) olaj (2) olajfogyasztás (1) Olaszország (4) olasz autógyártás (2) olasz autóipar (6) Ola Källenius (9) oldtimer (1) Oliver Blume (3) Oliver Hoffmann (1) Oliver Zipse (11) Olivier Francois (1) Omoda (1) online értékesítés (7) online vásárlás (3) önvezetés (35) önvezető autó (24) önvezető technológia (12) Opel (17) Opel Astra (3) Opel Astra L (1) Opel Mokka-e (1) öreg autó (1) Oroszország (2) orosz autóipar (3) orosz autópiac (3) Oslo (1) Otosan (1) Overtrail (1) Panasonic (2) panaszkezelés (1) Paolo Pininfarina (1) Paolo Scudieri (1) Pappas Auto (4) parkolás (1) Passat (5) Patrick Koller (1) PA Consulting (1) Pénzcentrum (2) Pesti Hírlap (1) Peter Mertens (1) Peter Nota (1) Peter Schreyer (1) Peter Thiel (2) Peugeot (10) Phaeton (1) Phantom (2) PHEV (39) pickup (3) Piech Automotive (1) Pillar-to-Pillar (1) Pininfarina (3) plug-in hibrid (48) PM részecske (1) podcast (1) Polestar 2 (1) politika (2) Polo (1) poltika (1) Porsche (33) Porsche 911 (7) Porsche Hungaria (1) Porsche Hungária (1) Porsche Taycan (5) Porsche teszt (2) Porshe (1) PR (1) prémium autók (6) Prius (1) profitabilitás (2) PSA (18) PSA csoport (2) Puzsér Róbert (1) PwC (3) Q4 e-tron (1) R8 (1) Rajnai Tamás (1) Ralph Gilles (1) Ram (1) Range Rover (1) RAV4 (2) RCEP (2) recesszió (1) refactory (1) Reggeli gyors (1) Reggeli Manna (1) Renault (45) Renault-Nissan (7) Renault-Samsung (1) Renault Clio (1) Renault Hungária (1) Renault Megane E-tech (1) Renault Rafale (1) repülő autó (1) részecsketerhelés (1) részvény (3) Retro Classics (1) reverse engerneering (1) reverse engineering (1) réz (2) robbanómotor (1) robotaxi (1) robottaxi (1) Rolls-Royce (7) Rolls-Royce Cullinan (1) Rónai-Horst László (1) roncsautó prémium (1) Rößler (1) Rover 800 (1) Royal Honda (1) rozsda (1) rozsdásodás (1) RS3 (1) RS4 (1) RS5 (1) RS6 (1) RS6 GT (1) RS Q3 (1) RS Q8 (1) RTL (2) Rupert Stadler (3) S-klasse (1) S-osztály (5) sajtótájékoztató (2) Samsung (2) Samsung SDI (1) Sandero (1) Sandy Munro (2) SAP (1) Seal (1) SEAL U (1) SEAT (3) Seat (3) Seat Leon (1) sebességkorlátozás (10) shared mobility (1) Share now (1) Shell (1) Simon-Kucher (1) SIXT (1) skateboard (3) Skoda (15) Skoda Enyaq (2) Skoda Enyaq Coupe RS (1) Skoda Octavia (2) Skyactiv-X (1) SK On (1) Sláger FM (3) Smart (1) Sony (1) Sorento (1) Spanyolország (3) spanyol autópiac (1) Spectre (2) Spectre Coupé (1) Speedzone (2) Spider Veloce (1) Spiegel (1) Spirit FM (1) Sportage (3) sportautó (4) Ssangyong (1) Ssangyong Motor (1) start-stop rendszer (1) statisztika (2) Stefan Hartung (1) Stellantis (39) Stella Li (1) Stelvio (1) Stuttgart (2) Subaru (1) Suda (1) Summa (5) Super Cruise (1) Supra (1) SUV (19) Suzuki (8) Suzuki Jimny (1) suzuki vitara (1) Svájc (2) Svédország (1) Sx4 S-Cross (1) szabadkereskedelem (2) szabályszegés (1) szakszervezet (1) szálló por koncentráció (2) szedán (4) szemtől szembe (1) szén (1) széndioxid-kibocsátás (75) széndioxid kredit (2) szerviz (1) szintetikus üzemanyag (22) Szlovákia (1) szmogrendelet (1) szmogriadó (1) szoftver (8) szoftverfejlesztés (5) Szövetségi Hálózati Ügynökség (1) sztrájk (1) szubvenció (1) Szuperzöld (1) S 500 (2) S osztály (1) T-modell (1) T6 (1) T7 (1) Takahiro Hachigo (1) támogatás (1) tankolás (2) Targa (1) tartósság (1) taxi (1) Taycan (2) taycan (1) TCO (1) techcégek (8) technológiai nyitottság (8) technológiai trendek (1) technológia semlegesség (11) Telekom (1) Telenor (1) Tencent (1) tengerjáró (1) terepjáró (2) termelés (1) termoablak (1) tesla (1) Tesla (100) TeslaPilóta (1) Tesla pickup (1) teszt (2) thermo ablak (1) Thierry Bolloré (3) Thomas Koch (5) Thomas Schäfer (2) Tiguan (1) tokiói autókiállítás (1) töltőhálózat (5) Tonale (1) toplista (1) Törökország (1) Torsten Müller-Ötvös (1) Toshihiro Mibe (1) Touareg (2) Toyota (57) Toyota Aygo X (1) Toyota Mirai (2) Toyota Yaris (1) Toyota Yaris GR (1) tőzsde (4) Trabant (3) Transalpina (3) Transport & Environment (4) Trend FM (3) Trinity (1) trükkök (1) TRUMPF (1) Tucson (1) túlkapacitás (2) túltermelés (2) tuning (1) TÜV (1) tűz (1) tüzelőanyagcella (4) Type R (1) UAW (2) ügynöki modell (4) újrahasznosítás (1) új autó (10) új autó eladás (3) új autó eladások (3) új autó vásárlás (6) Ukrajna (2) Ulrich Hackenberg (1) United Auto Workers (2) USA (11) Uscale (1) UX 300e (1) üzemanyag (1) üzemanyagfogyasztás (1) üzemeltetési költség (2) V8 (7) válság (3) Vályi István (1) vám (2) Varga László (1) Varga Zsombor (1) városi autó (2) vasérc (1) VDA (5) védővám (1) veterán autó (2) vevőelégedettség (2) vezetéstámogató rendszer (9) Viktorin Tamás (1) Világgazdaság (1) világválság (1) villamosenergia (2) villanyautó (182) villanybusz (1) villanyhajtás (11) villanylobbi (1) villanymotor (4) Visszapillantó (3) Volkmar Denner (2) Volkswagen (73) Volkswagen Golf (2) Volvo (22) Volvo Cars (2) Volvo EX30 (1) VW (74) VW csoport (5) VW Golf (1) VW ID 4 (2) VW konszern (25) VW T-Roc (1) Wang Chuanfu (1) Waymo (2) Wayne Griffiths (1) We Predict (1) Wiesbaden (1) Winfried Kretschmann (1) WLTP2 (1) Wolfgang Bernhart (1) Wolfgang Reitzle (3) Wolfsburg (1) X-ceed (1) XC40 (1) XC40 Recharge Twin (1) Xiaomi (1) Xpeng (2) Xpeng Motors (4) Yaris (2) youngtimer (1) Yugo (1) ZalaZone (2) zéró emisszió (3) ZF (1) zöld technológia (3) Címkefelhő

Blogajánló

Kinek kell félnie a NAV támogató eljárásra szóló meghívójától? Manapság sok külföldi befektetéssel rendelkező magánszemély kap levelet a NAV-tól, amelyben meghívják őket, hogy egy úgy nevezett támogató eljárásban való részvételre. Ennek keretében a hatóság a magánszeméllyel szorosan együttműködve szeretne megbizonyosodni arról, hogy a külföldi számlákon tartott… adozasrolerthetoen.blog.hu
blog.hu

Archívum

  • 2025 június (11)
  • 2025 május (17)
  • 2025 április (14)
  • 2025 március (16)
  • 2025 február (13)
  • 2025 január (16)
  • 2024 december (18)
  • 2024 november (11)
  • 2024 október (11)
  • 2024 szeptember (21)
  • 2024 augusztus (11)
  • 2024 július (12)
  • Tovább...

Feedek

  • RSS 2.0
    bejegyzések, kommentek
  • Atom
    bejegyzések, kommentek
XML

Egyéb

süti beállítások módosítása
Dashboard