Júniustól hivatalosan is megkezdik a Genesis forgalmazását Európában is. Kínában egy hónapja vannak jelen hivatalosan.
Az itteni piacon teljesen elektromos és belsőégésű motoros verziókat is kínálnak majd. Online és hagyományos módon is lehet majd vásárolni a mindössze 6 éve létrehozott különálló márka autóit. A Genesis egyszerűen fogalmazva az a Hyundai számára, ami a Lexus a Toyotának. Bámulatosan gyorsan értek el nagyon komoly sikereket az Egyesült Államok piacán, ahol darabszám tekintetében nem sokkal maradnak le már a japán konkurensektől. Vevőelégedettségi mutatóik időnként verik az örök első Lexus-t az amerikai piacon, ami hihetetlenül nagy szó.
Az idei első negyedévben a koreai piacon 165 százalékot nőttek a Genesis eladásai, Amerikában pedig duplázódtak. Európában elsősorban a nem német prémium jellegű márkákra jelenthet veszélyt a feltörekvő és sikeres új kihívó. A Lexus és a Volvo vevőköre lesz leginkább megszólítva, de az itteni piacról eltűnőben lévő Infiniti vevőinek is érdekes lehet az, amit a Genesis kínál.

Jó, olyan sok MEB alapú autót azért még nem lehetett vezetni, ID.3 és ID.4-re szorítkozik egyelőre a tapasztalásom, de így is fura, hogy érzésre a Skoda nagyon európai ízlés szerint lett elkészítve, az ID.4 pedig, ami a közvetlen testvére, "világautósabb" hangulatú, emiatt kicsit idegenebb. Azért is érdekes a dolog, mert pár hónapja nyíltan beszéltek a VW konszern háza táján arról, hogy kicsit nyesegetik majd a Skoda szárnyait, alsóbb ligákba is küldik majd szerepelni, írtam is akkor egy bejegyzést egy cseh lap híre alapján arról, hogy ez szerintem egy tévút, mert sok év kemény munkája van abban, hogy a Skoda annak a hírnévnek örvend, aminek. Kár lenne lejjebb pozicionálni. Az Enyaq esetében biztosan nem beszélhetünk erről annak alapján, amit ma láttam és érzékeltem.

Barátságos, otthonos hangulatú, kifejezetten tágas beltér, szép színekkel, jó tapintású anyagokkal, pazar helykínálattal, praktikus megoldásokkal. Jó benne ülni. A legkisebb akkus (nettó 52kWh) verzió "akciósan" 14 millió alatt indul, a legnagyobb akkus, 204 lóerős kivitel (78kWh-val) 18 millió alatt van. Szokjuk meg ezeket az árakat. Ez lesz a mérvadó mostantól.