Érdekes hangok a VW konszern háza tájáról: Christian Vollmer, a VW márka termelésért felelős vezetője az Automobilwoche számára adott interjúban kiemelte, hogy a cég nem aggódik azon, hogy a Toyota visszavette a világszintű elsőségét eladott autók számában a nehéz 2020-as évben.
A jövőben nem cél önmagában, hogy a legnagyobbak legyenek. Ferdinand Piëch idejében biztosan nem mert volna ilyet mondani senki a cégnél, aki másnap még be akart volna menni dolgozni. Az ő irányítása alatt nem szorult magyarázatra, hogy a legtöbb, legnagyobb, legerősebb, legdrágább, leggyorsabb autót "természetesen" a wolfsburgi főhadiszállásról indítják útnak.
A jelenlegi paradigmaváltás ezzel szemben a volumenről a profitabilitásra teszi a hangsúlyt, egy olyan mottó ez, amit mostanában sokan magukévá tettek. Kell a pénz, minden szinten, ahhoz, hogy finanszírozni lehessen az elektromobilitásra való átállást. A vevői elégedettség és a jó marzs tehát a két fókuszpontja a jövő stratégiájának a VW vezetői szerint. Ha közben más cégek esetleg nagyobbra nőnek, az a jelek szerint nem zavarja a németeket.
Érdemes megjegyezni közben, hogy a Toyota úgy a világ legnagyobb gyártója, hogy volumenmodelleknél párját ritkítóan jó hatásfokkal tudnak pénzt keresni. Ez többek között annak köszönhető, hogy visszafogják a modellvariánsok és felhasznált technológiák komplexitását. Hasonló úton szeretne járnia a VW is, azaz deklarált cél a termékek egyszerűbb gyártása, további egységesítési a felhasznált technológiának, és ezáltal jelentős megtakarítási potenciál kiaknázása.

Jó, olyan sok MEB alapú autót azért még nem lehetett vezetni, ID.3 és ID.4-re szorítkozik egyelőre a tapasztalásom, de így is fura, hogy érzésre a Skoda nagyon európai ízlés szerint lett elkészítve, az ID.4 pedig, ami a közvetlen testvére, "világautósabb" hangulatú, emiatt kicsit idegenebb. Azért is érdekes a dolog, mert pár hónapja nyíltan beszéltek a VW konszern háza táján arról, hogy kicsit nyesegetik majd a Skoda szárnyait, alsóbb ligákba is küldik majd szerepelni, írtam is akkor egy bejegyzést egy cseh lap híre alapján arról, hogy ez szerintem egy tévút, mert sok év kemény munkája van abban, hogy a Skoda annak a hírnévnek örvend, aminek. Kár lenne lejjebb pozicionálni. Az Enyaq esetében biztosan nem beszélhetünk erről annak alapján, amit ma láttam és érzékeltem.

Barátságos, otthonos hangulatú, kifejezetten tágas beltér, szép színekkel, jó tapintású anyagokkal, pazar helykínálattal, praktikus megoldásokkal. Jó benne ülni. A legkisebb akkus (nettó 52kWh) verzió "akciósan" 14 millió alatt indul, a legnagyobb akkus, 204 lóerős kivitel (78kWh-val) 18 millió alatt van. Szokjuk meg ezeket az árakat. Ez lesz a mérvadó mostantól.