Hallgassátok meg a Kossuth Rádió Autós percek című műsorában készült beszélgetést az amerikai autóipar múlt héten elhunyt legendás alakjáról.
Hallgassátok meg a Kossuth Rádió Autós percek című műsorában készült beszélgetést az amerikai autóipar múlt héten elhunyt legendás alakjáról.
Szerdán készült el az utolsó Bogár a Volkswagen mexikói üzemében. Amióta létezett a típus, a világon valahol, valamilyen formában mindig gyártott a VW egy Beetle/Bogár/Käfer nevű autót. 1985-ig, messze a típust leváltani hivatott első Golf bemutatása után szűnt meg a forgalmazása Németországban. A 20. század legendás járműve azonban sokkal sokkal tovább élt még. Mexikóban egészen 2003-ig gyártották az ős-Bogarat, de végül emissziós normák szigorodása miatt ott sem érte meg tovább fejleszteni a boxer motoros autót. Összesen 21.5 millió készült belőle. A 90-es, 2000-es évek retró hullámát az autóiparban többek között pont a formájában egyértelműen, technikájában pedig legcsekélyebb mértékben sem az ősre emlékeztető New Beetle alapozta meg. Szintén Mexikóban gyártották, hatalmas siker volt az első 2-3 évben az Egyesült Államokban, de gyenge minősége, ára és rossz helykihasználása egy drága niche modellé degradálta az európai piacon. A koncepciót alaposan átalakították a második "új" Beetle kapcsán, határozottabb formavilág, élesebb, precízebb vezethetőség, és összességében karakteresebb kiállás termékként sokkal magasabbra tette a lécet, de az átütő piaci siker elmaradt. A mostani, spórolós időkben egy VW konszern méretű cégnek is a lényegre kell koncentrálnia, így a Scirocco, az Eos vagy a Golf Cabrio után még egy emocionálisabb autót kell elbúcsúztatnunk a palettáról az utolsó bogárhátúval.
Már az idei BMW Annual Accounts-on is sok újságírói kérdés vonatkozott arra, hogy mi lesz a sorsa Harald Krüger BMW vezérnek. 2020 áprilisában jár le öt éves mandátuma, és sok spekuláció látott napvilágot azzal kapcsolatosan, hogy mik a tervei a BMW-nek, vagy éppen Krügernek a jövőben. Ezeket az újságírói kérdéseket a BMW fő sajtója ügyesen kikerülte, többször jelezte, hogy nem kívánnak válaszolni ez irányú újságírói kérdésekre.
A Frankfurter Allgemeine Zeitung értesülései szerint Krüger döntött úgy, hogy több, mint negyed századnyi, BMW-nél eltöltött szolgálat után más kihívásokat keres.
Az elmúlt hónapokban több cikk is született arról, hogy nincs mindenki maradéktalanul megelégedve Krügerrel a BMW háza táján. Kicsit igazságtalannak és irreálisan magasnak tűntek azonban azok az elvárások, amiknek meg kellett volna felelnie. Krüger azt a Norbert Reithofert követte a BMW élén, aki alatt a cég vezető prémium márkává vált, kedvező piaci környezetben, hatalmas sikereket elérve. A jelenlegi autóipari környezet azonban minden, csak éppen nem könnyű, és cégvezetőként nagyon nehéz megtalálni a helyes mértéket invesztícióban, jövőorientáltságban, és közben nem elfelejteni, hogy az aktuális helyzettel is foglalkozni kell, magyarul, pénzt kell keresni. Krüger konzervatív vezető, aki óvatosan tapogatta le, és analizálta a változásokat, és megfelelő elánnal vetette bele magát alapvető stratégia irányok kidolgozásába. Az, hogy nem lehet pontosan látni, merre vezet az út jelenleg az autóiparban, igazán nem írható az ő számlájára.
Utódja a hírek szerint Oliver Zipse, aki jelenleg is igazgatótanács tag, és gyártási igazgató. Versenyben volt még Klaus Fröhlich, aki azonban kora miatt nem indult jó esélyekkel, hiszen a BMW-nél a hatvanas korhatárt szeretik tartani a cég élén.
Tegnap, kilencvennégy éves korában, Parkinson-kórban elhunyt Lee Iacocca, az autóipar meghatározó alakja, a XX. század egyik legnagyobb menedzsere. A szegény bevándorló családból indult legendás üzletembert elsősorban két dolog miatt szokás emlegetni: ő adta a világnak a Ford Mustangot, és 1980-ban ő mentette meg az összeomlástól a Chryslert. Rá emlékeztünk a Millásreggeli mai autósrovatában.
Messze a legtöbbet Audikkal szabálytalankodnak, a top10-ben 4 modellel is jelen van a bajor márka. Az abszolút győztes a győri gyártású TT, de az A5, A6 és a Q5 is felkerült a listára. A Mercedes sem "szerénykedhet", 3 típusa is képviseli a listán, M-osztály, CLK valamint az E-osztály használói is szeretnek száguldani. Érdekes, hogy dobogós lett a Skoda Superb, valamint a nyolcadik helyre jött be a területi képviselők és középvezetők első számú cégautója, az Octavia. Egy darab BMW található csak a top10-ben, hatodik helyen az 5-ös BMW.
Az autó vételárának felét, és maximum 2,5 millió forintos támogatást kaphatnak autóvásárlásra a legalább háromgyermekes családok. A kedvezményt legalább hét személyes új gépkocsik vásárlásakor lehet igénybe venni. Újdonság, hogy egy módosításnak köszönhetően a gyárból rendelt új autók mellett, a bemutató darabok, azaz 12 hónapnál fiatalabb, és 2000 km-nél többet nem futott kocsik is bekerültek a támogatott járművek körébe.
Sok sok kellemetlen hír után végre egy kis öröm is jutott az autógyártóknak a G20 csúcs után. Az EU megegyezett a Mercosur államokkal a védővámok leépítéséről az árucsere előremozdításáért.
A múlt héten debütált a Münchenben a NextGen rendezvényen a BMW Vision M Next. A bajorok forradalminak ígérkező villanyautójához pedig nem más komponálta a "motor" hangját, mint Hans Zimmer, az Oscar díjas Filmkomponista. A "Gladiátor" az "Oroszlánkirály" a "Szárnyas fejvadász" vagy éppen a személyes kedvencem, az "Interstellar" után már autóhangot is köszönhetünk a mesternek, aki Renzo Vitale segítségével, aki a BMW Sound dijáznere, megalkotta a jövő autóhangját.
"BMW Iconic Sounds Electric" márkanéven feláras hangokból válogathatnak majd az elektromos BMW-t vásárlók. Igazán figyelemre méltó marketingfogás, és nyilván lesznek nem kevesen, akik fizetni fognak ezért, hogy lekerekítsék a tökéletes BMW élményt. Szép új világ.
A BMW geofencing alapú technológiával próbálná elérni, hogy a plug-in hibrid járművek a városi közlekedésben automatikusan elektromos motorra kapcsoljanak. A technológia arra a problémára kínálhat megoldást, hogy a részben elektromosan hajtott, de belsőégésű motorral is rendelkező típusokat gyakran a rövidebb városi utakon sem elektromos üzemmódban használják. Hogy mit jelent a geofencing és hogy mire számíthatnak a jövő BMW tulajdonosai, megtudhatjátok a Millásreggeli mai adásából.